ژرار باتلر می‌گوید کلید فیلمبرداری قسمت دوم «گرینلند/ سرزمین سبز» او همین روزها در کارولینای شمالی زده می‌شود.
چارسو پرس: داستان فیلم دنباله‌ای بر کار موفق سال ۲۰۲۰ او به همین نام است.

قسمت تازه با نام کامل «گرینلند: مهاجرت» جلوی دوربین می‌رود و اطلاع چندانی از خط اصلی داستان آن نیست.
در قسمت اول این اکشن آخرزمانی علمی تخیلی، باتلر در قالب کاراکتر جان گاریتی ظاهر شد. او دانشمندی است که تصمیم می‌گیرد در موقعیتی که دنیا در حال نابودی است، جان خود و خانواده‌اش را نجات دهد.

آنها همراه با گروه انتخاب شده‌ای از آدمها راهی منطقه محافظت شده‌ای می‌شوند که امکان ادامه حیات بعد از نابودی کره زمین و ویران شدن آن را دارد.

مورنا باچارین در گرینلند در نقش آلیسن همسر وحشت زده و ناآرام باتلر بازی کرد. او هم برای قسمت دوم فیلم، جلوی دوربین برمی‌گردد.

ظاهرا در قسمت دوم گرینلند، بازماندگان به دنبال بهشت موعودی هستند که دولتمردان به آنها وعده داده‌اند و باتلر و خانواده‌اش هم باید راه خود را برای یک زندگی معمولی پیدا کنند.

فیلمنامه «گرینلند ۲» را کریس اسپارلینگ و میشل لافورتن نوشته‌اند و ریک رومن ون کارگردان نسخه اصلی، پشت دوربین کارگردانی آن قرار می‌گیرد.

با آنکه زمان اکران عمومی فیلم رسما تعیین نشده، اما نزدیکان به پروژه می‌گویند تا زودتر از تابستان ۲۰۲۵ رنگ پرده را نخواهد دید.
منتقدان سینمایی استقبال چندانی از نسخه اصلی این اکشن علمی تخیلی نکرده و داستان آن را تکراری و نخ نما شده توصیف کردند.

با این وجود، تماشاگران سینما در سطح جهانی حدود ۵۳ میلیون دلار برای دیدن آن پرداخت کردند که سهم سینماهای آمریکا کمتر از نیمی از آن بود.

با توجه به هزینه تولید نه چندان بالای ۳۵ میلیون دلاری فیلم، تهیه‌کنندگانش در شرکت مستقل فیلمسازی اس تی ایکس فیلمز، از آن به عنوان کاری پرفروش و موفق اسم بردند.

قسمت دوم «گرینلند» با هزینه‌ای بالاتر و رقمی حدود ۶۵ میلیون دلار وارد مرحله تولید می‌شود.