فیلم «چلنجرز» (Challengers) یک درام جذاب، غیرمتعارف و درجه R که در دنیای ورزش تنیس جریان دارد، در گیشه‌ی کم‌جان این هفته با ۱۵ میلیون دلار از ۳۴۷۷ سینما به مقام اول رسید.
چارسو پرس: فیلم «چلنجرز» (Challengers) یک درام جذاب، غیرمتعارف و درجه R که در دنیای ورزش تنیس جریان دارد، در گیشه‌ی کم‌جان این هفته با ۱۵ میلیون دلار از ۳۴۷۷ سینما به مقام اول رسید. از یک طرف این فروش برای یک فیلم هنری با مخاطب خاص بزرگسال نتیجه‌ی قابل قبولی به حساب می‌آید، اما چیزی که باعث می‌شود درخشش «چلنجرز» در گیشه کم‌فروغ باشد، بودجه‌ی سنگین ۵۵ میلیون دلاری آن است (به علاوه‌ی هزینه‌های بازاریابی که به آن اشاره نکردیم). با این حال، استودیوی آمازون مترو گلدوین مایر برای ادامه‌ی موفقیت به جلب نظر مثبت تماشاچیان احتیاج دارد چرا که هفته‌ی آینده فیلم اکشن-کمدی «مرد ساده‌لوح» (The Fall Guy) با بازی رایان گاسلینگ و امیلی بلانت از یونیورسال اکران می‌شود که نشانه‌ی شروع فصل بلاک‌باسترهای تابستانه ا‌ست و از این جا به بعد رقابت قطعا شدیدتر خواهد شد.

احتمالا آمازون مترو گلدوین مایر استدلال می‌کند که فیلم «چلنجرز» برای موفقیت نیازی ندارد تا به یک پدیده باکس‌آفیس تبدیل شود. شهرت بیشتری که با اکران سینمایی به دست می‌آید، می‌تواند به «چلنجرز» در زمان پخش از پرایم ویدیو و سرویس استریم آمازون کمک کرده و آن را برای سایر منابع درآمد سرگرمی خانگی هم آماده کند.

فیلم «چلنجرز» همچنان پتانسیل موفقیت دارد، به خصوص با بازی زندایا و ستارگان در حال ظهوری چون جاش اوکانر و مایک فایست که ممکن است در فصل جوایز هم دیده شوند. منتقدان نگاه لوکا گوادانینو، کارگردان این فیلم به زندگی درهم‌تنیده سه بازیکن حرفه‌ای تنیس را تحسین کردند و پیتر دبروژ منتقد سرشناس ورایتی این درام را «پرشور و شیک» توصیف کرد. فیلم «چلنجرز» با امتیاز ۸۸٪ در راتن تومیتوز وضعیت خوبی دارد و امتیاز B+ را هم از سینمااسکور گرفته است.

در همین حال فیلم «قهرمان گمنام» (Unsung Hero)، درامی درباره شکل‌گیری گروه محبوب موسیقی راک مسیحی «فور کینگ اند کانتری» (For King & Country)، با ۷.۷ میلیون دلار فروش از ۲۸۳۲ سالن سینمای آمریکای شمالی، مقام دوم را به خود اختصاص داد. جول اسمال‌بون، یکی از اعضای گروه، این فیلم را با همکاری ریچارد رمزی کارگردانی کرده است. او همچنین در این فیلم نقش پدرش را بازی می‌کند. ساخت «قهرمان گمنام» با مضمون مذهبی تنها ۶ میلیون دلار هزینه داشته که مسیر را برای سودآوری آن هموار می‌کند. همچنین استقبال گرم مخاطبان مذهبی با امتیاز فوق‌العاده A+ در سینمااسکور موفقیت این فیلم را تضمین می‌کند.

بعد از دو عنوان تازه‌وارد این هفته، شرایط برای فیلم‌های بعدی باکس آفیس از این قرار است:
«گودزیلا و کونگ: امپراطوری جدید» (Godzilla x Kong: The New Empire) محصول مشترک لجندری اینترتینمنت و برادران وارنر با فروش ۷.۲ میلیون دلاری در جایگاه سوم قرار گرفت و مجموع فروش داخلی خود را به ۱۸۱.۷ میلیون دلار رساند.

فیلم «جنگ داخلی» (Civil War) محصول A24 با کسب ۷ میلیون دلار مقام چهارم را به خود اختصاص داد و به مجموع فروش داخلی ۵۶.۲ میلیون دلار دست پیدا کرد.
فیلم «ابیگیل» (Abigail) محصول یونیورسال با ۵.۲ میلیون دلار فروش، در رتبه‌ی پنجم نشست. این فیلم خون‌آشامی پس از دو هفته در مجموع ۱۸.۸ میلیون دلار فروش داخلی داشت.

فیلم اکشن جاسوسی «وزارت جنگ ناجوانمردانه» (Ministry Of Ungentlemanly Warfare) به کارگردانی گای ریچی در دومین هفته اکران ۳.۸ میلیون دلار فروخت و در رتبه ششم قرار گرفت. این فیلم با بازی هنری کویل و جمعی از ستارگان دیگر تا کنون ۱۵.۴ میلیون دلار در آمریکای شمالی درآمد داشته است.

انیمیشن «پاندای کونگ‌فوکار ۴» (Kung Fu Panda 4) با ۳.۵ میلیون دلار مجموع درآمد خود را در آمریکای شمالی به ۱۸۴.۹۹ میلیون دلار رساند و در رتبه هفتم جدول نشست.
فیلم کمدی فانتزی «شکارچیان روح: امپراتوری یخ‌زده» (Ghostbusters: Frozen Empire) که ششمین هفته اکران خود را پشت سر می‌گذارد، با ۳.۲۵ میلیون دلار به رتبه هشتم سقوط کرد و در مجموع درآمریکای شمالی ۱۰۷.۳۸ میلیون دلار درآمد داشت.

«تلماسه: بخش دوم» (Dune: Part Two) نهمین فیلم باکس آفیس این هفته است. فیلم علمی تخیلی دنی وینلوو با درخشش تیموتی شالامه ۱.۹۸ میلیون دلار فروخت و مجموعا درآمد خود را در جدول داخلی به ۲۷۹.۷۴ میلیون دلار رساند.

در میان اکران‌های تازه فیلم «پسر جهان  را می‌کشد» (Boy Kills World) محصولی از کمپانی رودساید به رتبه دهم رسید. این فیلم اکشن-ماجراجویی با بازی بیل اسکارسگارد، در کمتر از ۲۰۰۰ سالن سینما، حدود ۱.۶ میلیون دلار فروش افتتاحیه داشته است.

کل فروش این هفته تقریبا ۳۵ درصد کاهش داشت. سال گذشته در همین موقع، «فیلم برادران سوپر ماریو» (The Super Mario Bros. Movie) در باکس آفیس غوغا کرده بود و در چهارمین هفته اکرانش بیش از ۴۰ میلیون دلار فروش داشت.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
چلنجرز
Challengers
۱۱۵.۰۱۱۵.۰۱
قهرمان گمنام
Unsung Hero
۱۷.۷۵۷.۷۵
گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید
Godzilla x Kong: The New Empire
۵۷.۲۰۱۸۱.۶۸
جنگ داخلی
Civil War
۳۷.۰۰۵۶.۱۹
ابیگیل
Abigail
۲۵.۲۵۱۸.۷۸
وزارت جنگ ناجوانمردانه
The Ministry of Ungentlemanly Warfare
۲۳.۸۶۱۵.۴۴
پاندای کونگ‌فوکار ۴
Kung Fu Panda 4
۸۳.۵۵۱۸۴.۹۹
شکارچیان روح: امپراتوری یخ‌زده
Ghostbusters: Frozen Empire
۶۳.۲۵۱۰۷.۳۸
تلماسه: بخش دوم
Dune: Part Two
۹۱.۹۸۲۷۹.۷۴
پسر جهان را می‌کشد
Boy Kills World
۱۱.۶۷۱.۶۷

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است و فروش داخلی فیلم‌ها در آمریکای شمالی را شامل می‌شود.