روح الله سهرابی، مدیر کل نظارت سازمان سینمایی در گفتوگو با فریدون جیرانی گفت: میخواستیم فیلم «برادران لیلا» را بعد از نوروز ۱۴۰۲ اکران کنیم که قاچاق شد.
چارسو پرس: روح الله سهرابی، مدیر کل نظارت سازمان سینمایی در گفتوگو با فریدون جیرانی در روزنامه اعتماد:
به شخصه معتقد بودم به آقای روستایی هم گفتم، بحثم فنی و سینمایی نبود. یک گپ درددلانه بود و مدل خودم به ایشان گفتم. دوست دارم اینجا هم بگویم شاید برای فیلمسازان دیگر هم خوب باشد. گفتم سعیدجان، ما که معتقد هستیم فیلم کتاب رسالت یک فیلمساز است و اگر این پیشفرض را قبول داشته باشیم که، نمیخواهم بگویم ۱۰ میلیون نفر، بگوییم یک میلیون نفر، نه بگوییم ۱۰۰ هزار نفر یا هزار نفر، فیلم شما را ببینند و بابت این پلان از فیلم شما تاثیر بگیرند برای اسائه ادب به ساحت و جایگاه پدر؛ گفتم بشخصه معتقدم که نه به تو، به خانواده و زندگی یک فیلمساز برمیگردد به دلیل اینکه یک خطی را شکسته که نه الان نه قبل از انقلاب، از نیاکان ما نه حتی از دوره بعد از اسلام، مساله بوده و اصطلاحاً خط قرمز بوده. که ایشان هم پذیرفت و گفت از این منظر نگاه نکرده بودم و منطقی است و اصلاحش میکنم.
آخرین دیالوگهای ما بود و قرار بود بعد از کن اصلاح شود. و قرار بود بعد از این اصلاحات فیلم به اکران برسد. یعنی همه کارهایش انجام شد. دوستان اگر این مصاحبه را بشنوند میتوانند تصدیق کنند.
الان هم دیدهایم باب شده بعضی از فیلمها قاچاق میشوند، نقدی به سازمان سینمایی هست که چه اتفاقی میافتد که فیلم قاچاق میشود. مگر امروز بردن فیلم به جشنواره خارجی دست سازمان سینمایی است؟ مگر مثل قدیم مهر و موم میشود؟ با یک لینک میتوانید بفرستید.
خب این اتفاقاً نشان میدهد که به همان میزان باید حساسیت روی فیلمها زیاد باشد. منی که نسخه فیلمم را به فلان جشنواره، به شبکه تلویزیونی فلان میدهم، طبیعی است که ممکن است از دل یکی از این جاها فیلم بیرون بیاید.
ما در آخرین مراوده و مذاکرات با عوامل برادران لیلا، حتی به اولین اکران بعد از نوروز ۱۴۰۲، فکر میکردیم که متاسفانه فیلم قاچاق شد.
منبع: روزنامه اعتماد
به شخصه معتقد بودم به آقای روستایی هم گفتم، بحثم فنی و سینمایی نبود. یک گپ درددلانه بود و مدل خودم به ایشان گفتم. دوست دارم اینجا هم بگویم شاید برای فیلمسازان دیگر هم خوب باشد. گفتم سعیدجان، ما که معتقد هستیم فیلم کتاب رسالت یک فیلمساز است و اگر این پیشفرض را قبول داشته باشیم که، نمیخواهم بگویم ۱۰ میلیون نفر، بگوییم یک میلیون نفر، نه بگوییم ۱۰۰ هزار نفر یا هزار نفر، فیلم شما را ببینند و بابت این پلان از فیلم شما تاثیر بگیرند برای اسائه ادب به ساحت و جایگاه پدر؛ گفتم بشخصه معتقدم که نه به تو، به خانواده و زندگی یک فیلمساز برمیگردد به دلیل اینکه یک خطی را شکسته که نه الان نه قبل از انقلاب، از نیاکان ما نه حتی از دوره بعد از اسلام، مساله بوده و اصطلاحاً خط قرمز بوده. که ایشان هم پذیرفت و گفت از این منظر نگاه نکرده بودم و منطقی است و اصلاحش میکنم.
آخرین دیالوگهای ما بود و قرار بود بعد از کن اصلاح شود. و قرار بود بعد از این اصلاحات فیلم به اکران برسد. یعنی همه کارهایش انجام شد. دوستان اگر این مصاحبه را بشنوند میتوانند تصدیق کنند.
الان هم دیدهایم باب شده بعضی از فیلمها قاچاق میشوند، نقدی به سازمان سینمایی هست که چه اتفاقی میافتد که فیلم قاچاق میشود. مگر امروز بردن فیلم به جشنواره خارجی دست سازمان سینمایی است؟ مگر مثل قدیم مهر و موم میشود؟ با یک لینک میتوانید بفرستید.
خب این اتفاقاً نشان میدهد که به همان میزان باید حساسیت روی فیلمها زیاد باشد. منی که نسخه فیلمم را به فلان جشنواره، به شبکه تلویزیونی فلان میدهم، طبیعی است که ممکن است از دل یکی از این جاها فیلم بیرون بیاید.
ما در آخرین مراوده و مذاکرات با عوامل برادران لیلا، حتی به اولین اکران بعد از نوروز ۱۴۰۲، فکر میکردیم که متاسفانه فیلم قاچاق شد.
منبع: روزنامه اعتماد
https://teater.ir/news/58734