فیلم «بیبدن» موفق شد تا در افتتاحیه خود، بیش از ۱۰ هزار نفر را به سینماها بکشاند.
چارسو پرس: نخستین ساخته مرتضی علیزاده که از صبح پنجشنبه در سینماهای کشور به روی پرده رفت، موفق شد تا طی ۵۵۷ سانس در ۱۵۷ سالن، ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر را به سینماها بکشاند و ۶۸۵ میلیون تومان نیز بفروشد.
بیبدن به دلیل طولانی شدن مراحل فنی، اکران خود را یک روز دیرتر از زمان مقرر آغاز کرد.
البته که این میزان استقبال، قطعا کمتر از میزان انتظاری است که از فیلم وجود دارد. از بیبدن بهعنوان قطب مقابل تمساح خونی در مسیر استقبال از اکران نوروزی نام برده میشود حال آنکه استقبال ۱۰ هزار نفری مخاطبان از این فیلم در مقابل ۹۳ هزار نفری که در همین مدت زمان به تماشای فیلم جواد عزتی نشستند، نشان میدهد که این دوقطبی هنوز شکل نگرفته است.
البته که طی روزهای آینده و با افزایش سالنهای فیلم بیبدن و تبلیغات دهانبهدهان، قطعا میزان استقبال از این فیلم که نماینده سینمای اجتماعی در اکران نوروزی است، افزایش خواهد یافت.
با همین وضعیت نیز بیبدن نسبت به ۴ فیلمی که اکران خود را از چهارشنبه آغاز کرده بودند، عملکرد بهتری داشته است. بیبدن درحالی که یکی از سه روز افتتاحیه آن در روز کمفروغ شنبه بود، توانست ۱۰ هزار و ۲۰۰ مخاطب را به سینما بکشاند حال آنکه افتتاحیه پرویزخان با ۷ هزار و ۸۰۰ نفر، ایلیا جستجوی قهرمان با ۲۴۰۰ نفر، نوروز با ۲ هزار و ۲۰۰ نفر و آپاراتچی با ۱۲۵۰ نفر رقم خورده بود.
انتظارها در شرایطی از بیبدن بالا است که اولا، این فیلم، تنها نماینده سینمای اجتماعی در اکران نوروز ۱۴۰۳ است. ثانیا، اقبال بسیارخوبی طی یکسال اخیر از آثار خوشساخت اجتماعی نظیر ملاقات خصوصی، سه کام حبس، کت چرمی و . . . شده است. ثالثا، حواشی فیلم در زمان جشنواره، میتواند بمب تبلیغاتی بسیارخوبی برای فیلم باشد و در آخر، حضور بازیگران سرشناسی چون الناز شاکردوست، سروش صحت، نوید پورفرج، گلاره عباسی و پژمان جمشیدی میتواند عناصر وسوسهکنندهای برای مخاطب در جهت استقبال از این فیلم باشند.
هر چند که حضور کاظم دانشی بهعنوان نویسنده این کار که تجربه خوب کارگردانی علفزار را در کارنامه دارد نیز دیگر امتیاز این فیلم در مسیر پرمخاطب شدن به حساب میآید.
البته که تم جنایی و معمایی اثر در رابطه با کشته شدن یک دختر و تلاش خانواده او برای یافتن جنازهاش نیز میتواند کنجکاویهایی بسیاری را برای مخاطبان بیشمار سینمای اجتماعی در پی داشته باشد.
مجموعه تمام این عوامل سبب میشود تا انتظارها از بیبدن بالا باشد. کما اینکه افتتاحیه فیلم طی سهروز پنجشنبه، جمعه و شنبه اگرچه در نگاه کلی، کم فروغتر از حد انتظارات بود اما با توجه به اینکه فیلم به شکلی فوری و بدون هیچ تبلیغاتی به روی پرده رفت و بسیاری از سینماهای شهرستان نیز از نمایش این اثر محروم بودند، میتواند راندمان نسبتا خوبی برای این کار به حساب بیاید.
طی روزهای آینده با افزایش سالنهای این فیلم و تصاعدی شدن میزان مخاطبان سینما، بر آمار تماشاگران این فیلم نیز افزوده خواهد شد و زمینه به شکلی پیش خواهد رفت که بین بیبدن و تمساح خونی، یک دوقطبی مخاطبپسند و پررونق شکل بگیرد.
منبع: ایرنا
بیبدن به دلیل طولانی شدن مراحل فنی، اکران خود را یک روز دیرتر از زمان مقرر آغاز کرد.
البته که این میزان استقبال، قطعا کمتر از میزان انتظاری است که از فیلم وجود دارد. از بیبدن بهعنوان قطب مقابل تمساح خونی در مسیر استقبال از اکران نوروزی نام برده میشود حال آنکه استقبال ۱۰ هزار نفری مخاطبان از این فیلم در مقابل ۹۳ هزار نفری که در همین مدت زمان به تماشای فیلم جواد عزتی نشستند، نشان میدهد که این دوقطبی هنوز شکل نگرفته است.
البته که طی روزهای آینده و با افزایش سالنهای فیلم بیبدن و تبلیغات دهانبهدهان، قطعا میزان استقبال از این فیلم که نماینده سینمای اجتماعی در اکران نوروزی است، افزایش خواهد یافت.
با همین وضعیت نیز بیبدن نسبت به ۴ فیلمی که اکران خود را از چهارشنبه آغاز کرده بودند، عملکرد بهتری داشته است. بیبدن درحالی که یکی از سه روز افتتاحیه آن در روز کمفروغ شنبه بود، توانست ۱۰ هزار و ۲۰۰ مخاطب را به سینما بکشاند حال آنکه افتتاحیه پرویزخان با ۷ هزار و ۸۰۰ نفر، ایلیا جستجوی قهرمان با ۲۴۰۰ نفر، نوروز با ۲ هزار و ۲۰۰ نفر و آپاراتچی با ۱۲۵۰ نفر رقم خورده بود.
انتظارها در شرایطی از بیبدن بالا است که اولا، این فیلم، تنها نماینده سینمای اجتماعی در اکران نوروز ۱۴۰۳ است. ثانیا، اقبال بسیارخوبی طی یکسال اخیر از آثار خوشساخت اجتماعی نظیر ملاقات خصوصی، سه کام حبس، کت چرمی و . . . شده است. ثالثا، حواشی فیلم در زمان جشنواره، میتواند بمب تبلیغاتی بسیارخوبی برای فیلم باشد و در آخر، حضور بازیگران سرشناسی چون الناز شاکردوست، سروش صحت، نوید پورفرج، گلاره عباسی و پژمان جمشیدی میتواند عناصر وسوسهکنندهای برای مخاطب در جهت استقبال از این فیلم باشند.
هر چند که حضور کاظم دانشی بهعنوان نویسنده این کار که تجربه خوب کارگردانی علفزار را در کارنامه دارد نیز دیگر امتیاز این فیلم در مسیر پرمخاطب شدن به حساب میآید.
البته که تم جنایی و معمایی اثر در رابطه با کشته شدن یک دختر و تلاش خانواده او برای یافتن جنازهاش نیز میتواند کنجکاویهایی بسیاری را برای مخاطبان بیشمار سینمای اجتماعی در پی داشته باشد.
مجموعه تمام این عوامل سبب میشود تا انتظارها از بیبدن بالا باشد. کما اینکه افتتاحیه فیلم طی سهروز پنجشنبه، جمعه و شنبه اگرچه در نگاه کلی، کم فروغتر از حد انتظارات بود اما با توجه به اینکه فیلم به شکلی فوری و بدون هیچ تبلیغاتی به روی پرده رفت و بسیاری از سینماهای شهرستان نیز از نمایش این اثر محروم بودند، میتواند راندمان نسبتا خوبی برای این کار به حساب بیاید.
طی روزهای آینده با افزایش سالنهای این فیلم و تصاعدی شدن میزان مخاطبان سینما، بر آمار تماشاگران این فیلم نیز افزوده خواهد شد و زمینه به شکلی پیش خواهد رفت که بین بیبدن و تمساح خونی، یک دوقطبی مخاطبپسند و پررونق شکل بگیرد.
منبع: ایرنا
https://teater.ir/news/58544