با توجه به اخبار رسیده ۴ماه از فیلمبرداری یکی از دشوارترین بخش‌های سریال «سووشون» به کارگردانی نرگس آبیار باقی مانده و ادامه آن به زمانی دیگر موکول شده است.

چارسو پرس: ماجرای اظهارات جنجالی محمدحسین شانه‌ساززاده، نایب رئیس هیات مدیره‌ نماوا در هفته گذشته که به ایجاد حاشیه‌هایی گسترده و واکنش‌هایی تند در میان اهالی سینما منجر شد، شائبه‌هایی درخصوص منشاء این اظهارات و هدف مدیر نمآوا از این گفت‌و‌گو به وجود آورد.


در حالی که روابط عمومی نمآوا بلافاصله پس از واکنش سینماگران، متنی را منتشر کرد و در آن به وضوح درباره اختلافات مالی و حرفه‌ای مدیران این پلتفرم با دست‌اندرکاران یک سریال پرهزینه و معروف صحبت به میان آورد.


شانه‌ساززاده در بخشی از گفت‌و‌گویش تاکید کرد که «برای هر قسمت از یکی از سریال‌های جدید نماوا به ‌نام «سووشون» 8 میلیارد تومان هزینه شده است که خب رقم زیادی برای تولید یک قسمت به حساب می‌آید.» این سخنان تا حدود زیادی مشخص کرد که محل اختلاف مدیرنمآوا با سینماگران عدم انجام تعهداتی است که از طرف تولیدکنندگان این مجموعه به کارگردانی نرگس آبیار صورت گرفته است، اما به نظر می‌رسد مدیرنمآوا در یک اقدام غیرحرفه‌ای اختلافات خود با بخشی از هنرمندان را به شکلی زننده و با ادبیاتی غیرقابل قبول، به مجموعه سینما و هنر کشور تعمیم داد.


با این تفاسیر خبرنگار سینما اعتماد به اطلاعات جدیدی دست پیدا کرده که می‌تواند ابعاد جدیدتری به این موضوع بدهد. سریال «سووشون» به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی جامی از حدود دو سال پیش در شیراز کلید خورد که از همان زمان حاشیه‌هایی بر سر استفاده از لوکیشن‌های تاریخی برای این پروژه ایجاد شد.


اما مدتی قبل بود که شنیده شد پخش این مجموعه از نوروز 1403 آغاز خواهد شد که این اتفاق هم رقم نخورد و مدتی بعد مدیرنمآوا آن اظهارات جنجالی را به زبان آورد. گفته می‌شود در حال حاضر فیلمبرداری فصل «جنگ سمیرم» به‌عنوان یکی از مقاطع سنگین و دشوار در سریال «سووشون» باقی مانده که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حدود 4 ماه فیلمبرداری لازم دارد.


از طرف دیگر نکته عجیب و قابل توجه این است که نرگس آبیار هم فیلمبرداری این قسمت‌ها از «سریال «سووشون» را به فصل دیگری موکول کرده است و در حال حاضر مشغول کارگردانی سریال  دیگری در استان قزوین است که طبق اطلاعات به دست آمده، تولید آن سریال هم مدتی بالغ بر 2سال زمان می‌برد و با این شرایط مشخص نیست که آیا آبیار توان جمع کردن باقیمانده سریال «سووشون»  را دارد یا خیر؟  


این اتقااقات در حالی رقم خورده که اعلام شده بود در ایام عید 1403 سریال «سووشون» از نمآوا پخش خواهد شد که این اتفاق صورت نگرفت و به نظر می‌رسد با توقف فیلمبرداری، فعلا نباید منتظر پخش این مجموعه بود تا اینکه شاید اختلافات رفع شده و فیلمبرداری از سر گرفته شود.