سرنوشت «مگالوپولیس» در هالیوود با توجه به عقاید کسانی که این فیلم را دیوانه‌وار توصیف کردند، معلوم نیست. این افراد اشاره کردند که این فیلم تمامی قواعد داستان‌گویی را کنار گذاشته است. یکی از افرادی که فیلم را دیده است اذعان داشت که کاپولا روی رذایل اخلاقی تمرکز بسیاری کرده است و قصد دارد نشان دهد که آینده آمریکا، به این سو خواهد رفت.
چارسو پرس: عده‌ای از کارشناسان رسانه‌های جریان اصلی، پیش‌بینی می‌کنند که «مگالوپولیس» نمی‌تواند به سوددهی رسد.جدیدترین ساخته فرنسیس فورد کوپولا، راه نا‌همواری را برای اکران سراسری در پیش‌رو دارد. فیلمساز صاحب نام آمریکایی، بیست سالی بود که قصد ساختن این پروژه را داشت، اما محصول نهایی وی، هنوز نتوانسته است شریکی را برای اکران پیدا کند.

فیلم ۱۳۵ دقیقه‌ای، داستان یک دنیای پسا آخرالزمانی را که درگیر بحران انرژی است، بازگو می‌کند. شانسی که یار کاپولا شد، شرکت در بخش اصلی جشنواره کن است؛ این کارگردان امیدوار است که بتواند جو مسموم پیرامون اثر خود را در این فستیوال تغییر دهد. ورایتی در گزارشی‌ اشاره داشت که جدیدترین ساخته کاپولا، بی شباهت با «اینک آخرالزمان» Apocalypse now، دیگر اثر شخصی وی نیست. عده‌ای از اصحاب رسانه و هالیوود نیز آن فیلم را یک اثر شخصی و هنر-و-تجربه خواندند. اما این فیلم جنگی توانست با شرکت در کن، نه تنها روایت را عوض کند، بلکه جایزه نخل طلا را هم پیروز شود.

نشریه آمریکایی در ادامه اشاره داشت: «سرنوشت «مگالوپولیس» در هالیوود با توجه به عقاید کسانی که این فیلم را دیوانه‌وار توصیف کردند، معلوم نیست. این افراد اشاره داشتند که این فیلم تمامی قواعد داستان‌گویی را کنار گذاشته است. البته عده‌ای نیز فیلم را به مثابه یک تجربه عرفانی خارج از بدن تشبیه می‌کنند. در مجموع واکنش افرادی که فیلم را دیده‌اند، مبهم بوده است!»

ورایتی حال و هوای فیلم را مملو از ابهامات اخلاقی و استفاده از مواد مخدر توصیف کرده و اشاره می‌کند که «مگالوپولیس» آینه‌ای از آینده نامعلوم آمریکا را به تصویر می‌کشد. بازیگران این اثر را ادم درایور، آبری پلازا، نتالی امانوئل، شایا لابوف، جان وویت، داستین هافمن و جیناکارلو اسپازیتو تشکیل می‌دهند.

عده‌ای اشاره به صحنه‌های جنسی فیلم کرده و آن‌ها را خارج از عرف خواندند. نشریه هالیوودی در ادامه متذکر شد: «به یاد بیاورید که اما استون و بری کوگن در فصل جوایز، مدام در حال توضیح و توجیه صحنه‌های جنسی فیلم‌های خود بودند. حال ما به جزئیات این سکانس‌ها اشاره نمی‌کنیم، اما آن‌ها تداعی‌گر رفتارهای عجیب فیلم‌هایی نظیر The paperboy با بازی نیکول کیدمن و زک افرون هستند… یکی از افرادی که فیلم را دیده است اذعان داشت که کاپولا روی رذایل اخلاقی تمرکز بسیاری کرده است و قصد دارد نشان دهد که آینده آمریکا، به این سو خواهد رفت.»

این‌طور که پیداست، کاپولا صحنه‌های متعدد غیر اخلاقی را بدون هیچ منطقی در فیلم خود قرار داده است و البته هواداران و شیفتگان چنین آثار عجیبی، احتمالاً از فیلم تعریف هم بکنند؛ مانند کسانی که در سال گذشته از تجربه فوق آوانگارد «بیچارگان» یورگوس لنتیموس ستایش کردند.

اما کاپولا به فیلم خود افتخار می‌کند؛ یکی از مدیران هالیوودی که در اکران خصوصی «مگالوپولیس» حضور داشته، گفت: «یک شرافت خاصی در افسارگسیختگی این فیلم وجود دارد؛ انگار کاپولا می‌خواهد فضای مدرن هالیوود را در هم شکند.»

با این اوصاف، آینده اکران سراسری این فیلم چه خواهد شد؟ هالیوود ریپورتر در گزارشی اشاره داشت که کاپولا نبرد سختی را برای یافتن شریکی برای اکران و مارکتینگ پیش رو دارد. مدیر برنامه کاپولا و یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم، انتظار بودجه ۱۴۰ میلیون دلاری را از سوی استودیو برای تبلیغات فیلم دارد. عموماً تهیه‌کننده یک اثر، کمپانی‌های واسطه‌ای نظیر CAA را برای این مذاکرات استخدام می‌کنند، اما تیم کاپولا، مستقیماً با استودیوهای هالیوودی وارد مذاکره شده‌اند.

کارشناسان هالیوودی معتقدند که با احتمال زیاد، کمپانی‌های بزرگ پشت این اثر قرار نگیرند؛ اما استودیوهایی نظیر Neon ممکن است که چنین ریسکی را بکند. صحبت از دو استودیو Focus و searchlight نیز به گوش می‌رسد. ولی آیا آن‌ها حاضرند بودجه سنگینی را برای تبلیغات، هزینه کنند؟

علی‌رغم تمامی این چالش‌ها، متولیان «مگالوپولیس» فیلم خود را در تمامی جشنواره به نمایش خواهند گذاشت.‌ کسانی که فیلم را دیده‌اند، شانس نتالی امانوئل را برای دریافت جایزه بالاتر از باقی بازیگران می‌دانند. ادم درایور نقش اصلی این فیلم را بر عهده داشته و مخترع نوع جدیدی از انرژی است که نام فیلم نیز از این اختراع، گرفته شده است.

یکی دیگر از چالش‌های سر راه کاپولا، دو بازیگر دیگر فیلم، داستین هافمن و شایا لابوف است. هر دو بازیگر در چند سال اخیر #metoo شده‌اند. پارتنرِ لابوف در سال ۲۰۲۱ این بازیگر را متهم به ضرب و شتم، آزار جنسی و روحی کرد. لابوف تمامی این اتهامات را دروغین خواند. البته نقش هر دو بازیگر کمرنگ بوده و کاراکتر لابوف، با ابروهایی تراشیده جلوی دوربین می‌رود که آزاردهنده بوده است.