فراخوان جشنواره کودک و نوجوان سوره ماه منتشر شد

پایگاه خبری تئاتر: ایمان اردی زاده، مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری استان البرز، با اعلام این خبر به اولویت های موضوعی همچون ترویج معارف خانواده، ایجاد روحیه امید، بالندگی و شکوفایی و توجه به جنبه های تربیتی کودکان و نوجوانان در این فراخوان اشاره کرد و گفت: با توجه به نگاه حوزه هنری البرز در تقویت آثار تولیدی قبل از شرکت در مرحله نهایی جشنواره، متقاضیان می توانند در صورت تمایل از مشاوره حضوری کارشناسان حوزه نمایش حوزه هنری استان البرز در خصوص آثار خویش بهره ببرند.


اردی‌زاده با بیان اولویت اصلی حمایت جشنواره از آثار و متون بدیع و اجرا شده، در خصوص زمانبندی جشنواره کودک و نوجوان سوره ماه اظهار کرد: مهلت ارسال آثار به واحد نمایش حوزه هنری استان البرز برای متقاضیان تا 5 مردادماه  است و در ادامه با حضور کارشناسان نمایشی حوزه هنری البرز متون ارسالی  15 مردادماه امسال انتخاب و در 25 شهریورماه مورد بازبینی محتوایی و کیفی قرار خواهند گرفت.
وی افزود: حوزه هنری استان البرز با حمایت مالی و اختصاص پلاتوی تمرین، از آثار برگزیده ارسالی تقدیر خواهد کرد.


اردی زاده در ادامه به بخشی از ویژگی های ارسال آثار این فراخوان اشاره و متقاضیان را به رعایت حداکثری موارد درخواستی دعوت کرد. از جمله ضوابط ارسال آثار می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
آثار ارسالی به دبیرخانه تنها در قالب و محتوای کودک و نوجوان پذیرفته خواهد شد و ارائه مجوز کتبی نویسنده به همراه نمایشنامه های ارسالی الزامی است.


نمایشنامه های ارسالی در جشنواره های مشابه شرکت نکرده باشند.
بهره‌گیری خلاقانه از حداقل امکانات صحنه‌ای از موارد دارای امتیاز برای متقاضیان خواهد بود.
نویسندگان استان البرز از امتیاز بومی نگارش آثار در شرایط برابر بهره خواهند برد و ارائه آثار اقتباسی و ترجمه شده با رعایت ضوابط جشنواره بلامانع است.


متقاضیان می توانند آثار خود را به نشانی کرج، میدان نبوت، کوچه میلاد 4، ساختمان حوزه هنری استان البرز، طبقه سوم، واحد نمایش حوزه هنری  ارسال و در فراخوان فوق شرکت کنند.


علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی حوزه هنری استان البرز به سایت آرت البرز مراجعه کنند. تماس باشماره تلفن های 34473011-34472278(حوزه هنری استان البرز) از جزئیات بیشتری در خصوص شرکت در این فراخوان و چگونگی ارسال آثار اطلاع یابند.