کارگردان نمایش «چهار نمایشنامه منتشر نشده از مهران صوفی» با ابراز رضایت از اجرای اثر در خانه موزه انتظامی عنوان کرد سالن‌دارها برای جذب بیشتر مخاطب به عوامل تئاتر فشار وارد می‌کنند.

 

سایت خبری تئاتر به نقل از مهر: میلاد محمدی نویسنده و کارگردان «چهار نمایشنامه منتشر نشده از مهران صوفی» درباره اجرای مجدد این نمایش گفت: این اثر نمایشی بعد از اجرا در جشنواره تئاتر فجر، بهمن و اسفند سال گذشته در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران به صحنه رفت و در اجرای مجدد از یکشنبه ششم اردیبهشت تا پایان ماه در خانه موزه انتظامی به صحنه می رود.

وی درباره تغییراتی که اجرای جدید نسبت به اجراهای گذشته داشته است، توضیح داد: از آنجا که بازبینی ما برای جشنواره تئاتر فجر و اجرای عمومی نمایش هم زمان با هم انجام شد کار در اجرای عمومی تغییر خاصی نکرده است و با وجود ممیزی های زیادی که در زمان بازبینی به کار اعمال شد تابع ضوابط و قوانین بودیم و تغییری در محتوای کار به وجود نیاوردیم اما نمایش به لحاظ فنی و کیفی دچار حذف و اضافه شده که این تغییرات به درگیر شدن بیشتر مخاطب با مفاهیم اثر می انجامد.

این کارگردان تئاتر درباره داستان نمایش عنوان کرد: این اثر نمایشی از چهار اپیزود تشکیل شده و شخصیت مهران صوفی از نمایشنامه «تنها راه ممکن» نوشته محمد یعقوبی گرفته شده است البته دو اپیزود نمایشنامه از نوشته محمد یعقوبی به اثر وارد شده بود که با توجه به ممیزی ها، مجبور شدم داستان را تغییر داده و چهار اپیزود را خودم بنویسم و از متن یعقوبی تنها نام مهران صوفی باقی مانده است.

وی متذکر شد: اولین اپیزود نمایش برگرفته از فیلم «آنی‌هال» وودی آلن است که درباره ناگفته‌های ذهن شخصیت‌ها صحبت می‌کند. اپیزود دوم به بحران جنسیت و بی‌مرز بودن این بحران در تمام دنیا اشاره دارد. در اپیزود سوم با روایت داستان یک زن و شوهر، موضوع صداقت و علل سرکوب آن در دنیا بررسی می‌شود و اپیزود چهارم نیز یک نقد اجتماعی را روایت می کند که متعلق به دهه ۷۰ است.

محمدی درباره اجرا در خانه موزه انتظامی گفت: اجرای سال گذشته ما در تماشاخانه استاد انتظامی با مشکلاتی همراه بود و مجبور بودیم همزمان با دو نمایش دیگر به صحنه برویم. متاسفانه این روزها مدیران تالارهای مختلف نمایشی مدام گروه ها را برای جذب بیشتر مخاطب تحت فشار قرار می دهند که در تماشاخانه استاد انتظامی نیز ما با همین مشکل مواجه بودیم درحالی که در خانه موزه استاد انتظامی این مسائل وجود ندارد و سالن رضایت ما را جلب کرذده است.

وی در پایان صحبت هایش یادآور شد: خوشبختانه در این سالن ما دغدغه مخاطب نداریم و چون تنها گروهی هستیم که در خانه موزه انتظامی به صحنه می رود می توانیم با تمکز کامل دو ساعت قبل از اجرا دور هم جمع شویم و خودمان را برای اجرا آماده کنیم. خوشبختانه استقبال از نمایش هم تا امروز خوب بوده و شاهد حضور تماشاگرانی از یک طبقه دیگر هستیم.

پرنیان گودرزی، میلاد محمدی، پویان یحیی‌پور، رضا حسن‌زاده، حمید مهنانی، میرنادر مظلومی، رضا شجاعی و سعید محبی‌امین گروه بازیگران این نمایش را تشکیل می‌دهند.

سایر اعضای گروه نیز عبارتند از بهروز رضاییان: تهیه‌کننده از شرکت فرهنگی هنری رنگارنگ، سهراب مدیری: مدیرتولید، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، نرگس چمنی، آرین نیکبخت، محمد عمادی، سعیده حیدری: دستیاران کارگردان، ناصر نصیری: طراح پوستر، نغمه ارجمند: عکاس، احمدرضا حجارزاده: مشاور امور رسانه.

نمایش «چهار نمایشنامه منتشرنشده از مهران صوفی» از ششم اردیبهشت ساعت ۲۰ و از سیزدهم اردیبهشت ساعت ۱۹ در خانه‌موزه انتظامی روی صحنه خواهد رفت.

 

اخبار مرتبط:

«دست نیافتنی‌ها»ی علیرضا کوشک جلالی روی صحنه می‌رود

فراخوان چهارمین جشنواره تئاتر شهر منتشر شد+فرم فراخوان

افتتاحیه نمایش «خانه کاغذی» در تئاتر باران

نمایشنامه خوانی «خانه برنارد آلبا» با 10 بازیگر

حمایت هما روستا و آکادمی استاد سمندریان از بی‌سرپناهان

اجرای نمایشنامه‌خوانی «اکوئوس» به کارگردانی محمد یعقوبی

برگزاری نقد و بررسی «تقدیربازان» از منظر روانشناسی

کارگاه «ابزار تئاتربدن» برگزار می شود

سری جدید «مجله تئاتر» پخش می‌شود