شایعات حول محور بازیگران و ناهماهنگی عوامل با فیلمنامه باعث شد که «منتقد فیلم» از هم بپاشد.
چارسو پرس: کوئنتین تارانتینو در سال ۲۰۱۶ در کنفرانس ادوب مکس اعلام کرد که به عنوان یک نویسنده به خودش اعتماد دارد و اگر اشتباهی بکند، متوجه آن می‌شود.

این فیلمساز سرشناس افزود: لازم نیست که هر فیلمی ساخته شود؛ در واقع نباید هر فیلمی ساخته شود و همانطور که دنیا در ۱۷ آوریل فهمید یکی از آن فیلم‌هایی که ساخته نخواهد شد، فیلم «منتقد فیلم» است که به عنوان دهمین و آخرین فیلم تارانتینو معرفی شد.

این پروژه در ابتدا بر روی داستان زندگی نویسنده‌ای که در اواخر دهه ۱۹۷۰ برای یک مجله کار می‌کرد، متمرکز شده بود و پس از بازنویسی‌های مکرر به چیزی شبیه به اسپین‌آف فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» نهمین فیلم کوئنتین تارانتینو تبدیل شد. این تصمیم در حالی گرفته شد که همه فکر می‌کردند حداقل یک سکانس فیلم «منتقد فیلم» در سال جاری فیلمبرداری شود و آن فیلم در اوایل سال ۲۰۲۵ با حضور برادپیت کاملا تولید شود.

یکی از همکاران کوئنتین تارانتینو می‌گوید: به خاطر نمی‌آورم که تارانتینو فیلمنامه فیلمی را آنقدر بازنویسی کرده باشد و تاریخ شروع فیلمبرداری را تعیین کند.

استودیوی فیلمبرداری فیلم «منتقد فیلم» هرگز به طور رسمی اعلام نشد اما ۲ منبع خبری نزدیک به پروژه اعلام کرده بودند که سونی پیکچرز استودیوی فیلمبرداری آن خواهد بود.

کسانی که تارانتینو را از نزدیک می‌شناسند نمی‌گویند که او دقیقا چرا دیگر روی فیلم «منتقد فیلم» کار نمی‌کند و فقط می‌گویند که او با ایده‌های دیگر هیجان‌زده‌تر شده است.

یکی از افرادی که با افکار تارانتینو آشنا است، می‌گوید: تارانتینو فیلمنامه‌های زیادی را دور انداخته است.

تارانتینو در ابتدا تائید کرده بود که می‌خواهد فیلم «منتقد فیلم» را با تمرکز روی داستان یک روزنامه‌نگار بسازد اما همانطور که گفتیم داستان فیلم پس از بازنویسی‌های مکرر تغییر کرد و جزئیات دقیق داستان آن فیلم مشخص نیست اما منابع خبری که با پروژه آشنا هستند، گفته‌اند: تارانتینو برای به سرانجام رساندن فیلم «منتقد فیلم» چند ایده جالب داشت و یکی از آن ایده‌ها این بود که «منتقد فیلم» به مثابه خداحافظی تارانتینو با دنیای فیلمسازی عمل کند؛ در واقع تارانتینو می‌خواست برخی از ستارگان کارهای قبلی‌اش را به کارش برگرداند تا شخصیت‌های نمادینشان را در صحنه فیلم در فیلم تکرار کنند یا نسخه‌های تخیلی خودشان را به عنوان بازیگرانی که نقش آن شخصیت‌ها را بازی می‌کنند، ایفا کنند.

ایده دیگر این بود که فیلم «منتقد فیلم» می‌تواند یک سالن سینما را به تصویر بکشد که برخی از شخصیت‌ها می‌توانند در آن بالقوه با نویسنده نوظهور آینده که شخصی چون تارانتینوی ۱۶ ساله است، تعامل داشته باشند.

فیلمبرداری فیلم «منتقد فیلم» در ماه‌های اخیر تحت تاثیر شایعاتی که درباره بازیگران مطرح می‌شد، قرار گرفت. مثلا گفته می‌شد که قرار است جان تراولتا، جیمی فاکس و مارگو رابی در فیلم خداحافظی سینمایی تارانتینو بازی کنند و حتی گمانه‌زنی می‌شد که برادپیت هم در فیلم مذکور ایفای نقش کند؛ پیت ابتدا برای بازی در یکی از نقش‌های «روزی روزگاری» برنامه‌ریزی کرده بود و حتی عکس ۲ نفره او و تارانتینو هم پخش شد اما در واقع قرار نبود که مووی کریتیک آنها را گرد هم بیاورد.

به گفته منابع خبری براد پیت و تارانتینو حتی برای یک نقش با هم ملاقات نکردند.
یکی از افرادی که امسال با تارانتینو ملاقات کرد، اولیویا وایلد بازیگر بود البته مشخص نیست که این ملاقات با چه هدفی انجام شده اما یکی از منابع خبری می‌گوید: شخصیتی در پیش‌نویس فیلم «منتقد فیلم» وجود داشت که قرار بود وایلد آن را ایفا کند.

شواهد حاکی بر آن است که احتمالا دیوید کرومهولتز که آخرین بار در اوپنهایمر دیده شد، یکی از نقش‌های «منتقد فیلم» را بازی می‌کرد البته مشخص نیست که آن نقش چه بود.
تارانتینو در پشت صحنه برای همکاری با همکاران آشنایی چون استیسی شر و ویکتوریا توماس  برنامه‌ریزی می‌کرد.

در اینجا باید گفت با لغو تولید فیلم «منتقد فیلم» برخی از افراد چون اعضای کمیسیون فیلم کالیفرنیا که ۲۰ میلیون دلار را به فیلمبرداری فیلم در ایالتشان اختصاص داده بودند، غافلگیر شدند.
اعضای کمیسیون فیلم کالیفرنیا می‌گویند که از نظر آنها پروژه فیلم «منتقد فیلم» همچنان یک پروژه فعال به حساب می‌آید زیرا نماینده تارانتینو تا اواسط آوریل با آنها در تماس بوده است و درباره رها کردن پروژه چیزی به آنها نگفته است.

اکنون این سوال پیش می‌آید که تارانتینو می‌خواهد چه کند؟ تارانتینو از سال ۲۰۰۹ درباره بازنشستگی صحبت می‌کرد و می‌گفت که می‌خواهد قبل از آنکه به ۶۰ سالگی برسد، کارگردانی فیلم را کنار بگذارد.

تارانتینو در ماه مارس ۶۱ ساله شد و از سال ۲۰۱۴ درباره پایان دادن به ۱۰ فیلم‌اش صحبت می‌کرد.