به نظر می‌رسد که فیلم Blade از دنیای سینمایی مارول طلسم شده و بدون برنامه ریزی درست و صحیح باری دیگر کارگردان خود را از دست داده است.
چارسو پرس: شاید بتوان گفت که مهمترین ویژگی ۳ فاز نخست دنیای سینمایی مارول، برخورداری از برنامه ریزی درست و تحسین برانگیزی بود که تمامی پروژه‌هایشان را بدون هیچ مشکلی به مرحله اکران می‌رساند؛ رویکردی که با آغاز فاز چهارم دستخوش تغییرات ناامید کننده‌ای شد و عدم برنامه ریزی درست سبب گشته تا فیلم و سریال‌های این فرنچایز چه در پشت صحنه و چه در زمان اکران با مشکلات و ناکامی‌های متعددی دست و پنجه نرم نمایند. پس از گذشت چندین و چند سال از رونمایی ریبوت فیلم Blade (بلید) با نقش آفرینی ماهرشالا علی، این پروژه مورد انتظار نه تنها پروسه تولیدش آغاز نشده، بلکه برای چندمین بار کارگردان خود را از دست داده تا به نفرینی همچون فیلم فلش از دنیای سینمایس سابق دی‌سی دچار شده باشد.

در ماه آذر سال گذشته شاهد بودیم که بسام طریق از این پروژه کنار کشید تا یان دمانژ خالق آثاری نظیر Lovecraft Country و White Boy Rick جایگزین او شود و در این بین نیز کوین فایگی بارها وعده داد که پروسه تولید فیلم بلید بدون هیچ مشکل و نگرانی آغاز خواهد شد. با این حال امروز متوجه شدیم که طبق تازه‌ترین گزارشات منتشر شده، یان دمانژ نیز از این پروژه خود را جدا کرده تا بیش از پیش حضور خون‌آشام نمادین کمیک‌های مارول در MCU به اتفاقی غیرممکن تبدیل شود.

فیلم‌نامه این فیلم نیز بارها و بارها دستخوش تغییرات شده و اخیراً نیز شایعات بسیاری به گوش می‌رسد که ماهرشالاها علی در آینده‌ای نه چندان دور از ایفای نقش شخصیت بلید کناره‌گیری خواهد کرد. مخصوصاً آن که به عنوان یکی از بازیگران فیلم جدید دنیای ژوراسیک شناخته شده و مشغله کاری وی در ماه‌های آینده بیش از پیش افزایش پیدا خواهد کرد. با این حال گزارشات دیگری نیز منتشر شده که نشان می‌دهد استودیو مارول تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند این فیلم را به مرحله تولید رسانده و از کناره‌گیری بازیگر نقش اصلی خودداری نماید.
فیلم Blade برای اکران در سال ۲۰۲۵ میلادی برنامه ریزی شده و باید دید که چه کارگردان جدیدی سکان هدایت آن را بر عهده خواهد گرفت.