طرفداران بی‌صبرانه منتظر پخش فیلم جدید فرانسیس فورد کاپولا، «مگالوپلیس»، هستند
چارسو پرس: درام علمی‌تخیلی و دیستوپیایی «مگالوپلیس» با هنرنمایی آدام درایور هنوز تاریخ اکران مشخصی نداشته و تبدیل به رویایی طولانی مدت شده است. فیلم الهام گرفته از دسیسه‌های رخ داده در امپراتوری رُم است. خریداران و توزیع کنندگان این فیلم اخیرا مشخص شده و احتمال دارد امسال اکران شود.

درحالیکه بسیاری بر این باور بودند که «مگالوپلیس» آواز قوی این کارگردان محبوب است که سختی زیادی برای ساخت آن کشید، وی اذعان داشته کارش هنوز با فیلم تمام نشده است: «زمانی می‌دانم فیلمم آماده است که کار روی پروژه جدیدی را آغاز کرده باشم. این فیلم، بی‌اساس و چیپ نیست اما از طرفی هم نمی‌توانم آن را فیلم حماسی بنامم.»

فیلم «مگالوپلیس» مدت زمان زیادی در حال ساخت است و کاپولا سا‌‌ل‌ها در حال نوشتن و بازنویسی فیلم‌نامه کار است و پس از حادثه ۱۱ سپتامبر نیز دچار وقفه شد. سپس وی روی کارش سرمایه‌گذاری کرد و مجدد سال گذشته به دلیل اعتصاب نویسندگان و بازیگران متوقف شد. گزارشات حاکی از این بودند که فیلم بودجه ندارد و کارگردان و بازیگران کار را کنسل کرده‌اند. اولین تصویر از فیلم اخیرا توسط کاپولا منتشر شد. ما شاهد تصویر متفاوتی از جامعه دیستوپیایی بودیم.

این فیلم داستان آرشیتکتی است که علیه فساد شهردار نیویورک که سعی دارد شهر یوتوپیایی بسازد، شورش می‌کند. کاپولا قبلا گفته بود این فیلم الهام گرفته از دسیسه تاریخی میان سناتور رُم، لوسیوس سرگوس کاتلینا و مارکوس تولیوس سیسرو است.

بازیگران فیلم هنرمندان توانمندی هستند: ناتالی امانوئل در نقش جولیا سیسرو، جانکارلو اسپوزیتو در نقش فرانک سیسرو، جان وویت، لارنس فیشبرن، آبری پلازا، شیا لابوف.

هنوز تاریخ اکران دقیقی برای فیلم «مگالوپلیس» اعلام نشده است.