بازیگری که فقط نقش‌های منفی به او پیشنهاد می‌شود ری وینستون: «فیلم‌های مارول، روح آدم را نابود می‌کنه»
چارسو پرس: ری وینستون بازیگر مشهور انگلیسی در مصاحبه‌ای با ورایتی گفت: «زنم همیشه به من میگه: چرا وقتی وارد جایی میشی، شبیه کسایی هستی که انگار می‌خواد یکی را بِکُشه؟ من هم در جوابش می‌گم که قصدم این نیست!»

وینستون در ده‌ها نقش منفی را در سینما و تلویزیون ظاهر شده است؛ انگار کاراکتر گانگستری، برازنده وی است. جدیدترین نقش گانگستری او، در سریال موفق «جنتلمن» The gentleman بود که توسط گای ریچی ساخته شده است. این سریال از فیلمی با همین نام که در سال ۲۰۱۹ اکران شده بود، الهام گرفته است. «جنتلمن» تداعی کننده سبک و سیاق گای ریچی بوده و ترکیبی از مخدر، دنیای ارباب‌ها، خشونت، بوکس، اسلحه را به مخاطب عرضه می‌کند.

وینستون در «جنتلمن» به‌عنوان بزرگ‌مردی که سرکرده یک باند بزرگ تولید و فروش ماری‌جوانا در انگلیس، ایفای نقش کرده است. ورایتی در گزارش خود نوشت: «قطعاً چنین نقشی برازنده اوست. چه کسی بهتر از ری وینستون، کسی که ۴۵ سالی می‌شود که در این نقش چنین کاراکترهایی ظاهر شده است.»

بازیگر انگلیسی درباره سابقه هنری خود گفت: «خیلی زود گذشت. وقتی با خودم می‌شینم و به نقش‌هایی بازی کردم فکر می‌کنم، می‌بینم که با استیون اسپیلبرگ در «ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه کریستال» Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull کار کردم، با مارتین اسکورسیزی در «رفتگان» The Departed کار کردم، با دارن آرنوفسکی در «نوح» Noah کار کردم، با جانتان گلیزر در «هیولای جذاب» Sexy Beast کار کردم و پیش خودم می‌گم با کارگردان‌های کار درستی، کار کردی، اگر چیزی از هر کدام از آن‌ها یاد نگرفتی، هیچ‌وقت هیچی یاد نخواهی گرفت!»

وینستون کار بازیگری خود را با ایفای نقشی کوتاه در «لجن» Scum با کارگردانی الن کلارک، در سال ۱۹۷۹ آغاز کرد. او در همین سال در «همان تابستان» That summer بازی کرد و نامزد جایزه بفتا نیز شد. گانگستر انگلیسی، هجده سال بعد برای بازی در نقش یک شوهر زورگو در «نکبت» Nil by mouth، مجدداً مورد توجه بفتا قرار گرفت. این اثر را گری اولدمن نوشته و کارگردانی کرده بود و وینستون را پس از غیبتی چند ساله از سینما، دوباره به پرده نقره‌ای بازگرداند.

بازیگر انگلیسی در ژانرهای مختلفی نیز ظاهر شده است؛ او در سال ۲۰۰۴ در پروژه پرهزینه «پادشاه آرتور» King Arthur با کارگردانی آنتوآن فوکوآ، ظاهر شد که این فیلمساز لقب دنیرو بریتانیایی را به وی داد؛ وینستون در انیمیشن «بیوولف» Beowulf با کارگردانی رابرت زمکیس، ایفای نقش کرد. اما یک هویت گانگستری پیرامون شخصیت وینستون شکل گرفته است.

با توجه به چنین هویتی، خیلی عجیب به نظر می‌رسد که «جنتلمن» اولین همکاری او با گای ریچی بوده است؛ اغلب فیلم‌های ریچی، در دنیای خلافکاران و گانگسترها می‌گذرد. جالب است بدانید که او قرار بود در نقش اصلی «ضامن، قنداق و دو لوله تفنگ شلیک شده» ظاهر شود»  که میان او و ریچی اختلاف افتاد.

وینستون در رابطه با این اتفاق به ورایتی گفت: «ما به مشکل خوردیم؛ یکی دوتا مسئله بوجود آمد که من خوشم نیامد و بین ما اختلاف افتاد. اما به مرور زمان رابطه‌مون خوب شد. ریچی فیلم‌های خیلی خوبی می‌سازه و هر وقت آن‌ها را می‌بینی، می‌گی این فیلم را گای ریچی ساخته است.»

البته ری وینستون فقط تجربه شبرین از بازی در محصولات پر خرج ندارد. این بازیگر در «بیوه سیاه» Black widow، شاهکار ابرقهرمانی جنبش «توانمند سازی زنان» حضور داشت و در مصاحبه‌ای با رادیو تایمز گفت: «پروسه فیلمبرداری خیلی بد نبود تا وقتی که نوبت به از-نو-گرفتن تعدادی سکانس‌ها رسید. ما فهمیدیم که تعدادی از تهیه‌کنندگان خرده فرمایش دادن که «اینجا را عوض کنید»، «اونجا تو خیلی اغراق آمیز داری بازی می‌کنی» و ..‌‌. انگار دنیای فیلمسازی مارول همین‌طوری کار می‌کنه. روح آدم را نابود می‌کنن، چون فکر می‌کنی که داری کار خیلی بزرگی می‌کنی.»

وینستون در ادامه افزود: «من نزدیک بود که از پروژه استعفا کنم، حتی به تهیه‌کننده هم گفتم که یکی دیگه را بیارید تا این نقش را بازی کنه. در آخر به‌علت قراردادی که امضا کرده بودم، مجبور شدم دوباره به پروسه از-نو-گرفتن بازگردم. اگر می‌زدم زیر حرفم، کار به دادگاه می‌کشید و مصیبت می‌شد‌.»

بازیگر انگلیسی در فیلم فمینیستی «دمزل» damsel حضور داشته که چند هفته پیش در نتفلیکس پخش شد.