در اکتبر گذشته به الک بالدوین پیشنهاد داده شد تا در تیراندازی تصادفی سر صحنه فیلم «Rust» به جنایت خود اعتراف کند و حبسی متحمل نشود.
چارسو پرس: پرونده‌ای که در روز جمعه منتشر شد، در اکتبر گذشته به الک بالدوین پیشنهاد داده شد تا در تیراندازی تصادفی سر صحنه فیلم «Rust» به جنایت خود اعتراف کند و حبسی متحمل نشود.

براساس گزارش ورایتی، اما قبل از اینکه او تصمیم بگیرد که آیا شرایط را بپذیرد یا خیر، دادستان‌ها این پیشنهاد را پس گرفتند و به وکلای بالدوین اعلام کردند که به دنبال کیفرخواست علیه او خواهند بود.

بالدوین در ژانویه به اتهام قتل غیرعمد در قتل سینماگر هالینا هاچینز متهم شد و اکنون در صورت محکومیت در دادگاه در ماه ژوئیه با ۱۸ ماه حبس در زندان مواجه است.

آخرین افشاگری در مورد پیشنهاد تجدید نظر پس گرفته شده در میان صد‌ها صفحه از مطالب منتشر شده در روز جمعه به عنوان بخشی از تلاش بالدوین برای حذف این پرونده قرار گرفته است.

بر اساس این اسناد، دادستان ویژه، کاری موریسی، پیشنهادی مشابه «موافقتنامه ارائه شده به دیو هالز» به بالدوین ارائه کرد.

هالز، دستیار اول کارگردان فیلم پوسیده یا همان Rust، پس از اعتراف به سهل انگاری در مدیریت یک اسلحه مرگبار و پذیرش اتهامات خود زندانی نشد. در عوض، شش ماه مشروط بدون نظارت، ۵۰۰ دلار جریمه، ۲۴ ساعت خدمات اجتماعی و دستور شرکت در کلاس ایمنی سلاح گرم به او داده شد.

در بایگانی منتشر شده آمده است که این پیشنهاد در ۵ اکتبر ارائه شده است و بالدوین تا ۲۷ اکتبر فرصت داشته تا در مورد پذیرش آن تصمیم گیری کند. با این حال، در ۱۷ اکتبر، دادستان‌ها به وکیل بالدوین اطلاع دادند که این معامله دیگر در دستور کار نیست.

وکلای بالدوین، دادستان‌های نیومکزیکو را به سوء استفاده‌های فراوان متهم کرده اند و به دنبال رد این پرونده هستند.

در میان این اتهامات، ادعایی وجود دارد مبنی بر اینکه موریسی، دادستان اصلی پرونده، مکرراً اطلاعات محرمانه‌ای را در مورد رسیدگی هیئت منصفه به خبرنگار NBC News افشا کرده است.