سرطان یکی از علل اصلی مرگ و میر در دنیا است و سلبریتی ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در حقیقت، چهره های مشهور زیادی بر اثر ابتلا به سرطان جان خود را از دست داده اند که در ادامه با برخی از آن ها آشنا خواهیم شد.
سرطان یکی از علل اصلی مرگ و میر در دنیا است و سلبریتی ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در حقیقت، چهره های مشهور زیادی بر اثر ابتلا به سرطان جان خود را از دست داده اند که در ادامه با برخی از آن ها آشنا خواهیم شد.

والت دیزنی



والت دیزنی، انیماتور، کارآفرین، تهیه کننده و رئیس شرکت انیمیشن سازی دیزنی، جان خود را بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به سرطان ریه از دست داد. والت دیزنی در سال ۱۹۶۶ در سن ۶۵ سالگی درگذشت.

پل نیومن



پل نیومن، بازیگر مشهور و برنده ی اسکار هالیوود، در سال ۲۰۰۸ در مبارزه با بیماری سرطان ریه مغلوب شد و در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

آلن ریکمن



آلن ریکمن بازیگر مشهور انگلیسی که بیشتر با نقش «پروفسور اسنیپ» در مجموعه فیلم «هری پاتر» شناخته می شود، ابتدا در سال ۲۰۰۶ به دلیل ابتلا به سرطان پروستات تحت عمل جراحی برداشتن پروستات قرار گرفت. سپس در سال ۲۰۱۵ معلوم شد او این بار به سرطان پانکراس دچار شده است. ریکمن در نهایت در سال ۲۰۱۶ در سن ۶۹ سالگی جان خود را بر اثر ابتلا به سرطان از دست داد.

جورج هریسون



جورج هریسون، گیتارست گروه موسیقی بیتلز در سال ۲۰۰۱ در سن ۵۸ سالگی و پس از مدت ها مبارزه با سرطان ریه درگذشت.

اینگرید برگمن



اینگرید برگمن، بازیگر مشهور هالیوود، در سال ۱۹۸۲ در سن ۶۷ سالگی بر اثر ابتلا به سرطان سینه جان خود را از دست داد.

گری کوپر



گری کوپر، بازیگر مشهور و برنده ی اسکار هالیوود، بعد از گسترش سرطان پروستاتش به استخوان ها، روده ها و ریه هایش در سال ۱۹۶۱ در سن ۶۰ سالگی درگذشت.

استیو مک کویین



استیو مک کویین، بازیگر مشهور هالیوود، به دلیل ابتلا به مزوتلیومای پلورال جان خود را از دست داد، نوعی سرطان بدخیم و نادر که بر اثر قرارگیری در معرض ماده ی سرطان زای آزبست به وجود می آید. مک کویین در سال ۱۹۸۰ در سن ۵۰ سالگی درگذشت.

پاتریک سوویزی



پاتریک سوویزی، بازیگر مشهور هالیوود، در سال ۲۰۰۸ مبتلا به سرطان پانکراس تشخیص داده شد. او یک سال بعد، در سال ۲۰۰۹ در سن ۵۷ سالگی بر اثر ابتلا به این سرطان جان خود را از دست داد.

باب مارلی



باب مارلی، اسطوره ی جامائیکایی سبک موسیقی رگی در سال ۱۹۷۷ مبتلا به سرطان پوست تشخیص داده شد. با گسترش سرطان پوست مارلی به مغز و ریه هایش، او در نهایت در سال ۱۹۸۱ در سن ۳۶ سالگی جان خود را از دست داد.

لوچیانو پاواروتی



لوچیانو پاواروتی خواننده ی اپرای اسطوره ای در سال ۲۰۰۶ مبتلا به سرطان پانکراس تشخیص داده شد. او در سال ۲۰۰۷ در سن ۷۱ سالگی بر اثر ابتلا به این سرطان درگذشت.

استیو جابز



استیو جابز از بنیانگذاران شرکت اپل، در سال ۲۰۰۳ پی برد به تومور نورواندوکرین مبتلا است که نوع نادری از سرطان پانکراس است. او ۸ سال با این سرطان مبارزه کرد تا اینکه بالاخره در سال ۲۰۱۱ مغلوب شد و در سن ۵۶ سالگی درگذشت.

کارل لاگرفلد



کارل لاگرفلد، طراح مد و مدیر خلاقیت برند شنل، در سال ۲۰۱۹ در سن ۸۵ سالگی بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به سرطان پانکراس درگذشت.


منبع: روزیاتو