«این نمایش قرار بود در مراسم آغازین جشنواره، با سوار کردن تماشاچی‌ها در قطار و رساندن پیام وحدت اقوام، اجرا شود. اما در دقایق آخر مجبور به انصراف از جشنواره شدم».

پایگاه خبری تئاتر: اسماعیل صرامی در گفت و گو با سایت خبری اصفهان تئاتر، عدم همکاری و تعامل مسئولین را دلیل انصرافش از هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان عنوان کرد.

این کارگردان تئاتر در توضیح نمایشی که قرار بود در این جشنواره حاضر شود گفت: «این نمایش قرار بود در مراسم آغازین جشنواره، با سوار کردن تماشاچی‌ها در قطار و رساندن پیام وحدت اقوام، اجرا شود. اما در دقایق آخر مجبور به انصراف از جشنواره شدم».

کارگردان نمایش برگزیده جشنواره تئاتر ییلاق، ادامه داد: «درست زمانی که آماده تحویل گرفتن قطار و حرکت به سمت مریوان بودیم، درخواستی از سوی شهرداری بخش ناژوان مبنی بر دریافت چک 400 میلیونی برای ضمانت سلامت قطار تا زمان برگشت، به دستم رسید».

صرامی ضمن اشاره به این که تا آن لحظه دو میلیون تومان برای نمایشش هزینه کرده بوده، گفت: «به این دلیل مجبور به اعلام انصراف از جشنواره شدم و این در حالی است که هیچ کمک و تلاشی از سوی مسئولین، چه در اصفهان، و چه در مریوان، یا دبیرخانه جشنواره برای حضور این نمایش صورت نگرفت».

هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از مهرماه 92 در شهر مریوان برگزار شد و نمایش‌های «مجسمه‌های زنده» به سرپرستی اونور کایا از ترکیه، «لحن وطن» به سرپرستی طاهر هادی ناجی از عراق و «دوباره مردن» به سرپرستی سربست میرزا از عراق، تندیس و لوح یادبود جشنواره را از آن خود کردند.