آل پاچینو در سه‌گانه «پدرخوانده» نقش «مایکل کورلئونه» را بازی کرد، اما سن این بازیگر در هیچ‌کدام از قسمت‌های این فیلم جاودانه گنگستری با شخصیتی که نقشش را بازی می‌کرد هم‌خوانی نداشت.
چارسو پرس: آل پاچینو در سه‌گانه «پدرخوانده» نقش «مایکل کورلئونه» را بازی کرد، اما سن این بازیگر در هیچ‌کدام از قسمت‌های این فیلم جاودانه گنگستری با شخصیتی که نقشش را بازی می‌کرد هم‌خوانی نداشت. پدرخوانده به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا که از رمانی به همین نام نوشته ماریو پوزو اقتباس شده است، ماجرای ظهور و سقوط یک خانواده تبهکار ایتالیایی-آمریکایی را دنبال می‌کند.

داستان این فیلم‌ها با تمرکز بر شخصیت مایکل کورلئونه پیش می‌رود که با مرگ پدر، ویتو کورلئونه (با بازی مارلون براندو)، میراث خود را به مایکل می‌سپارد.


پاچینو زمانی که برای اولین بار نقش مایکل کورلئونه را بازی کرد، ۳۱ سال داشت و مراحل ابتدایی حرفه بازیگری‌اش را طی می‌کرد. او هنگام فیلمبرداری قسمت دوم پدرخوانده در اواخر سال ۱۹۷۳، ۳۳ ساله بود و زمان ساخته شدن «پدرخوانده ۳» در سال ۱۹۸۹، ۴۹ سال داشت.

اگرچه همه بازیگران پدرخوانده پس از نقش‌آفرینی در فیلم اصلی به ستاره تبدیل شدند، اما جوان بودن پاچینو به این معنا بود که می‌توانست از موقعیت پیش‌آمده به بهترین نحو استفاده کرده و نقش خود را به مجموعه‌ای از نقش‌های سینمایی محبوب و مورد تحسین تبدیل کند.


پس از آن و طی سالیان، پاچینو در دیگر فیلم‌های گنگستری شاخص و پرطرفدار مانند «راه کارلیتو»، «دانی براسکو» و «مرد ایرلندی» و همچنین فیلم‌های تحسین‌شده منتقدین مانند «گلن‌گری گلن راس» و «هر یکشنبه کذایی» بازی کرد.

اما در حالی که کار پاچینو در سه‌گانه پدرخوانده هنوز به عنوان نقطه اوج حرفه او در نظر گرفته می‌شود، سن این بازیگر اغلب با سن مایکل کورلئونه، چه جوان و چه مسن، کمی مغایرت داشت.

مایکل کورلئونه در هر قسمت از پدرخوانده قرار است چند ساله باشد؟



سن مایکل کورلئونه هرگز با بازیگرش در طول فیلمبرداری همخوانی نداشت.
مایکل کورلئونه در فیلم اول پدرخوانده تنها ۲۵ سال دارد، با این حال بازیگر آن شش سال از این کاراکتر بزرگتر بود.
در قسمت دوم پدرخوانده، پاچینوی ۳۳ ساله در نقش کورلئونه ۳۸ ساله ایفای نقش می‌کند و کمی به سن شخصیت فیلم نزدیک می‌شود.



اما در «پدرخوانده ۳» شکاف سنی بین این دو بیشتر از همیشه است. مایکل کورلئونه در قسمت سوم پدرخوانده ۵۹ ساله است، اما پاچینو تنها ۴۹ سال دارد و ۱۰ سال از نقش خود جوان‌تر است.

اگرچه ممکن است این یک فاصله سنی بزرگ به نظر برسد، شایان ذکر است که مارلون براندو تنها ۴۷ سال داشت که نقش ویتو کورلئونه ۶۸ ساله را بازی کرد.

 


منبع: روزیاتو