مارول استودیو به‌تازگی مذاکره با گزینه نهایی برای نوشتن فیلمنامه ریبوت فیلم X-Men را آغاز کرده است تا روند ساخت فیلم رسما شروع شود.
چارسو پرس: پس از موفقیت انیمیشن X-Men 97 در دیزنی پلاس، ساخت ریبوت لایو اکشن فیلم ایکس من آغاز شده است. ددلاین گزارش داد که مارول استودیو در حال مذاکره با ددلاین گزارش داد که مارول استودیو در حال انجام مذاکرت نهایی و بستن قرارداد همکاری با با مایکل لسلی، نویسنده فیلم The Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes برای نوشتن فیلمنامه ریبوت فیلم X-Men است.

این فیلم اکنون در مراحل اولیه ساخت قرار دارد و هنوز هیچ بازیگر یا کارگردانی در پروژه حضور ندارند و همچنین فیلم دارای تاریخ اکرانی نیست. علاوه‌براین، کوین فایگی، رئیس مارول استودیو طبق انتظار به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه نقش خواهد داشت. مایکل لسلی یکی از چند گزینه‌ای بود که مارول طی هفته‌های گذشته با آن ملاقات و صحبت کرده است و درنهایت مارول تصمیم به انتخاب و همکاری با او گرفت.

علاوه‌بر فیلم The Ballad of Songbirds and Snakes، لسلی سابقه بازنویسی فیلمنامه فیلم Macbeth و نوشتن فیلمنامه‌های سریال The Little Drummer Girl را نیز در کارنامه خود دارد و اخیرا وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم Now You See Me 3 را بر عهده گرفته است. او همچنین فیلمنامه اورجینال فیلم Assassin's Creed را نوشته بود که درنهایت بازنویسی شد. اگرچه مارول استودیو با استخدام مایکل لسلی رسما ساخت ریبوت فیلم X-Men را آغاز کرده است، اما به‌نظر می‌رسد که هنوز راه زیادی تا تولید و اکران فیلم باقی‌مانده است.

فیلم‌های X-Men فاکس قرن بیستم سودآورترین اقتباس تولید شده از روی آثار مارول توسط این استودیو بوده است که شامل ۷ فیلم X-Men، سه‌گانه ولورین، دوگانه ددپول و فیلم The New Mutants می‌شود. پس از اکران ناامیدکننده فیلم Dark Phoenix در سال ۲۰۱۹، بسیاری خواستار تغییرات و یک ریبوت کامل از این مجموعه شدند. همچنین مدتی پیش فصل اول انیمیشن X-Men ’97 از دیزنی پلاس پخش شد و فصل دوم و سوم انیمیشن ایکس من ۹۷ هم در دست ساخت هستند.

همچنین فیلم Deadpool and Wolverine برای اکران در تاریخ ۲۶ ژوئیه (۵ مرداد) برنامه‌ریزی شده است که در آن شاهد ماجراجویی ددپول با بازی رایان رینولدز و ولورین با بازی هیو جکمن در دنیای سینمایی مارول خواهیم بود.