خنداندن مخاطب کار آسانی نیست، به ویژه هنگامی که پای تفاوت‌های فرهنگی و زبانی در میان باشد، اما هنرمندان همیشه راهی برای برقراری ارتباط مؤثر با مخاطبان پیدا کرده‌اند. کره جنوبی نیز به عنوان یکی از پیشتازان صنعت سرگرمی با ساخت فیلم‌ها و سریال‌های کمدی از این قافله عقب نمانده و آثار طنزآمیز دیدنی و شاخصی را به تماشاگران در سراسر جهان ارزانی کرده است.
چارسو پرس: امروزه سریال‌های کمدی با خلق موقعیت‌های خنده‌دار و مفرح، طیف کثیری از بینندگان را به خود جذب کرده‌اند. در آستانه سال نو فهرستی از خنده‌دارترین سریال‌های کره‌ای را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید در تعطیلات نوروز به سراغ آن‌ها بروید.

 خنداندن مخاطب کار آسانی نیست، به ویژه هنگامی که پای تفاوت‌های فرهنگی و زبانی در میان باشد، اما هنرمندان همیشه راهی برای برقراری ارتباط مؤثر با مخاطبان پیدا کرده‌اند. کره جنوبی نیز به عنوان یکی از پیشتازان صنعت سرگرمی با ساخت فیلم‌ها و سریال‌های کمدی از این قافله عقب نمانده و آثار طنزآمیز دیدنی و شاخصی را به تماشاگران در سراسر جهان ارزانی کرده است.
 
۱۰سقوط عاشقانه بر روی تو (Crash Landing on You)
 

  • سال پخش۲۰۱۹
  • تعداد فصل‌ها۱
  • سازندهلی جونگ هیو
  • بازیگرانسون یه جین، هیون بین، سو جی هه، کیم جونگ هیون، کیم سو هیون
  • امتیاز IMDb به سریال۸.۷ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به سریال۱۰۰ از ۱۰۰
سریال کره‌ای بسیار محبوب «سقوط عاشقانه بر روی تو» با عنوان دیگر «سقوط بر روی تو» با حضور برترین ستارگان کره جنوبی یعنی زوج محبوب سون یه جین و هیون بین نخستین بار در سال ۲۰۱۹ از شبکه‌ی «tvn» منتشر شد. داستان این سریال از الگوی داستانی مشهوری پیروی می‌کند که برای قرن‌ها در رده‌ی پرطرفدارترین‌ موقعیت‌های داستانی بوده است. این موقیعیت چیزی نیست جز: داستان رایج تبدیل دشمنی و نفرت به عشق و دوستی.

 سریال کمدی رمانتیک کره‌ای «سقوط عاشقانه بر روی تو» به ارتباط عشق و نفرت میان یون سه ری و ری جین هیوک می‌پردازد زوجی که به علت خط مشی سیاسی متفاوت و جدال سیاسی بین دو کشور کره جنوبی و کره شمالی، در ابتدا رابطه‌ای خصمانه‌ی سرشار از سوءتفاهمی با یکدیگر دارند اما رفته رفته به درک عمیقی نسبت به یکدیگر دست پیدا می‌کنند و احساسات متفاوتی میان‌شان شکل می‌گیرد. اما به دلیل شروع این رابطه‌ی احساسی با چالش‌های حساس و موانع خطرناک بسیاری روبرو می‌شوند.

 شخصیت اصلی این سریال عاشقانه یک مدیرعامل زن موفق و ثروتمند اهل کره جنوبی به نام یون سه ری با هنرمندی بازیگر مشهور کره‌ای سون یه جین است که هنگام پرواز با پاراگلایدر به دلیل طوفانی غیرقابل‌پیش‌بینی، مسیر حرکتش تغییر می‌کند و طی سانحه‌ای غیرمترفبه سر از منطقه‌ی مرزی کره‌ی شمالی در می‌آورد و پاراگلایدرش در منطقه‌ای روستایی و جنگلی سقوط می‌کند.

 پس از مدتی ری جون هیوک با نقش‌آفرینی هیون بین که یک فرمانده‌ی ارتش کره شمالی است، حین گشت‌زنی در منطقه‌ی مرزی محل خدمتش به یون سه ری برمی‌خورد. ری جون هیوک ابتدا یون سه ری را به جاسوسی متهم می‌کند و قصد دستگیر کردنش را دارد اما به علت اتفاقات و ماجرهایی خارج از کنترل یون سه ری را در خانه‌اش پنهان می‌کند و به او پناه می‌دهد، تا زمانی که راهی برای بازگرداندن‌اش به کره جنوبی پیدا کند.
 موقعیت‌های پرتناقض و غافلگیرکننده‌ای که حاصل تفاوت‌های فرهنگی و رفتاری مرم در دو کشور کره جنوبی و کره شمالی و نتیجه قوانین متمایز آنها است، علاوه بر آن که لحظات جالب و خنده‌داری را ایجاد می‌کند معرفی جالبی از کشور اسرارآمیز و مرموز کره شمالی به مخاطبان ارائه می‌کند.

 این سریال کره‌ای عاشقانه هنگام پخش محبوبیت زیادی یافت و درصد بسیار بالایی از بینندگان را به خود جدب کرد و برای هفته‌های متمادی در صدر جدول سریال‌های در حال پخش بود. زوج سون یه جین و هیون که قبل از این سریال در فیلم سینمایی «مذاکره» با یکدیگر همبازی بودند، مدتی پس از اتمام پخش سریال «سقوط عاشقانه بر روی تو»، با یکدیگر ازدواج کردند. این دو ستاره همچنان از محبوب‌ترین زوج‌های هنری کره‌ای هستند.
 سریال کمدی رمانتیک کره‌ای «سقوط عاشقانه بر روی تو» در جشنواره‌های معتبر متعددی مورد تحسین داوارن قرار گرفت و در مجموع نامزد دریافت ۳۴ جایزه‌ی معتبر هنری شد و ۱۸ جایزه را با موفقیت از آن خود کرد. از جمله جوایز مهم این سریال می‌توان به جایزه‌ی بهترین سریال از جشنواره‌ی جوایز خلاقیت آکادمی آسیا و جایزه‌ی محبوبیت از پنجاه و ششمین جشنواره‌ی جوایز بکسانگ برای سون یه جین و هیون اشاره کرد. جایزه‌ی دِسانگ (بزرگ) بهترین بازیگر نقش اول مرد برای هیون بین، جایزه‌ی عالی بهترین بازیگر نقش اول زن برای سون یه جین از جشنواره جوایز «APAN Star Awards» و جایزه دِسانگ (بزرگ) بهترین سریال از جشنواره جوایز «Korea Communications Commission Broadcasting Awards» از دیگر جوایز این سریال است.
 
۹دهکده ساحلی چاچاچا (Hometown Cha-Cha-Cha)

 
  • سال پخش۲۰۲۱
  • تعداد فصل‌ها۱
  • سازندهیو جه وون
  • بازیگرانکیم سون هو، شین مین آه، لی سانگ یی، لی بونگ ریون
  • امتیاز IMDb به سریال۸.۴ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به سریال۹۵ از ۱۰۰
یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و خنده‌دارترین سریال‌های کره‌ای که باید در تعطیلات نوروز ببینید سریال «دهکده ساحلی چاچاجا» است. داستان عاشقانه‌ی شیرین و مفرح سریال «دهکده‌ی ساحلی چاچاچا» در دهکده‌ی کوچک ساحلی به نام گونگجین در کره جنوبی اتفاق می‌افتد. کیم سون هو و شین مین آه، که هر دو از بازیگران محبوب و سرشناس کره جنوبی هستند در نقش‌های اصلی این سریال تماشایی و پرطرفدار هنرنمایی می‌کنند.
 کیم سون هو که پیش از این با ایفای نقش هان جی پیونگ، در سریال تماشایی «استارت‌آپ» به شهرتی باورنکردنی در سراسر جهان دست پیدا کرده بود، در این سریال نیز، به دلیل بازی هنرمندانه و متفاوتش توجه‌ بسیاری را به استعداد و نبوغ بازیگری خود جلب کرد و در میان هواداران سریال‌های کره‌ای محبوبیتی دوچندان پیدا کرد.
 سریال پربیننده‌ی «دهکده‌ی ساحلی چاچاچا» بازسازی فیلم پرفروش «آقای هونگ» محصول سال ۲۰۰۴ کره جنوبی است. این مجموعه تلویزیونی در طول مدت پخش، به مدت ۸ هفته متمادی در رتبه‌ی اول جدول پخش قرار داشت و آخرین قسمت آن در جدول رتبه‌بندی به رقم بالا و قابل توجه ۱۲٫۶۶۵٪ میزان بیننده رسید و بیش از ۳٫۲ میلیون بیننده در سراسر کشور کره جنوبی آن را تماشا کردند.

«دهکده‌ی ساحلی چاچاچا» موفقیت تجاری بزرگی را برای سازندگانش به ارمغان آورد و به یکی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی در تاریخ تلویزیون کابلی کره جنوبی مبدل شد. این سریال همزمان با پخش در کره جنوبی از شبکه نتفلیکس نیز منتشر می‌شد و از طرف مخاطبان جهانی نیز تحسین و علاقه‌‌ی بسیاری کسب کرد. محل فیلمبرداری این سریال در حال حاضر به یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور کره جنوبی تبدیل شده است و سالانه گردشگران بسیاری از محل زندگی رئیس هونگ، مرکز دندان‌پزشکی هه جین و خانه‌های دیگر اهالی گونگجین بازدید می‌کنند.

 داستان این سریال درباره رابطه‌ی عاشقانه دو شخصیت کاملا متفاوت به نام‌های یون هه جین و هونگ دوشیک است که باوجود بحث و جدل‌های بسیار و تفاوت‌های‌ رفتاری‌ و اخلاقی، تلاش می‌کنند تا به شکلی بالغانه راهی برای برقراری ارتباط با یکدیگر پیدا کنند. شین مین آه ستاره‌ی مطرح سینما و تلویزیون کره جنوبی در این سریال نقش یون هه جین، دندانپزشک موفق ساکن سئول را ایفا می‌کند. او به دلیل متهم کردن رئیس کلینیک محل کارش به سوءاستفاده مالی از بیماران، شغلش را از دست می‌دهد و موقعیتش به عنوان یک دندانپزشک در شهر سئول به خطر می‌افتد.

 هه جین برای شروعی دوباره، به دهکده‌ی ساحلی دوردست گونگجین مهاجرت می‌کند تا در آنجا مرکز دندان‌پزشکی خودش را دایر کند. او در اولین روز بازدیدش از این دهکده‌ی ساحلی به طور اتفاقی با هونگ دو شیک ملاقات می‌کند. هونگ دوشیک مردی خونگرم، عجیب و غریب و همه‌فن‌حریف است که همه‌ی اهالی گونگجین او را به نام رئیس هونگ می‌شناسند و در میان مردم از شهرت و محبوییت بسیاری برخوردار است.

 هه جین که شخصیتی مستقل و نسبتا سرد دارد نمی‌تواند خود را با مناسبات اجتماعی و فرهنگ خاص این شهر کوچک ساحلی تطبیق دهد و با اهالی گونگجین ارتباط برقرار کند. اما نقطه‌ی مقابل او رئیس هونگ است که رفتار دوستانه و راحتی با تمامی اهالی دهکده دارد. رئیس هونگ که شخصیتی اجتماعی و مردمی دارد و از کمک به هیچ‌کسی دریغ نمی‌کند، تصمیم می‌گیرد تا برای راه‌اندازی مرکز دندانپزشکی‌ به هه جین کمک کند.

 شخصیت برون‌گرا، شوخ‌طبع و منحصربه‌فرد رئیس هونگ و چگونگی شکل‌گیری رابطه‌ی عاطفی او با یون هه جین که شخصیتی جدی و درونگرا دارد، از جاذبه‌های سرگرم‌کننده و غیرقابل‌انکار این سریال‌ کره‌ای کمدی عاشقانه است. «دهکده ساحلی چاچاچا» با استفاده از قاب‌های زیبایی از طبیعت بکر ساحلی، شخصیت‌های باورپذیر آشنا و همدلی‌برانگیز، روابط شیرین و بدون پیچیدگی و موقعیت‌های کمدی متعدد، نوروز امسال را به خاطره‌ای دلچسب و به‌یادماندنی تبدیل می‌کند.

 سریال‌ کره‌ای کمدی رمانتیک «دهکده ساحلی چاچاچا» در جشنواره‌های متعددی شرکت داشت و در مجموع نامزد دریافت ۹ جایزه‌ی مهم هنری بود که از این میان برنده‌ی ۶ جایزه از جمله جایزه‌ی بهترین کارگردانی از جشنواره‌ی جوایز خلاق آکادمی آسیا شد. این سریال همچنین از طرف تالار هنر درام کیم سو هیون (بنیاد ارتقای صنعت فرهنگی) جایزه‌ی بهترین سریال سال را از آن خود کرد و کیم سون هو نیز برای ایفای نقش بی‌نقص و هنرمندانه‌ی شخصیت ویژه و منحصربه‌فرد هونگ دوشیک، جایزه‌ی عالی بهترین بازیگر را از جشنواره‌ی بین‌المللی جوایز سئول دریافت کرد.

 سریال کمدی رمانتیک کره‌ای «دهکده‌ی ساحلی چاچاچا» در سال ۲۰۲۳ از سوی مجله‌ی تایم در فهرست ۸ سریال برتر کره‌ای شبکه‌ی نتفلیکس قرار گرفت. این سریال همچنین در مقاله‌ی چاپ شده در مجله‌ی ورایتی جایگاه ششم بهترین برنامه‌های تلویزیونی بین‌المللی سال ۲۰۲۱ را از آن خود کرد.
 
۸ملودرام باش (Be Melodramatic)

 
  • سال پخش۲۰۱۹
  • تعداد فصل‌ها۱
  • سازندهلی بیونگ هون، کیم هه یونگ
  • بازیگرانجون یو بین، چون وو هی، گونگ میونگ، آن جه هونگ، سون سوک کو، هان جی اون
  • امتیاز IMDb به سریال۸.۱ از ۱۰
سریال ارزشمند و تماشایی «ملودرام باش» که با نام «غم به من میاد» نیز نزد علاقه‌مندان شهرت دارد، یک کمدی عاشقانه است که اولین بار در سال ۲۰۱۹ از شبکه «jtbc» کره جنوبی منتشر شد. داستان این سریال بی‌ادعا و آموزنده به زندگی روزمره‌ و دغدغه‌های سه زن سی ساله می‌پردازد که سال‌ها است، همخانه و دوست صمیمی یکدیگر هستند.

 این سه شخصیت خاص و منحصربه‌فرد در روزمرگی‌های ملال‌آور، شکست‌های ناامیدکننده و دشواری‌های بی‌پایان زندگی‌شان همدل و همراه یکدیگر هستند. چون وون هی در نقش لیم جین جو یک فیلمنامه‌نویس تازه‌کار هنرنمایی می‌کند که عاشقانه‌ی غیرمنتظره‌ای را با کارگردانی معروف آغاز می‌کند. لی اون جونگ با بازی جون یو بین نقش کارگردان و مستندسازی را ایفا می‌کند که پس از مرگ دردناک نامزدش، با سوگی عظیم و غیرقابل‌تحمل دست و پنجه نرم می‌کند و هان جی اون با هنرمندی هوانگ هان جون مادر مجردی است که رهبر موفق یک تیم بازاریابی یک شرکت سریال‌سازی است.

 این سریال فوق‌العاده و تأثیرگذار که به شدت دست کم گرفته شده است، یکی از بهترین سریال‌های کره‌ای سال‌های اخیر است که به سادگی و بدون زحمت اضافی، با ایجاد هماهنگی و تعادل بی‌نظیر و مثال‌زدنی، در میان لحظات جدی و کمدی شما را میخکوب می‌کند.

 سریال کمدی رمانتیک کره‌ای «ملودرام باش» یا «غم به من میاد» همان‌طور که از عنوان خاص‌اش برمی‌آید، سریالی تأثیرگذار و متفاوت است که با نوآوری‌های خلاقانه در شکل داستان‌گویی، خلق شخصیت‌های دلنشین و قابل‌باور و پرهیز از پیچیده‌گویی‌های زاید، تجربه‌ای زیبا و خاطره‌انگیز را برای‌تان به ارمغان خواهد آورد.
 جون یو بین برای ایفای هنرمدانه‌ی نقش زن سوگواری که دچار اختلال روحی شده است، در پنجاه و ششمین دوره‌ی جشنواره‌ی جوایز «Baeksang Arts Awards» نامزد دریافت جایزه شد و قطعه‌ی موسیقی «Your Shampoo Scent In The Flowers» از جانگ بوم جون، در جشنواره‌های « Melon Music Awards» و «Mnet Asian Music Awards» نامزدی بهترین «ost» را کسب کرد.
 

۷پاسخ به ۱۹۸۸ (Reply 1988)


  • سال پخش۲۰۱۵
  • تعداد فصل‌ها۱
  • سازنده: شین وون هو
  • بازیگران: لی هه ری، ریو جون یول، پارک بو گوم، لی دونگ هوی، گو کیونگ پو
  • امتیاز IMDb به سریال۹.۱ از ۱۰
برای توصیف هفتمین سریال فهرست‌مان به واژه‌هایی فراتر از دلگرم‌کننده و شیرین نیاز داریم؛ این سریال بی‌مانند و تکرارناشدنی است. سریال کره‌ای «پاسخ به ۱۹۸۸» سومین بخش از مجموعه‌ی سریال‌های «پاسخ» است که نخستین بار در سال ۲۰۱۵ از شبکه‌ی «tvn» منتشر شد و هنگام پخش آخرین قسمت، رکورد میزان بینندگان را با عدد ۱۸٫۸٪ در سراسر کشور به خود اختصاص داد و به چهارمین درام با بالاترین رتبه‌بندی در تاریخ تلویزیون کابلی کره‌ای بدل شد. سریال کره‌ای «پاسخ به ۱۹۸۸» نه تنها در شمار یکی از بهترین سریال‌های کمدی کره‌ای قرار می‌گیرد بلکه در فهرست بهترین سریال‌های کره‌ای تمام دوران نیز جایگاه ویژه‌ و ممتازی را به خود اختصاص می‌دهد.
 بسیاری از مخاطبان و منتقدان سریال «پاسخ به ۱۹۸۸» را بهترین اثر شین وون هو کارگردان مشهور و خوشنام کره‌ای دانسته‌اند. «پاسخ به ۱۹۸۸» و همچنین دیگر سریال‌های شین وون هو، همگی برشی شیرین و خوشمزه از زندگی واقعی هستند و به دلیل روایت‌های دلنشین و توجه به جزئیات روابط و حالات انسانی از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند. شین وون هو خالق سریال‌هایی شگفت‌انگیز، با لحظاتی ناب و خاطره‌انگیز است.

 سریال کره‌ای محبوب و پربیننده «پاسخ به ۱۹۸۸» یک درام خانوادگی است که داستان جذاب و تماشایی آن در سال ۱۹۸۸ رخ می‌دهد و حول محور زندگی پنج دوست صمیمی و خانواده‌های آنها روایت می‌شود، که در محله‌ی سسانگمون دونگ، در منطقه دوبونگ، در شمال سئول، در همسایگی یکدیگر زندگی می‌کنند.

 کمدی خانوادگی «پاسخ به ۱۹۸۸» راوی ماجراجویی‌های پنج دوست یکرنگ و صمیمی و رابطه‌ی نزدیک و زیبای آنها از دوران کودکی تا سال‌های نوجوانی و جوانی است. این سریال با ترسیم اوج و فرودهای زندگی و همچنین به تصویر کشیدن دوستی به عنوان رابطه‌ای حمایت‌گرانه و دلگرمی‌بخش در کنار به نمایش گذاشتن پشتیبانی‌های بی‌دریغ اعضای خانواده از یکدیگر، قلب‌تان را سرشار از آرامش می‌کند و با صحنه‌های طنزآمیز و خنده‌دارش اوقات‌ مطبوعی را برای شما فراهم می‌آورد. جادوی سریال کمدی «پاسخ به ۱۹۸۸» صداقت و سادگی آن در قصه‌گویی است و توانایی خارق‌العاده‌ای که در ارائه‌ی تصویری تأمل‌برانگیز از زندگی شخصیت‌های اصلی دارد.

 فیلمنامه‌ی قوی، خط داستانی کنجکاوی‌برانگیز و غیرقابل‌حدس، کارگردانی فوق‌العاده، بازی‌های درخشان باورپذیر و موسیقی اعجاب‌انگیز و تأثیرگذار، از ویژگی‌های برجسته‌ی این سریال خاطره‌انگیز و نوستالژیک کره‌ای است.

 سریال کمدی کره‌ای «پاسخ به ۱۹۸۸» در جشنواره‌های معتبر هنری، برنده‌ی ۲۰ جایزه‌ مهم در شاخه‌های مختلف شد. از جمله جوایز این سریال می‌توان به جایزه‌ی بهترین کارگردانی برای شین وون هو از پنجاه و دومین دوره جشنواره‌ی جوایز «Baeksang Arts Awards» و جایزه بهترین ستاره در حال ظهور برای پارک بو گوم از جشنواره‌ی جوایز «۴th Annual DramaFever Awards» و جایزه‌ی دِسانگ (بزرگ) بهترین سریال از جشنواره‌ی جوایز «tvN10 Awards» اشاره کرد.
 
۶خنده در وایکیکی (Welcome to Waikiki)

 
  • سال پخش۲۰۱۸
  • تعداد فصل‌ها۲
  • سازندهلی چانگ مین
  • بازیگرانکیم جونگ هیون، لی یی کیونگ، سون سونگ وون، جونگ این سون، گو وون هی
  • امتیاز IMDb به سریال۸.۲ از ۱۰
بی‌گمان سریال کمدی «خنده در وایکیکی» جایی نزدیک به صدر فهرست خنده‌دارترین سریال‌های کره‌ای که باید در تعطیلات نوروز ببینید، جا خوش می‌کند و با طنز زیرکانه و هوشمندانه‌اش شما را به وجد می‌آورد.

 سریال کمدی کره‌ای «خنده در وایکیکی» با عنوان دیگر «به وایکیکی خوش آمدید» داستان یک جوان مشتاق کارگردانی و فیلمسازی، یک بازیگر تازه‌کار معمولی و یک جوان در آرزوی فیلمنامه‌نویسی را دنبال می‌کند که وضعیت بسیار نابسامانی روزگار خو را سپری می‌کنند.

 سه مرد جوان بی‌تجربه و بدشناس ساکن سئول که برای کسب سرمایه و ساخت اولین فیلم‌ سینمایی‌شان، مهمان‌خانه‌ای به نام «وایکیکی» را اداره می‌کنند و زمانی که در آستانه‌ی تعطیلی و ورشکستگی کامل هستند با ورود یک مادر جوان مرموز و فرزند نوزادش به مهمان‌خانه‌ی وایکیکی، زندگی‌شان دچار دگرگونی و هرج و مرجی باورنکردنی و غیرقابل‌کنترل می‌شود.

 سریال کمدی کره‌ای محبوب و پربیننده‌ی «خنده در وایکیکی» با هنرنمایی خیره‌کننده‌ی کیم جونگ هیون، لی یی کیونگ و سون سونگ وون، یک کمدی چشمگیر و تمام عیار است که به دلیل استقبال بی‌نظیر تماشاگران، در سال ۲۰۱۸ ساخت آن برای فصل دوم نیز تمدید شد.

«خنده در وایکیکی» برای ایجاد لحظات کمدی و خنداندن مخاطب از شوخی‌های سطحی و ناخوشایند پرهیز می‌کند و با خلق شخصیت‌هایی خاکستری و جالب‌توجه و قرار دادن آنها در موقعیت‌هایی چالش‌برانگیز و حساس، بر کشش و جذابیت خود می‌افزاید. پس چنان‌چه به دنبال سریالی مفرح و درعین‌حال متمایز هستید، بدون لحظه‌ای درنگ سریال کره‌ای «خنده در وایکیکی» را برای تعطیلات نوروزی خود دانلود کنید.
 
۵تنها آهنگ عاشقانه من (My Only Love Song)

 
  • سال پخش۲۰۱۷
  • تعداد فصل‌ها۱
  • سازندهمین دو شیک
  • بازیگرانلی جونگ هیون، گونگ سونگ یون، جین یه جو، آن بو هیون، لی جه جین
  • امتیاز IMDb به سریال۷ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به سریال۹۵ از ۱۰۰
وقتی نوبت به درام‌های سفر در زمان می‌رسد، سریال کمدی رمانتیک کره‌ای «تنها آهنگ عاشقانه من» در فهرست خنده‌دارترین‌ها است. این سریال با حضور لی جونگ هیون و گونگ سونگ یون نمونه‌ای موفق و تماشایی از سریال‌های سال ۲۰۱۷ است.

 داستان این سریال کمدی فانتزی درباره‌ی یک هنرپیشه‌ی زن متکبر، پول‌پرست و بدجنس به نام سو جونگ با هنرنمایی گونگ سونگ هیون است که به‌طور تصادفی به قرن ششم منتقل می‌شود و به گذشته و زمان امپراتور پیونگ وون پادشاه سوم سلسله‌ی پادشاهی گوگوریو سفر می‌کند و در آنجا با مردی به اسم اون دال با بازی لی جونگ هیون آشنا می‌شود.

 اون دال مردی است که برای به دست آوردن پول دست به هر کاری می‌زند، اما درعین‌حال قلب رئوفی دارد و انسانی سخاوتمند و بخشنده‌ است که به درماندگان، فقرا و نیازمندان کمک می‌کند.

 اگرچه سریال کمدی کره‌ای «تنها آهنگ عاشقانه من» جنبه‌های جدی دلگرم‌کننده و تأثربرانگیز بسیاری از رشد شخصیت‌ها و همچنین رابطه‌ی عاشقانه دور از انتظار میان‌ این دو نفر به تصویر می‌کشد، اما با این وجود پر از صحنه‌های خنده‌دار است. زیرا موقعیتی که قهرمان داستان در آن قرار گرفته است، به طرز غیرقابل‌انکاری به خودی خود خنده‌دار و مضحک است.
 لی جونگ هیون و گونگ سونگ سون بازیگران ایفاکننده‌ی نقش‌های اصلی، در سریال کمدی تاریخی کره‌ای «تنها آهنگ عاشقانه من» اجرای دقیق و بدون نقصی را از خود به نمایش می‌گذارند و بازیگران نقش مکمل و فرعی نیز با شخصیت‌های متمایزشان انرژی بیشتری را به این سریال می‌بخشند.
 
۴دیوانه برای هم (Mad for Each Other)

 
  • سال پخش۲۰۲۱
  • تعداد فصل‌ها۱
  • سازندهلی ته گون
  • بازیگرانجونگ وو، اوه یون سو، آن وو یون، بک جی وون، لی سو هیون
  • امتیاز IMDb به سریال۷.۹ از ۱۰
سریال کمدی کره‌ای «دیوانه برای هم» با عنوان دیگر «ایکس دیوانه در شهر» با بازی هنرمندانه‌ی جونگ وو و اوه یون سو، اواین بار در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. داستان این سریال که نام آن به درستی برازنده فضای دیوانه‌وار و جنون‌آمیز آن است درباره‌ی تبدیل دشمنی به دوستی، عشق به نفرت و بیماری به سلامتی در وضعیتی آشفته‌ و عجیب است.
 سریال کمدی رمانتیک «دیوانه برای هم» درباره زندگی زن و مردی است که در همسایگی یکدیگر زندگی می‌کنند و به‌طور کاملا اتفاقی هر دو مراجع یک روان‌درمانگر هستند.

 نو هی اوه با هنرمندی جونگ وو یک افسر پلیس است که دلیل اختلال شدید کنترل خشم از کارش در اداره‌ی پلیس تعلیق شده است و برای بازگشت به محل کارش وظیفه دارد تا برای درمان خود در جلسات روان‌درمانی حضور یابد. از سوی دیگر زنی به نام لی مین کیونگ با بازی اوه یون سو نیز که در نگاه اول زندگی معمولی خود را سپری می‌کند، به دلیل سانحه‌ای تلخ دچار مشکلات روحی و اختلال اضطراب هراس اجتماعی شده است.

 سریال «دیوانه برای هم» یکی از خنده‌دارترین سریال‌های کره‌ای است که باید حتما در تعطیلات نوروز ببینید. واکنش‌های شدید احساسی و رفتارهای عجیب و غریب شخصیت‌های این سریال، در کنار موقعیت‌های احمقانه‌ای که در آنها قرار می‌گیرند، ساعاتی خوش بسیار مسرت‌بخشی را برای‌تان فراهم می‌سازد. سریال «دیوانه برای هم» نه تنها باعث خنده‌ی بینندگان می‌شود، بلکه موضوعات مهمی مانند سلامت روان را نیز به شیوه ای ساده و دلپذیر بررسی می‌کند.

 سریال کمدی رمانتیک کره‌ای «دیوانه برای هم» در جشنواره‌ی جوایز «APAN Star Awards» در بخش بهترین «Web Drama Award» نامزد دریافت جایزه بود و اوه یون سو نیز برای بازی بی‌نظیر و درخشان خود در این سریال از جشنواره‌ی جوایز «Blue Dragon Series Awards» در سال ۲۰۲۲ نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش اول زن شد.
 
۳وینچنزو (Vincenzo)

 
  • سال پخش۲۰۲۱
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: کیم هی وون
  • بازیگران: سونگ جونگ کی، جون یو بین، اوک تک یون، کواک دونگ یون، کیم سونگ چول
  • امتیاز IMDb به سریال۸.۴ از ۱۰
اگر به دنبال یک مجموعه تلویزیونی هیجان‌انگیز، پرتعلیق و در عین حال خنده‌دار و شادی‌بخش هستید، بدون تردید باید سریال «وینچنزو» را جایی در صدر لیست خود قرار دهید. این سریال نه تنها در زمان پخش بلکه حتی پس از گذشت چند سال، هنوز هم در فهرست پرطرفدارترین و بهترین سریال‌های کره‌ای قرار دارد. عنوان سریال «وینچنزو» برگرفته از نام قهرمان اصلی آن وینچنزو کاسانو با نقش‌آفرینی بازیگر خوشنام کره‌ای سونگ جونگ کی است. داستان این سریال محبوب دارای طرحی پیچیده و در عین حال جذاب و مفرح است.

 شخصیت اصلی این سریال وینچنزو کاسانو با نام کره‌ای پارک جو هیونگ است که پس از آن در سن ۸ سالگی که توسط زوجی ایتالیایی به فرزندخواندگی گرفته می‌شود و راهی ایتالیا می‌شود. سال‌ها بعد او به مافیای ایتالیا می‌پیوندد و  توسط دون فابیو، رئیس بزرگ خانواده‌ی مافیایی کاسانو، به فرزندی پذیرفته می‌شود.

 پارک جو هیونگ با تغییر نام به «وینچنزو کاسانو»، وکیل و مشاور مافیا و دست راست دون فابیو می‌شود. بعد از مرگ دون فابیو، پائولو پسر بیولوژیک دون فابیو و رهبر جدید خانواده‌ی کاسانو، تلاش می‌کند تا وینچنزو را بکشد. وینچنزو به کره جنوبی می‌گریزد و در آنجا با چا یانگ با بازی جو یو بین، که وکیل پرشور و مصممی است، آشنا می‌شود.

 وینچنزو قصد دارد ۱.۵ تن شمش طلایی را که در زیرزمین ساختمان گومگا پلازا در سئول مخفی شده است پیدا کند. اما یک شرکت املاک و مستغلات که تحت نظر گروه بابل فعالیت می‌کند، به‌طور غیرقانونی مالکیت این ساختمان را به چنگ آورده است.

 شخصیت پرجاذبه و کاریزماتیک وینچنزو، روایت پرکشش، شخصیت‌های مکمل و فرعی فوق‌العاده و لحظات کمدی درخشان، تماشاگران بسیاری را وجد آورد و پای گیرنده‌های تلویزونی میخکوب کرد. سریال «وینچنزو» در خلق لحظات کمدی و سکانس‌های خنده‌دار سبک و لحن منحصر‌به‌فرد و ویژه خود را دارد و به همین دلیل تماشای آن برای کسانی که به دنبال یک سریال جنایی هیجان انگیز و خنده‌دار هستند، بسیار لذت‌بخش است.

 مجموعه‌ی «وینچنزو» هنگام پخش اولین قسمت، میانگین تعداد بینندگان ۷٫۷٪ را در سراسر کشور کره به خود اختصاص داد و همین امر سریال کمدی جنایی کره‌ای «وینچنزو» را به چهارمین درام با بالاترین رتبه‌بندی بینندگان در تاریخ تلویزیونی شبکه‌های کابلی کره جنوبی تبدیل کرد.

 قسمت آخر سریال «وینچنزو» در جدول رتبه‌بندی پخش میزان ۱۴.۶٪ تماشاگر را به ثبت رساند و این سریال را به نهمین درام کره‌ای با بالاترین تعداد بینندگان در تاریخ تلویزیونی کره جنوبی تبدیل کرد. «وینچنزو» همچنین ششمین درام با بالاترین رتبه‌بندی در تاریخ شبکه‌ی کابلی «tvn» است.

 سریال پرتماشاگر «وینچنزو» علاوه بر شمار بالای مخاطبان تلویزیونی در چشنواره‌های هنری نیز درخشید. این سریال نامزد دریافت ۱۱ جایزه بود و در نهایت ۴ جایزه را آن خود کرد. از جمله جوایز مهم این سریال کره‌ای می‌توان به جایزه‌ی بهترین درام سال، بهترین بازیگر سال و بهترین درام برجسته کره‌ای اشاره کرد.
 
۲صدای قلب تو (The Sound of Your Heart)

 
  • سال پخش۲۰۱۶
  • تعداد فصل‌ها۱
  • سازنده: ها بیونگ هون
  • بازیگران: لی کوانگ سو، جونگ سو مین،کیم سه جونگ، کیم ده میونگ، کیم بیونگ اوک
  • امتیاز IMDb به سریال۸.۱ از ۱۰
خنده‌دارترین سریال کره‌ای در فهرست حاضر، اگرچه در سال ۲۰۱۶ ساخته شده است، اما همچنان طراوت و تازگی خود را از دست نداده است. سریال «صدای قلب تو» یک سیت‌کام جذاب با بازی لی کوانگ سو و جونگ سومین است که برپایه‌ی یک وبتون (کمیک دیجیتال کره‌ای) طولانی با عنوان «صدای قلب تو» به نویسندگی جو سوک ساخته شده است و به زندگی یک کاریکاتوریست به نام چو سوک و همسرش ئه بونگ و اعضای خانواده عجیب و غریبش می‌پردازد. این سریال نخستین بار در قالب یک مجموعه اینترنتی از طریق ناور تی‌وی کست منتشر شد.

 برخلاف سایر سریال‌های کره‌ای دیگری که در این فهرست گرد هم آمده‌اند، سریال «صدای قلب تو» یک کمدی محض و بدون حتی لحظه‌ای از جدیت درام است. سریال «صدای قلب تو» با طنز به مراتب بیشتر و داستان ساده‌تر، ساعات دلپذیر و بدون دغدغه‌ای را برای شما فراهم می‌کند و با شوخ‌طبعی‌های بی‌اندازه‌اش، باعث شلیک خنده‌های‌تان می‌شود.

 مجموعه اینترنتی «صدای قلب تو» هنگام انتشار موفقیت بسزایی را به دست آورد و به میزان ۱۰۰ میلیون بازدید در سوهو تی وی رسید و رتبه‌ی اول بهترین سریال کره‌ای را در این سایت به دست آورد. این سریال اینترنتی در ناور تی‌وی کست بیش از ۴۰ میلیون بازدید در کره جنوبی را به خود اختصاص داد. سریال کمدی کره‌ای «صدای قلب تو» در پانزدهمین جشنواره‌ی جوایز شبکه «kbs» جایزه بهترین سریال و جایزه بهترین زوج را دریافت کرد.
 
۱آقای ملکه (Mr. Queen)

 
  • سال پخش۲۰۲۰
  • تعداد فصل‌ها۱
  • سازندهیون سونگ شیک
  • بازیگرانشین هه سان، کیم جونگ هیون، کیم ته وو، سول این آه، نا این وو
  • امتیاز IMDb به سریال۸.۶ از ۱۰
اولین سریال این لیست یک موفقیت هوشمندانه و تمام‌عیار در ژانر کمدی است و در صدر فهرست خنده‌دارترین سریال‌های کره‌ای که باید در تعطیلات نوروز ببینید، قرار می‌گیرد. سریال تاریخی کره‌ای «آقای ملکه» سریالی نشاط‌ انگیز و خلاقانه با قصه‌ای رمانتیک و فانتزی است که با الهام از سریال چینی «برو شاهزاده برو» ساخته شده است.
 داستان سریال کمدی تاریخی «آقای ملکه» درباره‌ی سرآشپزی مشهور و جاه‌طلب به نام جونگ بونگ هوان است. داستان عجیب این سریال از جایی منجر به هرج و مرجی باورنکردنی و موقعیت‌هایی بسیار خنده‌دار می‌شود که بونگ هوان طی حادثه‌ی ناگوار و ناگهانی سقوط در استخر، از دوران مدرن به گذشته‌های بسیار دور منتقل می‌شود و در زمان سلسله‌ی چوسان و در بدن بیست و پنجمین ملکه‌ی کره جنوبی، ملکه چورین از خواب برمی‌خیزد.

 بازی بی‌نقص و تماشایی شین هه سان در نقش مردی که ناگهان به شکل ملکه چورین در آمده است، پر از جزئیات خیره‌کننده‌ای است که او در اجرای خارق‌العاده‌اش از این نقش دشوار به نمایش می‌گذارد. کیم جونگ هیون بازیگر نقش پادشاه چول چونگ نیز با بازی هنرمندانه‌اش، تصویری باورنکردنی، متفاوت و دیدنی از یک امپراتور عصر چوسان را به  تماشاگران ارائه می‌کند.

 گیر افتادن روح یک مرد در بدنی زنانه، تفاوت‌های دوران معاصر با زمان گذشته و درگیری‌ها و کشمکش‌های ملکه چورین با پادشاه چول چونگ و دیگر اهالی قصر، منجر به سیلی از اتفاقات بامزه و خنده‌دار در طول قصه می‌شود. گروه حرفه‌ای بازیگران، با بازی‌های خوب‌شان، جذابیت سریال «آقای ملکه» را دو چندان کرده‌اند و بازی‌های فوق‌العاده‌ی شخصیت‌های اصلی و فرعی که با حس شیرینی از شوخ طبعی دائمی همراه شده‌اند، شما را به دنیای کمدی فانتزی یک قصه‌ی عجیب سلطنتی می‌برند.

 اغلب اوقات بازسازی سریال‌های معروف و موفق به اندازه‌ی نمونه‌های اصلی توفیق پیدا نمی‌کنند، اما موفقیت و محبوبیت سریال کمدی تاریخی کره‌ای «آقای ملکه» با اقتدار خط بطلانی بر این مسئله کشید. سریال کمدی کره‌ای «آقای ملکه» به خاطر امتیاز بالا و رقم قابل توجه بینندگانش، در جایگاه هفتمین سریال برتر تاریخ شبکه‌های کابلی تلویزیون کره جنوبی قرار دارد. همچنین آخرین قسمت این سریال تاریخی بیش از ۴ میلیون بیننده داشت و با کسب پنجمین رتبه در تاریخ شبکه‌ی کابلی «tvn»، افتخار دیگری را نیز به نام خود ثبت کرد.

 شین هه سان برای ایفای نقش هنرمندانه و به یاد ماندنی‌اش در نقش ملکه چورین در سریال «آقای ملکه» در پنجاه و هفتمین مراسم جشنواره‌ی جوایز بکسانگ، نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول زن شد.


منبع: دیجی‌مگ