«اوپنهایمر» در میان نامزدهای بهترین فیلم اسکار ۲۰۲۴ بیشترین هزینه را برای تبلیغات تلویزیونی ملی انجام داد، در حالی که ۳ فیلم از مدعیان اسکار اصلا تبلیغات تلویزیونی نداشتند.

چارسو پرس:  به نقل از ورایتی، فیلم زندگینامه‌ای «اوپنهایمر» کریستوفر نولان که جایزه اسکار بهترین فیلم را دریافت کرد، بیشترین هزینه را در بین ۱۰ فیلم امسال در بخش تبلیغات داشت.


تبلیغات «اوپنهایمر» در میان نامزدهای بهترین فیلم اسکار ۲۰۲۴ حدود ۲۵.۷ میلیون دلار در رسانه‌های تلویزیونی ملی تخمین زده شده که در نهایت به یک موفقیت تجاری و انتقادی برای یونیورسال پیکچرز بدل شد و ۹۵۸ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت.


اما ۳ فیلم از نامزدهای بهترین فیلم امسال اصلاً در تلویزیون ملی آمریکا تبلیغ نکردند که شامل «زندگی‌های گذشته»، «منطقه مورد علاقه» و «آناتومی یک سقوط» می‌شد. علاوه بر این، طبق آمار، این ۳ فیلم دارای حداقل تبلیغات در پلتفرم‌های استریم بودند.


از آنجا که میزان دلارهایی که برای بازاریابی فیلمی در شبکه‌های تلویزیونی سنتی خرج می‌شود برای جلب نظر رای‌دهندگان آکادمی نیست و قصد دارد تا مردم را به سینماها بکشاند، نمی‌تواند عامل مناسبی هم برای این که کدام فیلم جایزه برتر اسکار را از آن خود می‌کند، باشد. در واقع «همه چیز همه جا به یک‌باره» برنده جایزه بهترین فیلم ۲۰۲۳ از A۲۴ هیچ تبلیغی در تلویزیون ملی انجام نداد و اپل هم برای «کودا» برنده بهترین فیلم سال ۲۰۲۲ کمتر از ۷ میلیون دلار هزینه کرد که بیشتر آن پس از برنده شدن اسکار رخ داد.


به گزارش آی اسپات، پس از «اوپنهایمر»، بزرگترین بودجه تبلیغات تلویزیونی در میان نامزدهای اسکار بهترین فیلم، برای فیلم «قاتلان ماه کامل» محصول اپل به کارگردانی مارتین اسکورسیزی بود که حدود ۱۷.۸ میلیون دلار هزینه آن شد.


«باربی» ساخته گرتا گرویگ که پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۳ با فروشی ۱.۴۴ میلیارد دلاری بود، ۹.۶ میلیون دلار در تبلیغات تلویزیونی ملی هزینه کرد. این امر شامل تبلیغات مختلف برادران وارنر و یک کمپین گسترده در رسانه‌های اجتماعی بود که منجر به اکران فیلم پرفروش در ۲۱ جولای در کنار «اوپنهایمر» شد.


۴ نامزد دیگر بهترین فیلم شامل «جاماندگان»، «داستان آمریکایی»، «بیچاره‌ها» و «مایسترو» بین ۴ تا ۶ میلیون دلار هزینه تبلیغات کردند.


با این حال «اوپنهایمر» در سال گذشته رتبه ششم را برای هزینه‌های تبلیغات تلویزیونی ملی کسب کرد و ۵ فیلمی که بیشترین هزینه را برای تبلیغات انجام دادند شامل «سریع ایکس» از یونیورسال با ۳۲.۵ میلیون دلار، «فلش» از برادران وارنر با ۳۲.۱ میلیون دلار، «مهاجرت» از یونیورسال/ ایلومینیشن با ۳۱.۸ میلیون دلار، «فیلم برادران سوپر ماریو» با ۲۹.۸ میلیون دلار و «ایر» استودیو آمازون با ۲۹.۴ میلیون دلار بودند.