فیلم «گرفتار جزر و مد» اثر جیا ژانگ‌که با میانگین امتیاز ۲,۶ صدرنشین جدید هیئت داوران اسکرین اینترنشنال در کن شد.
 چارسو پرس: بر اساس جدول آرای منتقدان اسکرین تا روز پنجم کن۲۰۲۴، «گرفتار جزر و مد» با بیشترین امتیاز صدرنشین شد.

این حماسه عاشقانه چینی یک چهار (عالی) از جاستین چانگ (لس‌آنجلس‌تایمز) و سه امتیاز خوب از منتقدان دریافت کرد.


جیا ژانگ‌که کارگردان، بازیگر و فیلم‌نامه‌نویس چینی پیش‌تر برنده جوایزی همچون جایزهٔ بهترین فیلم‌نامه جشنواره فیلم کن شده است و خاطرات خوبی از این جشنواره دارد. شاید معروف‌ترین ساختهٔ این کارگردان، فیلم [خاکستر خالص‌ترین سفید است] بود که این فیلم برای دریافت نخل طلای هفتادویکمین جشنواره فیلم کن انتخاب شد. فیلم‌های او اغلب دارای تِمی مینیمالیسم، پست-مدرنیسم، سوررئالیسم، رئالیسم اجتماعی و عناصر آوانگارد و درواقع ترکیبی از تمامی آن‌ها هستند. کاوش و نگاه متفاوت او به‌تجارب انسانی، تغییرات اجتماعی و ارتباطات شخصی، تفاوت وی با دیگر فیلم‌سازان چینی است.

داستان فیلم «گرفتار جزر و مد» در اوایل دهه ۲۰۰۰ در چین روایت می‌شود، جایی که شخصیت کیائو کیائو و شخصیت گوائو درگیر عشقی پرشور، اما شکننده شده‌اند. وقتی شخصیت گوائو از دنیای شخصیت کیائو کیائو ناپدید می‌شود تا شانس خود را در استان دیگری امتحان کند، کیائو کیائو تصمیم می‌گیرد به‌دنبال او برود. در این فیلم تائو ژائو در نقش کیائو کیائو و ژوبین لی در نقش گوآئو ایفاگر نقش دو شخصیت اصلی این فیلم عاشقانه هستند.
اسکرین امسال نیز مثل سال‌های قبل نظرات منتقدان شرکت‌کننده در هیئت داوران جشنواره فیلم کن ۲۰۲۴ (۱۴ تا ۲۵ مه) را به نمایش می‌گذارد. تیم بازبینی اسکرین، منتقدانی از ۱۱ رسانه بین‌المللی هستند که در مورد ۲۲ فیلم رقابتی امسال برای نخل طلا رای می‌دهند. منتقدان امسال به استثنای ان.تی‌بین که جایگزین میشل سیمنت در پوزیتیو فرانسه شد، همگی همان گروه داوری سال پیش هستند. سیمنت در نوامبر سال گذشته در ۸۵ سالگی درگذشت. جاستین چانگ برای نیویورکر است که اخیراً جایزه نقد پولیتزر ۲۰۲۴ را برای کارش در لس آنجلس تایمز دریافت کرد. نتایج جدول هیئت داوران در نشریه روزانه کن اسکرین و همچنین به‌روزرسانی‌های زنده در اسکرین دیلی منتشر می‌شود.

منتقدان گروه داوری کن ۲۰۲۴ عبارتند از:
ان.تی.بین از پوزیتیف، فرانسه، رابی کولین و تیم رابی از تلگراف انگلیس، کاتجانیکودموس و دای زیت از آلمان، بن کنیگزبرگ و سایت راجر ایبرت از آمریکا، آنتون دولین – مدوزا، پیتر برادشاو از گاردین انگلیس، استفانی زاچارک – مجله تایم از آمریکا، جاستین چانگ – نیویورکر آمریکا،  احمد شوکی رئیس انجمن جهانی منتقدان (فیپریشی) – سایت فیلفن از مصر، ماتیو ماچاره از لوموند فرانسه، کونگ ریچه از بانکوک پست تایلند و منتقدان اسکرین شامل فین هالیگان، لی مارشال، جاناتان رامنی، تیم گریرسون و وندی آیدی.

این گروه پس از تماشای ۲۲ فیلم مسابقه امسال، منتقدان برای هر یک امتیازی در مقیاس زیر ثبت خواهند کرد: چهار (عالی)، سه (خوب)، دو (متوسط)، یک (ضعیف) و صفر (بد). سپس این نمرات برای تولید یک میانگین ترکیب می‌شوند که به نزدیک‌ترین دهم به بالا/پایین گرد می‌شود. گروه داوری سال گذشته توسط فیلم برگ‌های افتاده/ آکی کوریسماکی فنلاندی با امتیاز ۳٫۲ در صدر قرار گرفت، در حالی که فیلم سوزاندن/ لی چانگ دونگ با امتیاز ۳٫۸ همچنان رکورددار دریافت ستاره‌های منتقدان است.