هیات مدیره بینال ونیز، قرارداد آلبرتو باربرا، مدیر جشنواره فیلم‌ ونیز را تا سال ۲۰۲۶ تمدید کرد.

چارسو پرس: هیات مدیره بینال ونیز، قرارداد آلبرتو باربرا، مدیر جشنواره فیلم‌ ونیز را تا سال ۲۰۲۶ تمدید کرد. قرارداد فعلی آقای باربرا تا پایان این دوره از جشنواره در شهریور ماه بود و او از ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۱ و در دور دوم، از ۲۰۱۲ تاکنون مدیر جشنواره ونیز بوده است.


 پیترانجلو بوتافوکو، روزنامه نگار و نویسنده که در ماه اکتبر گذشته به عنوان  مدیر جدید بینال ونیز انتخاب شد، گفت: «من با آلبرتو باربرا یک درک و تفاهم  فوری حس کردم و احترام ویژه ای برای تخصص ، حرفه ای بودن و شور و علاقه ای که در این سال ها جشنواره را مدیریت کرده، قائلم. او اعتبار قدیمی ترین جشنواره فیلم دنیا را ارتقا داده است و بسیار خوشحالم که بینال این مسیر را با او‌ ادامه خواهد داد.»


با انتخاب دولت دست راستی در ایتالیا و‌به دنبال آن وزیر دست راستی، بسیاری بر این باور بودند که مدیریت جشنواره فیلم‌ ونیز هم تغییر خواهد کرد. آلبرتو باربرا جایگاه جشنواره فیلم‌ ونیز را بالا برده و جدا از کشف استعدادهای جدید و انتخاب های سینمایی اش، کارگردان ها و تهیه کننده های بسیاری و از جمله استودیوها، ونیز را برای نمایش اول تولیدات خود در اولویت قرار داده اند.