نسخه جدید و احیا شده «کلاغ» بعد از مدت‌ها انتظار، بالاخره در تاریخ ۷ ژوئن به روی پرده سینماهای آمریکای شمالی و بیش از ۴۰ کشور دیگر دنیا می‌رود.
چارسو پرس: ساخت این فیلم حدود هفده سال طول کشید و چند بار تا مرحله توقف تولید هم پیش رفت.
بیل اسکارسگارد بازیگر سوئدی تبار سینما، در این فیلم در قالب کاراکتر افسانه‌ای اریک دراون/ کلاغ ظاهر شده است. علت تاخیر در تولید و ساخت فیلم عواملی چون نگارش چند باره فیلمنامه، تلاش چندباره برای انتخاب بازیگر اصلی، عدم توافق با چند فیلمساز برای کارگردانی آن و بالاخره نبود سرمایه لازم برای ساخت آن نقش داشته است.

روپرت سندرز کارگردان نسخه تازه «کلاغ»، آن را براساس داستان نول گرافیکی و پرخواننده جیمز اوبار ساخته است. نسخه کلاسیک این نول با بازی براندون لی پسر بروس لی هم با نگاهی به اثر اوبار ساخته شده بود.
سندرز تاکید دارد که فیلمش نسخه بازسازی شده این فیلم کلاسیک نیست و بیشتر وامدار داستان نول است. داستان فیلم درباره نوازنده جوانی به نام اریک است که همراه با نامزدش مورد ضرب و شتم گروهی از اوباش قرار می‌گیرد. نامزد اریک در جریان این حادثه می‌میرد و خودش به شدت زخمی می‌شود. گروهی از کلاغ‌ها زخم‌های اریک را التیام می‌بخشند و او به واسطه این امر، به قدرتی ابرقهرمانانه دست پیدا کرده و لقب کلاغ می‌گیرد. او در چهره تازه اش، تصمیم می‌گیرد از قاتلان نامزدش انتقام بگیرد.

نسخه سال ۱۹۹۴ که توسط آلکس پرویاس کارگردانی شد، به واسطه مرگ مشکوک براندون لی سر صحنه فیلمبرداری به فیلمی بدیمن مشهور شد و شهرت بدی پیدا کرد. بعدها این فیلم صاحب سه دنباله شد که نه موفقیت مالی نسخه اصلی را به دست آوردند و نه توانستند به اندازه آن شهرت پیدا کنند. اواخر دهه نود میلادی صنعت تلویزیون هم به سراغ داستان اوبار رفت و نسخه قاب کوچک آن با بازی مارک داکاسکو در نقش اریک/ کلاغ به روی آنتن رفت.