اصغر خلیلی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی درباره تاثیر تدریس تئاتر بر کورتکس مغز در جشنواره تئاتر کودکان هند عنوان کرد، در دل این کارگاه آموزشی نمایش «بزبزقندی» نیز اجرا می‌شود.

 

سایت خبری تئاتر:‌ اصغر خلیلی نویسنده، طراح صحنه و کارگردان تئاتر درباره فعالیت های اخیرش به خبرنگار مهر گفت: بعد از اجرای نمایش «اولیور توئیست» فعلا برنامه ای برای اجرای نمایش ندارم اما طی رایزنی و صحبت هایی که صورت گرفته، قرار است برگزاری کارگاه های آموزشی و سمینارهای جشنواره بین المللی تئاتر کودکان هند بر عهده من باشد.

وی ادامه داد: این جشنواره اوایل آذر ماه برگزار می شود و من نیز قرار است در این جشنواره کارگاه آموزشی با مضمون تاثیر تدریس هنرهای نمایشی در یادگیری کودکان در مدارس برگزار کنم. در حقیقت قرار است در این کارگاه تاثیر تدریس تئاتر بر کورتکس مغز مورد بررسی قرار گیرد.

کارگردان «نظمیه زنان» متذکر شد: در واقع زمانی که امر یادگیری آغاز می شود یک نیم کره مغز از لحاظ تصویری و نیم کره دیگر به صورت صوتی مفاهیم را دریافت می کند. در کشور ما امر یادگیری بیشتر از طریق کلام صورت می گیرد در حالیکه در این کارگاه من می خواهم روی این نکته تاکید داشته باشم که یادگیری باید هم از طریق کلام و هم به شکل بصری صورت گیرد و هنر تئاتر می تواند در آموزش کودکان و نوجوان و یادگیری بیشتر مضامین تاثیر به سزایی داشته باشد.

خلیلی درباره بخش عملی این کارگاه آموزشی عنوان کرد: بررسی تاثیر زبان بر یادگیری کودکان از دیگر مسایل مطرح شده در این کارگاه خواهد بود به همین منظور در این کارگاه از کودکان با ملیت های مختلف آزمون می گیریم و بعد از آن با حضور آنها نمایش «بزبزقندی» را در دل این کارگاه آموزشی اجرا خواهیم کرد.

وی در پایان صحبت هایش یادآور شد: قرار بود نمایش «اولیور توئیست» را در کشور ژاپن به صحنه ببریم که به دلیل مشکلات مالی این اجرا منتفی شد.

 

اخبار مرتبط:

«آواز پر جبرییل» با لیلا بلوکات و اردلان شجاع‌کاوه اجرا می‌شود

دومین پرفورمنس «رنگاهنگ» در تالار وحدت اجرا می‌شود

آیین اختتامیه اردیبهشت تئاتر ایران برگزار می‌شود

«ولپن» از هفته آینده دوباره به صحنه می‌رود

محمود دولت آبادی از نمایش «خرمهره»»دیدن کرد

آغاز جشنواره تئاتر دانشگاهی

«فهرست» رضا ثروتی در تالار حافظ اجرا می‌شود

عکس‌هایی از دوازدهمین جشن «شب بازیگر»

برگزیدگان دوازدهمین «جشن بازیگر» + عکس