با آنکه کیلین مورفی ستاره یا سوپراستار نیست، اما یکی از مطرح‌ترین چهره‌های سال جدید به حساب می‌آید.
چارسو پرس: «اوپنهایمر» او فروشی دور از انتظار و عالی در جدول گیشه نمایش سینماها داشت و از مراسم آسکار و بفتا گرفته تا انتخاب‌های منتقدان و حرفه‌ای‌های سینما، عنوان بهترین بازیگر سال را از آن خود کرد.

کیلین مورفی ایرلندی‌تبار که تا قبل از درام زندگی‌نامه‌ای کریستوفر نولان بازیگری درجه دو محسوب می‌شد، حالا از بازیگران روز هالیوود است که با پیشنهادات بسیاری روبه‌روست.

مورفی برای سال تازه فقط یک فیلم را در دست تولید دارد. این درام ترسناک آخر زمانی با نام «۲۸ روز بعد» و در انگلستان جلوی دوربین می‌رود و نمی‌توان از آن به عنوان اثری هالیوودی اسم برد. این فیلم، قسمت دوم فیلمی ترسناک است که حدود یک دهه قبل به روی پرده سینماها رفت و با استقبال تماشاگران و منتقدان روبرو شد. با وجود ترسناک بودن فیلم، منتقدان از آن به عنوان یک اثر مستقل و قابل‌اعتنای این ژانر یاد می‌کنند.

موفقیت بالای اپنهایمر باعث شد تا تعداد زیادی فیلمنامه به مورفی ارائه شود که او این روزها مشغول مطالعه چندتای آنهاست و بعید به نظر می‌رسد هیچ کدام از آنها (در صورت موافقت بازیگر) برای سال جدید وارد مرحله تولید شود. در این بین، بحث احتمال حضور مورفی در نقش کاراکتر مامور دوصفرهفت در قسمت بعدی جیمزباند، از خبرهای جنجال‌برانگیز بوده است.