کریستوفر نولان خشنود از موفقیت‌های اسکاری «اوپنهایمر» خبر از پروژه جدید پرسروصدای خود «زندانی» می‌دهد
چارسو پرس: فیلمساز غیرمتعارف سینما این بار به سراغ دوباره سازی یک سریال معروف می‌رود.
نولان نسخه سینمایی این سریال پربیننده و جنجالی را با توجه به شرایط روز و حال و هوای دوران معاصر می‌سازد.

سریال زندانی در ۱۷ اپیزود در دهه ۶۰ میلادی تهیه و به روی آنتن رفت. پاتریک مک گوهان بازیگر اصلی این مجموعه بود.

او که از چهره های مطرح دوران خود بود، خالق اصلی این سریال و یکی از چهار کارگردان آن نیز بود.
داستان سریال درباره یک مامور مخفی و بدون نام اطلاعاتی بریتانیایی است که با نام «نامبر سیکس/ شماره شش» شناخته می‌شود. این مامور بعد از انجام ماموریت‌هایی مهم و سرنوشت ساز از کار خود استعفا می می دهد تا یک زندگی معمولی را آغاز کند. اما این شروع تازه مدت زمان طولانی طول نمی کشد و او توسط عده ای ناشناس ربوده شده و به جزیره ای مرموز برده می‌شود. هدف این گروه از ربودن این مامور چیست و چه چیزی در ازای آزاد کردنش می‌خواهند؟ این نکته‌ای است که قسمت‌های مختلف سریال درباره اش بحث کرده و یک دنیای علمی تخیلی، روانکاوانه و جاسوس بازی را خلق می‌کند.

مضمون اصلی مجموعه در رابطه با فردگرایی و جمع گرایی و ایجاد تعادل بین این دو بود، که توسط کاراکتر شماره شش صورت می‌گرفت.


سریال زندانی در دهه شصت میلادی در فاصله سپتامبر ۱۹۶۶ تا ژانویه ۱۹۶۸، به روی آنتن رفت و در کنار استقبال بسیار خوب تماشاگران خانگی از آن، نقدهای مثبت منتقدان را هم به همراه داشت.
شنیده ها حکایت از آن می کند که نولان قصد دارد تغییراتی در متن داستان سریال ایجاد کرده و آنرا به تفکرات خاص خود نزدیک کند.

زمان شروع کار فیلمبرداری زندانی هنوز مشخص نشده و معلوم نیست نولان فیلمنامه خود را آماده کرده یا هنوز در حال نوشتن آن است.

خبرهای رسیده مشخص نکرده که فیلم تازه این فیلمساز جنجالی را کدام کمپانی فیلمسازی تهیه می‌کند و رقم هزینه‌های تولید آن چقدر است. گرچه نولان به تولید و ساخت فیلم‌های گران قیمت و پرهزینه شهرت دارد!

او چند روز قبل اسکار بهترین فیلم و کارگردان سال را برای درام زندگی‌نامه‌ای «اوپنهایمر» دریافت کرد.