آلکس گارلند از کارگردانی خودش را بازنشسته می‌کند.
چارسو پرس: آلکس گارلند در سال 2022 به بازنشستگی از فیلمسازی اشاره کرده بود و حالا تایید کرد که آخرین فیلمش «جنگ داخلی/“Civil War» است.

گارلند به گاردین گفت:« هیچ چیزی تغییر نکرده است. من همان وضعیت را دارم. در آینده‌ی نزدیک برنامه‌ی دیگر برای فیلمسازی ندارم.» گارلند می‌پذیرد که عشق به فیلمسازی را از دست داده:« من همچنان عاشق سینما هستم اما  فیلمسازی در خلاء وجود ندارد. در  زندگی و همچنین در یک بستر گسترده تر سینما هست. من باید به نوعی با سینما تعامل داشته باشم ...بی‌آنکه گستاخانه رفتار کنم!»

گارلند برای کمپانی  A24 ارزش فراوانی قائل است که فیلم آخرش «جنگ داخلی» را تهیه کرده است و می‌گوید مشکل و کمبود بودجه برای پروژه‌هایش نداشته ،«اما حقیقت این است که باید از تهیه‌کنندگان بخواهی به چیزی اعتماد کنند که در ظاهر به نظرشان چندان قابل اعتماد نیست.»

اما گارلند قرار است  فیلم «جنگ/“Warfare» را با ری مندوزا به طور مشترک کارگردانی کند و کمپانی A24 تهیه‌کننده است. پس تکلیف این فیلم چه می‌شود؟ گارلند می‌گوید که این فیلم تنها کارگردانی مشترک است:« من برای مندوزا احترام قائل هستم هرچند که ما خیلی از هم متفاوت هستیم.» به نظر می‌رسد در پروژه «جنگ» گارلند به مندوزا در ساخت نخستین فیلم بلندش کمک می‌کند.

گارلند نویسنده دنباله «28 روز بعد» است که همکاری دوباره او با دنی بویل خواهد بود. گارلند هر سه قسمت را نوشته است. آخرین فیلمی که از گارلند اکران شد،«مردان»(2022) بود که میان منتقدان دو جبهه موافق  و مخالف به وجود آورد . او همچنین کارگردان «فرا ماشین/“Ex-Machina» و «نابودی/“Annihilation» است.