بر اساس یک مطالعه جدید در آمریکا، ۲۳ درصد کاربران سامانه های پخش آنلاین قوانین استفاده از این خدمات را رعایت نمی کنند!
چارسو پرس: بر اساس یک مطالعه جدید در آمریکا، ۲۳ درصد کاربران سامانه های پخش آنلاین قوانین استفاده از این خدمات را رعایت نمی کنند! گروه تحقیقاتی LRG دو هزار و‌ پانصد خانوار آمریکایی را مورد بررسی قرار داده و ده درصد کاربران سامانه نتفلیکس، از رمز عبور دیگران برای تماشای محتوا استفاده می کنند، البته این میزان در سال ۲۰۲۲، ۱۵ درصد، در ۲۰۲۰، ۱۴ درصد و‌ در ۲۰۱۸، ۱۶ درصد بوده است. 

نتفلیکس ۲۶۰ میلیون کاربر در سراسر دنیا داشته  که هر یک ماهانه ۷/۹۹ دلار ماهانه حق اشتراک می پردازند که معادل ماهی دو‌ میلیارد دلار است و با عدم پرداخت حق اشتراک این ده درصد، تنها ماهی ۲۰۰ میلیون دلار ضرر نصیب نتفلیکس می شود!

سامانه های دیگر مانند دیزنی پلاس، هولو، مکس و … در حال طراحی راهکار  عدم امکان استفاده از رمز عبور در خارج از خانه هر مشترک‌اند. 

نتفلیکس روش «پرداخت-اشتراکی» را در آمریکای لاتین و کانادا به کار برد و سپس در آمریکا و صد کشور اجرایی شد و در نتیجه در سه ماهه آوریل تا ژوئن، ۵/۹ میلیون مشترک به نتفلیکس اضافه شدند و این درصد در سه ماهه سوم سال ۸/۸ میلیون مشترک (۱۰/۸ درصد) و در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳،  ۱۳/۱ میلیون مشترک (۱۲/۸ درصد) افرایش داشته است.

این تحقیق نشان می‌دهد که ۵۳ درصد مشترکان، از چهار با بیش تر  سامانه DTS (مستقیم به مصرف کننده)  استفاده می کنند و البته برای ۷۳ درصد این سرویس ها  پول پرداخت می‌شود. پس تکلیف ۲۷ درصد باقی چیست؟   

چهار درصد سامانه‌هایی اند که با سرویس های دیگری بسته بندی می شوند و این شیوه دزدی محسوب نمی‌شود. 

از ۲۳ درصد باقیمانده، یازده درصد توسط افرادی استفاده و پرداخت می شود که آن را با شخصی خارج از خانه خود به اشتراک می گذارند. ده درصد در یک خانوار استفاده می شود اما از خانواده دیگری که هزینه خدمات را پرداخت می کند، وام ‌گرفته اند. دو‌ درصد هم چندین خانواده اند که هزینه اشتراک را بین خود تقسیم می کنند.

کاربران جوان تر، مشترک تعداد بیش تری سامانه اند. افراد بین ۱۸ تا ۴۴ سال، به طور متوسط مشترک ۵/۱ سامانه اند و این آمار برای افراد ۴۵ تا ۵۴ سال، ۴ سامانه و برای افراد بالای ۵۵ سال، ۲/۸ سامانه است.

البته کاربران جوان‌تر، دزدی بیشتری هم می‌کنند! هفده درصد سامانه های DTS توسط افراد ۱۸-۳۴ ساله از دیگران قرض گرفته می شود و برای افراد ۳۵ سال به بالا، این نرخ به ۷ درصد کاهش پیدا می کند.