بیست و دومین جشنواره تئاتر «سوره ماه» امروز با اجرای 4 نمایش صحنه‌ای در تماشاخانه‌های حوزه هنری آغاز به كار می‌كند.

پایگاه خبری تئاتر:  بیست و دومین جشنواره تئاتر «سوره ماه» امروز با اجرای 4 نمایش صحنه‌ای در تالار اندیشه، تالار سوره، تماشاخانه ماه و تماشاخانه مهر، آغاز به كار می‌كند.

در روز نخست، نمایش «من كه دا نیستم» به نویسندگی مهرداد رایانی‌مخصوص و كارگردانی حسین پارسایی از تهران و به مدت 70 دقیقه در بخش میهمان جشنواره به صحنه می‌رود.

«من كه دا نیستم» در ادامه اجراهای خود در تالار اندیشه و در ساعت 19:30 با ایفای نقش رویا نونهالی، محسن قصابیان، علی سلیمانی، لیندا كیانی، كاوه مهدوی، مجید رحمتی و حسین جمالی مهمان روز نخست جشنواره «سوره ماه» اجرا می‌شود.

نمایش «ترانه‌ای برای آیدا» به نویسندگی حمیدرضا نعیمی و كارگردانی رضا منصوری از تهران و به مدت 60 دقیقه در ساعت 15:30 برای شركت در بخش مسابقه و استعداهای جوان میهمان تالار سوره است.

این نمایش بر اساس یك داستان سورئالیستی است كه در اوایل جنگ تحمیلی یك زوج جوان داخل یك ساختمان زندگی می‌كنند و میهمان‌های ناخوانده‌ای برای آنها سر می‌رسد كه ادعا می‌كنند این خانه متعلق به آنها است...

بازیگران این نمایش كاظم عینعلی، افسون دلخواه، بهنام زلاند، غزل میرزایی، نازنین بالاجم، احمد جعفری، آیدا نوروزی، امیرارسلان سیدی، كیاوش زارع طلب، مهدیه نساج هستند.

«آش سرخ پشت پا» عنوان نمایش دیگری است به نویسندگی و كارگردانی خسرو امیری كه برای حضور در بخش مسابقه بیست و دومین جشنواره تئاتر «سوره ماه» به صحنه می‌رود و به مدت 60 دقیقه در دو نوبت 15 و 17 مهمان تماشاخانه ماه می‌شود.

نمایش «آش سرخ پشت پا» ماجرای اتفاقاتی است كه برای یكی از آخرین بازماندگان زبان كوچه و بازاری به نام «امیر آرتیست» رخ می‌دهد و فیلمی كه قرار است درباره شخصیت او ساخته شود...

در این نمایش كوروش شاهونه به ایفای نقش می‌پردازد و مشاوره كارگردانی آن برعهده حسین نورشرق است.

نمایش «وداع» هم به نویسندگی مهدی صالحیار و كارگردانی محمد احمدی از تهران و به مدت 60 دقیقه در بخش خارج از مسابقه‌ بیست و دومین جشنواره تئاتر «سوره ماه» اجرا می‌شود.

این نمایش سه اپیزودی راجع به بازگشت پیكر شهیدی است كه بعد از سی‌سال تفحص،‌ پیدا شده و اكنون، حلیمه؛ همسر شهید؛ بر سر محل تدفین وی با پسرش امید، دچار چالش است و در همین زمان صندوقی حاوی لباس‌های تعزیه پیدا می‌شود.

محمد فیلی، عبدالرضا فرید‌زاده، عطیه غبیشاوی، جمشید صفری، اكبر مددی‌مهر، مهدی زمین‌پرداز و صفورا كاظم‌پور، بازیگران نمایش «وداع» هستند.

یادآور می‌شود، بیست و دومین جشنواره سراسری تئاتر «سوره ماه» 22 تا 29 مهرماه به دبیری رحمت امینی در حوزه هنری برگزار و برگزیدگان در مراسم اختتامیه این جشنواره معرفی و از آنها تقدیر خواهد شد.