برد پیت در جدیدترین نبرد حقوقی خود بر سر عمارت شاتو میراوال با همسر سابقش آنجلینا جولی که به «نبرد رزها» معروف بوده، پیروز شد.
چارسو پرس: عمارت مشترک شاتو میراوال (Château Miraval)، موضوع نبرد طولانی حقوقی بین این زوج بوده است.
جولی در تلاش برای تغییر حکم اولیه دادگاه بود که ادعای پیت مبنی بر فروش سهم او بدون توافق با پیت در سال ۲۰۲۱ را تایید کرده بود.

اما در یک پیروزی دیگر برای پیت، دادگاه ادعای جولی مبنی بر این که شکایت پیت «بیهوده، بدخواهانه و بخشی از یک الگوی مشکل‌ساز» بوده را رد کرد.



اکنون تیم حقوقی پیت می تواند شکایت او به دلیل نقض توافق توسط جولی که سهم خود را به نفر سوم بدون مشورت با پیت فروخته بود، در دادگاه مطرح کند.
نبرد بر سر آینده شاتو میراوال تاکنون به دادگاه های فرانسه، لوکزامبورگ و لس آنجلس راه یافته است.
جولی در سال ۲۰۲۱، نیمی از عمارت شاتو میراوال را بدون موافقت و اجازه پیت به یک تاجر روسی به نام یوری شفلر فروخت.

پیت مدعی شده که پس از خرید این عمارت در فرانسه، هر دو توافق کرده بودند که سهمشان از عمارت شاتو میراوال و تاکستان کناری آن را بدون رضایت طرف مقابل نفروشند.

اسناد مالی نشان می دهند که مالک نهایی این سهام، یک موسسه سرمایه‌گذاری مرموز در نیوجرسی بوده که توسط شرکتی که شفلر سهامدار آن نیست، کنترل می شود.



توافقات تجاری گیج‌کننده و پیچیده باعث می شود که نتوان فهمید چه کسی پشت پرده است. اما دوستان پیت می گویند که او مصمم است تا به حقیقت پی ببرد.
یک منبع نزدیک به این بازیگر گفته است:

در پرونده قبلی، پیت مدعی شد که شفلر سعی کرده تا با کارهای پنهانی او را آزار داده و «تهدید» کند. با این استدلال که این تاجر روس با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی که پس از بستن قرارداد با جولی «مشارکت» آنها را اعلام کرد، در تلاش بود که پیت را تسلیم کند.
این پرونده ها، بخشی از دادخواست پیت برای لغو فروش سهم ۶۴ میلیون دلاری آنجلینا جولی در عمارت شاتو میراوال به شفلر هستند.

پیت مدعی است که قرارداد جولی با شفلر در سال ۲۰۲۱، ناقض توافق قبلی آن ها بوده که طبق آن جولی در صورت قصد فروش، باید در ابتدا به پیت اطلاع می داد.

شفلر متهم است که با وکلای طلاق جولی در پی گزارش ‌هایی مبنی بر اختلاف این زوج بر سر حضانت فرزندانشان در سال ۲۰۲۱ تماس گرفته است.


همچنین به گفته تیم پیت نمایندگان شرکت Stoli (شرکت بین‌المللی نوشیدنی متعلق به شفلر) بعد از شنیدن خبرهای مربوط به جدایی این زوج، درخواست خرید «نطلبیده ای» را ارائه داده اند.

شفلر اصرار دارد که دادگاه های آمریکایی صلاحیت رسیدگی به این موضوع را ندارند.

اما به نظر می رسد که دست بالاتر در این نبرد حقوقی متعلق به پیت باشد، زیرا دادگاهی در لوگزامبورگ شفلر را از ده درصد سهامش محروم کرده که پیت را عملاً یک بار دیگر به بزرگ ترین سهامدار تبدیل می کند.

یک منبع نزدیک به این بازیگر قبلاً گفته بود که این حکم باعث می‌شود شفلر در تجارت چند میلیون دلاری خود در شهر پرونس فرانسه «عملاً حرفی برای گفتن نداشته باشد».