به تازگی کمپانی دیزنی بازیگر نقش اصلی فیلم لایو اکشن Moana را مشخص کرده است.
چارسو پرس: چندی پیش بود که کمپانی ساخت فیلمی لایو اکشن بر اساس انیمیشن بسیار محبوب «موآنا» را اعلام کرد و در آن زمان نیز اعلام شده بود که یکی از صداپیشه‌های اصلی انیمیشن یعنی دوئین جانسون قرار است این نقش خودش را در این فیلم لایو اکشن بازآفرینی کند ولی دیگر بازیگر اصلی فیلم مشخص نشده بود.

حالا با توسعه بیشتر این اثر لایو اکشن، کمپانی دیزنی بازیگر نقش موآنا را در این فیلم لایو اکشن مشخص کرده است. کاترین لاگایا برای ایفای نقش موآنا در این اثر سینمایی به خدمت گرفته شده است. او بازیگری جوان و ۱۷ ساله اهل سیدنی است که قرار است این شخصیت محبوب را به روی پرده سینماها بیاورد.

علاوه بر اینکه حضور کاترین لاگایا در فیلم لایو اکشن «موآنا» اعلام شده، از بازیگران دیگر حاضر در این اثر سینمایی نیز رونمایی شده است. جان توی قرار است در این فیلم نقش پدر موآنا به نام چیف توئی را بازی کند و در کنار او نیز فرانکی آدامز که بیشتر به خاطر حضور در سریال The Expanse شناخته می‌شود، نقش مادر موآنا به نام سینا را بازی خواهد کرد.

رینا اوون بازیگری اهل نیوزیلند نیز قرار است نقش مادربزرگ تالا را بازی کند. در کنار این بازیگران نیز دوئین جانسون قرار است همانند صداپیشگی در انیمیشن اصلی، نقش مائویی را به تصویر بکشد. توماس کایل که بیشتر به خاطر ساخت فیلم Grease Live و Hamilton شهرت دارد، سکان کارگردانی فیلم لایو اکشن «موآنا» را در دست دارد.

فیلم‌برداری فیلم لایو اکشن «موآنا» از تابستان سال جاری میلادی شروع خواهد شد و این فیلم برای اکران در تاریخ ۱۰ ژوئیه سال ۲۰۲۶ میلادی برنامه‌ریزی شده است. علاوه بر این فیلم لایو اکشن، دیزنی در حال ساخت انیمیشن «موآنا ۲» است.