«نیکول کیدمن» بازیگر استرالیایی هالیوود با دریافت جایزه یک عمر دستاورد موسسه فیلم آمریکا مورد تقدیر قرار گرفت.
چارسو پرس: در این مراسم که در سالن دالبی لس آنجلس برگزار شد، برخی از نزدیک ترین دوستان و همکاران کیدمن از جمله چهره‌های برنده اسکار شامل «مریل استریپ»، «مورگان فریمن»، «ریس ویترسپون« و همچنین و «نائومی واتس» حضور داشتند و به حرفه درخشان این بازیگر ۵۶ ساله ادای احترام کردند.

جایزه یک عمر دستاورد موسسه فیلم آمریکا (AFI)، بالاترین جایزه‌ای است که این نهاد سینمایی سالانه اعطا می‌کند که پیش از این سینماگرانی چون «جان فورد»، «اورسن ولز»، «هنری فوندا»، «آلفرد هیچکاک»، «جان هیوستون»، «بیلی وایلدر»، «کرک داگلاس»، «سیدنی پوآتیه»، «الیزابت تیلور»، «جک نیکلسون»، «استوین اسپیلبرگ»، «کلینت ایستوود»، «مارتین اسکورسیزی»، «داستین هافمن»، «هریسون فورد»، «تام هنکس»، «رابرت دنیرو»، «مریل استریپ»، «جورج لوکاس»، «آل پاچینو»، «مورگان فریمن»، «جورج کلونی»، «دنزل واشنگتن و «جولی اندروز» موفق به دریافت آن شده‌اند.

طیف قابل توجه فیلم‌های کیدمن در طول این رویداد برجسته شد و نقش‌هایی از دختر بانشاط در فیلم «مولن روژ» ساخته «باز لورمن» تا نقش‌آفرینی متحول کننده وی در نقش نویسنده معروف ویرجینیا وولف در فیلم «ساعت‌ها» اثر «استیون دالدری» به نمایش گذاشته شد.

او در سال ۱۹۹۰ با بازی در فیلم اکشن «روزهای تندر» چهره شد و در ادامه برای بازی در نقش اصلی فیلم‌های «دور و دورتر» (۱۹۹۲)، «بتمن برای همیشه» (۱۹۹۵)، «به خاطرش مردن» (۱۹۹۵) و «چشمان کاملاً بسته» (۱۹۹۹) به شهرت رسید. کیدمن برای بازی در نقش نویسنده، ویرجینیا وولف، در درام «ساعت‌ها» (۲۰۰۲) برنده جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر زن شد و برای فیلم‌های «مولن روژ!» (۲۰۰۱)، «لانه خرگوش» (۲۰۱۰)، «شیر» (۲۰۱۶) و «ریکاردو بودن» (۲۰۲۱) هم نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.

از جمله پروژه‌های تلویزیونی کیدمن نیز می‌توان به سریال‌های «همینگوی و گلهورن» (۲۰۱۲)، «دروغ‌های کوچک بزرگ» (۲۰۱۷–۲۰۱۹)، «بالای دریاچه» (۲۰۱۷)، «فروپاشی» (۲۰۲۰) و «نه غریبه کامل» (۲۰۲۱) اشاره کرد. او برای سریال «دروغ‌های کوچک بزرگ» دو جایزه امی دریافت کرده است.