در این مطلب مروری می‌کنیم بر تمام اطلاعاتی که تاکنون از فصل دوم سریال Wednesday به صورت رسمی و غیررسمی منتشر شده است.
چارسو پرس: سریال Wednesday یکی از موفق‌ترین سریال‌های انگلیسی زبان شبکه‌ی نتفلیکس است. فصل اول این سریال در ۹۱ روز ابتدایی انتشار آن، تاکنون ۱.۷۲ میلیارد ساعت توسط بینندگان دیده شده است که رقمی معادل ۲۵۲ میلیون بار تماشای کامل فصل اول است. همچنین سریال Wednesday موفق به نامزدی در ۱۲ رشته‌ی جایزه‌ی Emmy شد که در نهایت موفق شد تا ۴ جایزه را برای نتفلیکس به ارمغان بیاورد.

نتفلیکس کمتر از دو ماه پس از انتشار فصل اول این سریال، مجموعه‌ی Wednesday را برای فصل دوم تمدید کرد. از آن زمان تاکنون نتفلیکس اطلاعات بسیار محدودی را از فصل دوم سریال Wednesday منتشر کرده است؛ اما اگر همین اطلاعات را در کنار مصاحبه‌ی خالقان، بازیگران و سایر دست‌اندرکاران این سریال قرار دهیم؛ می‌توانیم به جمع‌بندی مناسبی از آنچه که باید از فصل دوم سریال Wednesday انتظار داشته باشیم برسیم.

داستان فصل دوم سریال Wednesday

توسعه‌دهندگان سریال Wednesday پیش‌تر در مورد مسیر داستان این اثر در فصل‌های آینده گفته بودند:
برای ما سریال Wednesday بیش‌تر به معنای دوستی است و دوستی ونزدی و انید در مرکز آن قرار دارد. ما خیلی خوشحالیم که این اثر مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است؛ اما حال که ونزدی در چنین مسیری قدم گذاشته است چه می‌شود؟
همچنین جنا اورتگا ستاره‌ی این سریال از تغییر اتمسفر این اثر در فصل دوم خبر داد و گفت:
هنوز همه‌چیز مشخص نشده است؛ اما ما تصمیم گرفتیم بیش‌تر به طرف ژانر وحشت حرکت کنیم. ما در حال عبور از روابط عاشقانه هستیم که این مسئله فوق‌العاده است. فصل دوم این سریال صریح‌تر و تاریک‌تر خواهد بود.



همچنین از فصل اول گره‌های داستانی مختلفی بر جای مانده است که می‌تواند نقشی محوری در داستان فصل دوم این اثر ایفا کنند.

خطر اسپویل
پس از اینکه ونزدی از خاویر اولین تلفن همراه خود را دریافت کرد؛ پس از مدت کوتاهی با مزاحمی مرموز مواجه شد. ونزدی پیش از آن به دلیل تنفر از دنیای اینترنت در شبکه‌های اجتماعی حضور جدی نداشت.
گوشی که خاویر به وی هدیه داد؛ یک موبایل کاملاً نو بود؛ اینکه مزاحم به این سرعت توانسته است به وی پس از دریافت گوشی پیام ارسال کند؛ نشان می‌دهد که این فرد یک مزاحم معمولی نیست و سئوالات بسیاری در مورد هویت و نیات وی در ذهن بینندگان شکل می‌گیرد که احتمالاً به بخشی از آن‌ها در طی فصل دوم پرداخته خواهد شد.
دومین سوالی که در فصل اول به آن پاسخ داده نشد؛ در مورد شخصیت تایلر است. تایلر در حالی که با زنجیر مهار شده بود؛ در حال انتقال به یک زندان امنیتی بود. با این حال قبل از اینکه به آنجا برسد؛ وی تغییر فرم می‌دهد و با کشتن نگهبانان از محل می‌گریزد. حرکت بعدی تایلر علامت سوالی در ذهن بسیاری از طرفداران ایجاد کرده است؛ مخصوصاً حالا که وی دیگر استاد خود را در کنارش ندارد.



لارل استاد تایلر نیز پس از آشکار شدن هویتش، جرمایا کرک‌استون را دوباره به زندگی بازگرداند؛ اما ونزدی موفق به شکست وی شد. همچنین عامل تغییر فرم تایلر نیز لارل بود. با اینکه ونزدی توانست برنامه‌های اهریمنی لارل را با شکست مواجه کند؛ اما سوال اصلی این است که آیا این پایان کار برای لارل خواهد بود یا وی باز می‌گردد تا باری دیگر وحشت را بر اهالی نورمور حاکم کند.

همچنین پس از مرگ لاریسا ویمز سرنوشت مدیریت نورمور در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. پیش‌تر شورانرهای سریال Wednesday در مصاحبه‌ای اعلام کرده بودند که با مرگ ویمز مدرسه تعطیل می‌گردد. آن‌ها در اینباره می‌گویند:
وقتی که آن‌ها مدرسه را ترک کردند؛ مدرسه بسته شد. این اتفاق دست ما را برای فصل دوم بسیار باز می‌گذارد و بسته‌شدن نورمور و عواقبی که به دنبال آن می‌آیند را ما در داستان فصل دوم کاوش می‌کنیم.
اگر قرار بر بازگشایی دوباره نورمور باشد؛ باید برای آن مدیر جدیدی انتخاب شود که قطعاً یکی از اصلی‌ترین کاندیداهای این صندلی، مورتیشیا آدامز، مادر ونزدی خواهد بود. وی پیش‌تر دانش‌آموز نورمور و عضوی از نایت‌شید بوده است. با این حال انتخاب آدامز به عنوان مدیر چیزی نیست که ونزدی بتواند آن را به راحتی هضم کند و قطعاً سعی می‌کند که از این اتفاق به هر قیمتی جلوگیری کند.

مورد آخر در مورد پاگزلی برادر ونزدی است. همواره برای بینندگان این سئوال مطرح بوده است که آیا وی با توجه به اینکه آن‌ها پیش از انتقال ونزدی به نورمور در یک مدرسه تحصیل می‌کردند به خواهرش در مدرسه‌ی نورمور می‌پیوندد یا خیر. اتفاقی که با انتخاب شدن مورتیشیا آدامز به عنوان مدیر نورمور به احتمال بالایی به وقوع می‌پیوندد.

پایان اسپویل

بازیگران فصل دوم سریال Wednesday

از مهم‌ترین بازیگرانی که انتظار بازگشت آن‌ها در فصل دوم سریال Wednesday را داریم؛ می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:
  • جنا اورتگا در نقش ونزدی آدامز
  • ریکی لیندهوم در نقش دکتر والری کینبات
  • جیمی مک‌شین در نقش کلانتر داناون گالپین
  • اما مایرز در نقش انید سینکلر
  • موسی مصطفی در نقش یوجین اوتینگر
  • جوی ساندی در نقش بیانکا بارکلی
  • جورجی فارمر در نقش آژاکس پتروپولوس
همچنین با توجه به وقایع فصل اول احتمالاً گوئندولین کریستی در نقش لاریسا ویمز نیز در قالب فلش‌بک‌هایی حضور خواهد داشت. با این حال احتمالاً حضور پرسی هاینز وایت در فصل دوم به دلیل اتهامات مطرح شده علیه او منتفی است. همچنین در فصل دوم شاهد شخصیت‌های جدیدی هستیم که در ادامه به تفصیل در مورد آن‌ها می‌پردازیم:
  • کارلاف- کارلاف به عنوان یک جوان قوی و خوش‌هیکل توصیف شده است. همچنین اشاره شده که بازیگر وی برای نقش‌آفرینی این شخصیت از اندام‌های مصنوعی استفاده خواهد کرد.
  • ولفگنگ- وی نیز یک مرد جوان است. وی تحت عنوان فردی با اعتماد به نفس بالا و دارای جذبه‌ی ذاتی زیاد توصیف شده است.
  • انی- یک دختر جوان بین ۱۲ تا ۱۴ سال که بسیار باهوش است و نسبت به سن خود بسیار بالغ‌تر است.
  • برونو- جوانی اهل آمریکا لاتین با پوست بسیار برنزه که معشوقه‌ی یکی از شخصیت‌های این اثر خواهد بود.
  • معلم موسیقی تئاتر
  • یک دانشجوی سال اول

فیلمبرداری فصل دوم سریال Wednesday چه زمانی آغاز می‌شود؟

فیلمبرداری فصل دوم سریال Wednesday در ابتدا قرار بود تا در اکتبر سال گذشته آغاز شود؛ اما به دلیل اعتصاب نویسندگان فیلمنامه‌ی این اثر کامل نشد و تیم تولید نتوانستند کار فیلمبرداری را در موعد مقرر آغاز کنند. با پایان یافتن اعتصاب نویسندگان، نگارش فیلمنامه‌ی فصل دوم سریال Wednesday به سرعت تکمیل شد و در نوامبر سال گذاشته پایان یافت.

فیلمبرداری فصل دوم در ماه جاری میلادی آغاز خواهد شد. همچنین محل فیلمبرداری فصل دوم از کشور رومانی به ایرلند منتقل شده است. با توجه به اینکه فیلمبرداری فصل اول حدود شش ماه به طول انجامید؛ انتظار می‌رود روند تولید فصل دوم سریال Wednesday در اوایل پاییز امسال به پایان برسد.

تاریخ انتشار فصل دوم سریال Wednesday

انتشار فصل دوم سریال Wednesday در سال جاری میلادی کمی بیش از حد خوشبینانه به نظر می‌رسد. از سریال Wednesday در مراسم Next on Netflix که در طی آن این سرویس از بیش از ۹۰ اثر جدید و قدیمی خود که در سال ۲۰۲۴ منتشر می‌شوند پرده برداشت خبری نبود؛ بنابرین احتمال انتشار این سریال در سال ۲۰۲۴ بسیار ضعیف است.
با توجه به اینکه نتفلیکس تاریخ برداشته شدن سریال Wednesday را از سرویس خود به ۱۷ اکتبر ۲۰۳۵ (۲۵ مهر ۱۴۱۴) منتقل کرده است؛ درست ۱۰ سال پس از انتشار فصل اول، انتشار می‌رود که در پاییز ۲۰۲۵ شاهد فصل دوم سریال Wednesday باشیم.