سینماهای خیابان شانزه لیزه، یکی پس از دیگری بسته شدند!
چارسو پرس: اگر چه پاریس بنا به روایتی پایتخت جهانی سینه فیلی، (عاشقان سینما) قلمداد شده و فیلم‌های متنوع از سراسر جهان در پاریس اکران می شوند، اما خبر بسته شدن تقریبا تمام سینماهای شانزه لیزه، باعث افسوس خوردن بسیاری از اهالی پاریس شده است.

از آخرین سالن ها که بزودی به کار خود در زیباترین خیابان دنیا (شانزه لیزه) قرار است بسته شود، مجموعه سالنهای UGC نورماندی، است که در کنار کاباره لیدو درشماره ۱۱۶ شانزه لیزه قرار داد. برمبنای نوشته فیگارو، صاحب کل ساختمان این سینما خانواده سلطنتی قطر است که اجاره آن‌را امسال بالاتر برده و فعلا بحث بر سر چانه زنی بین مدیران کمپانی UGC با مالک آن است.

این مجموعه سالن از مشهورترین سینماهای شانزه لیزه بوده و به گفته مدیر آن چنانچه شهرداری پاریس و وزیر فرهنگ اقدامی نکنند، یک رسوایی به بار خواهد آمد. در همین سالن، هر ساله کنفرانس مطبوعاتی جشنواره کن برای اعلام نام فیلمهای انتخاب شده از سوی تییری فرمو، مدیر جشنواره، برگزار می‌شود. در سالن بزرگ این مجموعه که ۸۶۵ صندلی دارد، هرساله در نیمه آوریل نمایندگان رسانه های فرانسه و جهان برای شرکت در کنفرانس کن حضور می یابند. این سالن ۹۰ سال سابقه تاریخی برای نمایش فیلم داشته است.

در یکی دو سال قبل تقریبا سالنهای مهم خیابان شانزه لیزه یکی پس از دیگری، بسته و تبدیل به فروشگاه های اجناس لوکس شده است. امروز روزنامه فیگارو با مطلب خود زنگ خطر برای بسته شدن این مجموعه سالن را به صدا در آورده است تا شاید راهی برای جلوگیری از بسته شدن آن پیدا شود.