نو کمپل بازیگر اصلی فرانچایز «جیغ» بعد از یک وقفه، دوباره به جمع بازیگران این درام ترسناک پرفروش برمی‌گردد.
چارسو پرس: او نقش اصلی داستان قسمت هفتم این بلاک باستر پرطرفدار جوان پسند را بازی خواهد کرد.

کمپل بخاطر اختلاف بر سر میزان دستمزد خود با تهیه کنندگان فیلم، در قسمت ششم این مجموعه دلهره آور بازی نکرد.

همین نکته باعث شد تا سازدگان فیلم تغییراتی عمده در فیلمنامه آن داده و کاراکتر سیدنی با بازی او را از داستان این قسمت حذف کنند.

بعد از کناره‌گیری دو بازیگر اصلی قسمت ششم ملیسا باررا و جنا اورتگا از حضور در قسمت هفتم، سازندگان فیلم ناچار به مذاکره مجدد با کمپل و قبول درخواست‌های او شدند.

در حالی که اورتگا به‌خاطر همدردی با مردم غره و پست‌های اینستاگرامی‌اش علیه اسرائیل در شبکه‌های اجتماعی از بازی در جیغ ۷ حذف شد، باررا به دلیل همزمانی تولید این فیلم با چند کار دیگرش مجبور به کناره‌گیری از پروژه جیغ شد.

کمپل درر اینستاگرام خود خبر بازگشت به فرانچایز جیغ را اعلام کرده و نوشته است: «سیدنی پرسکات دوباره برمی‌گردد!! بازی در این نقش همیشه برایم باعث افتخار بوده است. بسیار خوشحالم که اطلاع بدهم از من خواسته شده دوباره به داستان فیلم برگردم و یک بار دیگر به این کاراکتر سرشناس و محبوب زندگی ببخشم. بابت این موضوع به‌شدت هیجان زده هستم.»

نزدیک سی سال قبل وس کریون فیلمساز افسانه ای ژانر ترس و دلهره اولین قسمت فرانچایز جیغ را تهیه و کارگردانی کرد. در آن زمان هیچ کس تصور نمی کرد این فیلم کم خرج که ستاره‌ای را در نقش محوری خود نداشت، بتواند تبدیل به یکی از بزرگترین و مطرح ترین بلاک باسترهای این گونه سینمایی شود.

سال ۲۰۲۲ سازندگان فیلم دست به احیای داستان آن زده و آنرا با شرایط معاصر هم خوان و همراه کردند. تماشاگران سینما از این نسخه احیا شده هم استقبال بسیار خوبی کردند.

فعلا زمان شروع کار فیلمبرداری جیغ ۷ و تاریخ اکران عمومی آن مشخص نیست و براساس اطلاعات رسیده، کار نگارش فیلمنامه آن با جدیت ادامه دارد.
داستان جیغ درباره قاتل نقاب پوشی است که در یک محوطه دبیرستانی با یک چاقو دست به قتل دانش آموزان می‌زند.
شش قسمت قبلی این فرانچایز پربیننده در سطح جهانی موفق به فروشی بالای ۹۰۰ میلیون دلار شده است.
این رقم کلان و دور از انتظار فروش در حالی نصیب این مجموعه ترسناک شده که هزینه تولید هر قسمت آن اندک و در حد ۱۵ تا ۲۰ میلیون دلار بوده است.