گروه تئاتر «یاس تمام» برای اجرای نمایش‌های «تا یک بشمار» و «زمین و چرخ» در دوسالانه تئاتر سوئد، راهی این کشور اروپایی شد.

 

سایت خبری تئاتر: زهرا صبری درباره جدیدترین فعالیت گروه «یاس تمام» به خبرنگار مهر گفت: نمایش‌های «تا یک بشمار» برگرفته از اشعار خیام و «زمین و چرخ» برگرفته از اشعار مولوی را در دوسالانه تئاتر سوئد که یک جشنواره تئاتری است و در آن اشکال مختلف تئاتر روی صحنه می‌روند، اجرا می‌کنیم. این جشنواره هر ۲ سال یک بار و در شهرهای مختلف سوئد برگزار می‌شود که در این دوره شهر مالمو میزبان این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه گروه «یاس تمام» در جشنواره تئاتر سوئد چهار اجرا دارد، افزود: در ابتدا در ۲ اجرا نمایش «تا یک بشمار» را روی صحنه می‌بریم و بعد از آن نیز نمایش «زمین و چرخ» ۲ اجرا خواهد داشت. هر دوی این نمایش‌ها با حضور عوامل قبلی اجرا می‌شوند.

صبری درباره نحوه انتخاب نمایش‌های «تا یک بشمار» و «زمین و چرخ» برای اجرا در دوسالانه تئاتر سوئد، توضیح داد: دبیر این جشنواره اجرای نمایش «زمین و چرخ» را در جشنواره تئاتر اربیل عراق دیده بود و برای اجرای در جشنواره تئاتر سوئد گروه را دعوت کرد. من پیشنهاد اجرای نمایش «تا یک بشمار» را هم به دبیر این جشنواره ارائه دادم و او هم پذیرفت که «تا یک بشمار» و «زمین و چرخ» را روی صحنه ببریم.

وی درباره وضعیت تأمین هزینه‌های سفر و اجرا در جشنواره تئاتر سوئد، تأکید کرد: این جشنواره کلیه هزینه‌های سفر و اقامت و اجرا در کشور سوئد را متقبل شده است.

گروه «یاس تمام» برای اجرای نمایش‌های «تا یک بشمار» و «زمین و چرخ» از روز سه‌شنبه ۵ خردادماه راهی کشور سوئد شد.

 

اخبار مرتبط:

واکنش صریح علی رفیعی به شوراها

جای خلاقیت و جسارت در جشنواره تئاتر دانشگاهی خالی است

برگزیدگان جشنواره تئاتر «مقاومت ­- فتح خرمشهر» مشخص شدند

چاپ دو نمایشنامه از شهرام کرمی

دلیل اجرا نشدن تئاتر «رومی» رضا ثروتی

فراخوان جایزه نمایشنامه نویسی محمود استادمحمد منتشر می‌شود

مهران مدیری به صحنه تئاتر نمی‌آید

«عاشقانه‌های نا آرام» با فروتن و نیکی کریمی در تالار وحدت

جایزه ویژه هیات داوران جشنواره «لوداستار اوکراین» برای نوجوان ایرانی

گزارش اختتامیه اردیبهشت تئاتر ایران + عکس

تقدیر از سایت خبری تئاتر در اردیبهشت تئاتر ایران