انیمیشن ماجراجویی «پاندای کونگ‌فوکار ۴» (Kung Fu Panda 4) محصولی از کمپانی یونیورسال و دریم‌ورکس در اولین هفته اکران با فروش ۵۸.۳ میلیون دلار از ۴۰۳۵ سینما در صدر باکس آفیس داخلی قرار گرفت. این بزرگ‌ترین افتتاحیه این فرنچایز از زمان قسمت اول «پاندای کونگ‌فوکار» (۶۰ میلیون دلار) در سال ۲۰۰۸ است، که از افتتاحیه دو فیلم قبلی، «پاندای کونگ‌فوکار ۳» در سال ۲۰۱۶ (۴۱ میلیون دلار) و «پاندای کونگ‌فوکار ۲» در سال ۲۰۱۱ (۴۷.۶ میلیون دلار) هم پیشی می‌گیرد.
چارسو پرس: جیم اور رئیس توزیع داخلی یونیورسال می‌گوید: «مخاطبان فیلم‌های خانوادگی مشتاقانه در انتظار آغاز دوباره این فرنچایز بودند تا از تماشای آن لذت ببرند. فیلم‌های انیمیشنی معمولا خیلی سریع به موفقیت می‌رسند. ما برای «پاندای کونگ‌فوکار ۴» مسیر روشنی پیش‌بینی می‌کنیم.»

در سطح بین‌المللی، چهارمین فیلم کمدی انیمیشنی الهام‌گرفته از هنرهای رزمی، ۲۲ میلیون دلار از ۴۱ بازار کسب کرد و مجموع فروش جهانی آن به ۸۰ میلیون دلار رسید. هزینه تولید این قسمت ۸۵ میلیون دلار و کم‌تر از سه فیلم اول است که هر کدام حدود ۱۵۰ میلیون دلار هزینه داشتند. جک بلک برای صداپیشگی شخصیت اصلی «پاندای کونگ‌فوکار ۴»، اولین و جدیدترین قسمت این مجموعه در هشت سال گذشته بازگشت. داستان این قسمت پو را نشان می‌دهد که به دنبال جانشینش می‌گردد در حالی که باید با یک دشمن جدید به نام آفتاب‌پرست که قابلیت تغییر شکل دارد بجنگد. به نظر می‌رسد که در مقایسه با منتقدان، مخاطبان از فیلم بیشتر راضی بودند چرا که در راتن تومیتوز امتیاز ۶۹ از ۱۰۰ و در IMDb امتیاز ۶.۷  و در سینما اسکور نمره A- کسب کرده است.

دیوید ای گراس از شرکت مشاوره فیلم می‌گوید: «این یک افتتاحیه عالی برای دنباله انیمیشنی است که بعد از یک مدت طولانی منتشر شده است. «پاندای کونگ‌فوکار ۴» اکنون قدرت فوق‌العاده‌ای را نشان می‌دهد، و شتاب خوبی برای دنباله‌ای دیگر دارد.»

«تلماسه: قسمت دوم» (Dune 2) که تاج و تخت باکس آفیس خود را به «پاندا» واگذار کرد، با فروش ۴۶ میلیون دلاری از ۴۰۷۴ سینما به مقام دوم رسید. این رقم کاهش ۴۴ درصدی فروش بلیت را نسبت به هفته اول نشان می‌دهد (که برای فیلم پرفروشی در این مقیاس رقم قابل توجهی است) و مجموع فروش فیلم در آمریکای شمالی را به ۱۵۷ میلیون دلار می‌رساند. این دنباله‌ی پرهزینه تا این هفته در سطح جهانی ۳۶۷.۵ میلیون دلار درآمد داشته است.

«تلماسه ۲» پس از تقریبا ده روز اکران از کل فروش داخلی فیلم اول (۱۰۸ میلیون دلار) پیشی گرفت، اگرچه این نقطه عطف با یک هشدار بزرگ همراه است. فیلم اصلی ۲۰۲۱ به طور همزمان در سینماها و در اچ‌بی‌او مکس اکران شد، بنابراین فروش بلیت آن با انتشار ترکیبی در استریم متوقف شد.

«تلماسه: قسمت دوم» و «پاندای کونگ‌فوکار ۴» به احیای باکس آفیس بی‌ثبات کمک می‌کنند، که تقریبا ۱۰ درصد از همان نقطه در سال ۲۰۲۳ عقب‌تر است. در هفته‌های آینده، فیلم بعدی سونی «شکارچیان روح: امپراتوری یخ‌زده» (Ghostbusters: Frozen Empire) (22 مارس) و هیولاهای لجندری و برادران وارنر با عنوان «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» (Godzilla x Kong: The New Empire) (29 مارس) امیدوارند همچنان مخاطبان را جذب کنند و این شکاف را کاهش دهند.

فیلم ترسناک «خیالی»

یک تازه‌وارد دیگر، تریلر بلوم‌هاوس لاینزگیت با عنوان «خیالی» (Imaginary) مطابق با پیش‌بینی‌ها ۱۰ میلیون دلار از ۳۱۱۸ سینما فروش داشت. این فیلم چیزی بیش از ۱۰ میلیون دلار هزینه داشت، بنابراین در اکران سینمایی خود موقعیت خوبی دارد. «خیالی» یک فیلم ترسناک درباره زنی است که توسط خرس عروسکی قدیمی خود به نام چانسی شکنجه می‌شود. فیلم از سوی تماشاگران و منتقدان مورد انتقاد قرار گرفت و در سینما اسکور C+ و میانگین ۳۱% در راتن تومیتوز کسب کرد.

سومین اکران جدید این هفته، درام مذهبی استودیو انجل با عنوان «کابرینی» (Cabrini) پس از فیلم ترسناک «خیالی» در جایگاه چهارم جدول داخلی قرار گرفت. این فیلم علی‌رغم استقبال تماشاگران در ۲۸۴۰ سینما، تنها ۷.۵ میلیون دلار به دست آورد و نمره A را در سینما اسکور به خود اختصاص داد. آلخاندرو گومس مونته‌برده کارگردانی این فیلم را برعهده دارد. داستانی زندگی‌نامه‌ای درباره یک مبلغ کاتولیک به نام فرانچسکا کابرینی که با مقاومت در برابر تلاش‌های خیریه و تجاری خود در شهر نیویورک مواجه می‌شود. «کابرینی» دومین اکران سینمایی از استودیو انجل است که پس از تابستان گذشته و فیلم «صدای آزادی» (Sound of Freedom) منتشر می‌شود. آن فیلم هم که یک اثر هیجان‌انگیز بود توسط مونته‌برده ساخته شده بود و با فروش ۲۴۲ میلیون دلاری در سطح جهانی به یک موفقیت غیرمنتظره دست پیدا کرد.

فیلم زندگینامه‌ای موزیکال پارامونت با نام «باب مارلی: یک عشق» (Bob Marley: One Love) با ۴ میلیون دلار از ۲۷۶۴ سینما به رتبه پنجم سقوط کرد. این فیلم با بودجه ۷۰ میلیون دلاری، با بازی کینگزلی بن‌آدیر در نقش اسطوره موسیقی رگی، با ۸۹ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۱۶۰ میلیون دلار در سطح جهانی به یک موفقیت شگفت‌انگیز باکس آفیس تبدیل شده است.

یکی دیگر از درام‌های مذهبی که سومین هفته اکران خود را پش سر می‌گذارد، «فرشتگان معمولی» (Ordinary Angels) با ۲ میلیون دلار در رتبه ششم جدول قرار گرفت و مجموع درآمد خود را در آمریکای شمالی به ۱۶.۱۴ میلیون دلار رساند. این فیلم به کارگردانی جان گان و بازی آلن ریچسون و هیلاری سوانک در راتن تومیتوز ۸۵ از ۱۰۰ و در IMDb امتیاز ۷.۸ از ۱۰ بدست آورد.

«مادام وب» (Madame Web) تنها عنوان ابرقهرمانی باکس آفیس این هفته که بر پایه «دنیای عنکبوتی» ساخته شده است، در چهارمین هفته اکران با ۱.۱ میلیون دلار در رتبه هفتم قرار گرفت. این فیلم با بازی داکوتا جانسون و سیدنی سویینی تا اینجای کار ۴۲.۶۱ میلیون دلار در آمریکای شمالی بدست آورده است.

انیمیشن خانوادگی «مهاجرت» (Migration) بعد از دوازده هفته همچنان نامش در باکس آفیس به چشم می‌خورد و این بار رتبه هشتم را به خود اختصاص داد. انیمیشن محصول یونیورسال این هفته ۱.۱ میلیون دلار بدست آورد و در رقابتی نزدیک بعد از «مادام وب» در رتبه هشتم قرار گرفت.

یکی دیگر از تازه‌واردان این هفته کمدی درام «تند» (Yolo) محصول کشور چین است که با فروش ۸۴۰ هزار دلاری در رتبه نهم جدول قرار گرفت. این فیلم یک فارغ‌التحصیل کالج را دنبال می‌کند که تصمیم می‌گیرد سرنوشت خود را به دست بگیرد و در این مسیر با یک مربی بوکس آشنا می‌شود. «تند» در راتن تومیتوز امتیاز ۱۰۰ درصد را کسب کرد و در IMDb نمره ۶.۸ از ۱۰ را بدست آورد.

در نهایت کمدی موزیکال «وانکا» (Wonka) دهمین فیلم این هفته است. این فیلم که سیزدهمین هفته اکران خود را پشت سر می‌گذارد با ۶۰۰ هزار دلار مجموع درآمد خود را در آمریکای شمالی به ۲۱۷.۷۹ میلیون دلار رساند.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
پاندای کونگ‌فوکار ۴
Kung Fu Panda 4
۱۵۸.۳۰۵۸.۳۰
تلماسه: بخش دوم
Dune: Part Two
۲۴۶.۰۰۱۵۷.۰۲
خیالی
Imaginary
۱۱۰۱۰
کابرینی
Cabrini
۱۷.۵۶۷.۵۶
باب مارلی: یک عشق
Bob Marley: One Love
۴۴.۰۶۸۹.۳۲
فرشتگان معمولی
Ordinary Angels
۳۲.۰۳۱۶.۱۴
مادام وب
Madame Web
۴۱.۱۲۴۲.۶۱
مهاجرت
Migration
۱۲۱.۱۰۱۲۵.۳۳
تند
Yolo
۱۰.۸۴۰.۸۴
وانکا
Wonka
۱۳۰.۶۰۰.۶۰

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است و فروش داخلی فیلم‌ها در آمریکای شمالی را شامل می‌شود.