یکی از خالقان سریال «شرلوک» به تازگی از علاقه‌اش برای ساخت فیلمی با حضور بازیگران اصلی گفته است.
چارسو پرس: این طور به نظر می‌رسد که کار بی‌بی‌سی با سریال Sherlock تمام نشده است و این فرنچایز قرار است احتمالا در قالبی دیگر به کار خودش ادامه دهد. بنا بر گزارش‌های تازه منتشر شده،‌ یکی از خالقین سریال «شرلوک» یعنی مارک گیتیس قصد دارد تا این مجموعه را در قالب فیلم سینمایی ادامه بدهد.

سریال «شرلوک» بر اساس کتاب‌های مشهور سر آرتور کونان دویل ساخته شده است و برداشتی مدرن از این داستان شناخته شده محسوب می‌شود. اتفاقات این سریال در شهر لندن مدرن جریان دارد و داستان آن نیز به شکلی هوشمندانه به روز شده و با حضور درخشان بندیکت کامبربچ در نقش اصلی است.

با اینکه بندیکت کامبربچ امروزه بازیگری برجسته و سرشناس است و در آثار بسیار درخشانی حضور پیدا کرده اما می‌توان گفت که حضور در سریال «شرلوک» باعث شد تا او در این حد به شهرت و محبوبیت دست پیدا کند. در هر صورت، سازندگان سریال به دنبال آن هستند تا بازیگران اصلی را برای حضور در فیلمی سینمایی گرد هم بیاورند.

مارک گیتیس در مصاحبه تازه خودش بیان کرده:
ما بسیار دوست داریم که یک فیلم سینمایی بسازیم اما اینکه همه بازیگران را کنار هم جمع کنیم، کار بسیار دشواری است.

پس از پایان سریال «شرلوک» در سال ۲۰۱۷ میلادی همیشه ایده ساخت اثری سینمایی برای این مجموعه مطرح بوده است ولی هنوز این اتفاق رخ نداده است. بنا بر گفته مارک گیتیس، یکی از مشکلات هماهنگ کردن برنامه کاری بندیکت کامبربچ و مارتین فریمن است. این در حالی است که پیدا کردن داستان مناسب نیز کار دشواری است چراکه برخی از بهترین داستان‌های شرلوک قبلا در سریال به نمایش گذاشته شدند.