محسن حسینی بازیگر و کارگردان تئاتر با گلایه از افت کیفی آثار نمایشی عنوان کرد تئاتر ما مثل خانواده ای شده که پدر و مادرش را در سانحه ای از دست داده است.

 

سایت خبری تئاتر به نقل از مهر: محسن حسینی بازیگر و کارگردان تئاتر که این روزها مشغول تمرین نمایش «تارتوف» است گفت: متاسفانه تئاتر ایران هیچ مدیریت منسجمی ندارد و معتقدم دلیل این اتفاق نیز این است که نزد دولت تعریف درستی از تئاتر وجود ندارد و مسئولان و حتی نمایندگان مجلس ما اطلاعاتی از تئاتر نداشته و علاقمند هم به دانستن آن نیستند. البته اینطور نیست که بگوییم وضعیت تئاتر بحرانی است چون من ۱۵ سال است که ایران هستم و از آن زمان به این طرف وضعیت همین بوده و هیچ تغییری نکرده است.

وی یادآور شد: من سال ها در کشور آلمان زندگی کردم و بارها شهردار فرانکفورت را که خانمی اهل فرهنگ و هنر است در تئاترها، اپراها و باله های مختلف دیدم. حتی می دانم که او با شهردار نیویورک مکاتبه دارد و آنها فرهنگ شهرشان را به رخ هم می کشند و هرکدام دیگری را برای دیدن تئاتر و اپرا به شهرشان دعوت می کنند چون این گونه مراودات و حضور در مکان های فرهنگی و هنری و کلا ارتقای سطح فرهنگ یک شهر جزو پرستیژ یک جامعه و کشور به حساب می آید و نمی توان آن را نادیده گرفت اما متاسفانه مسئولان ما تئاتر را دوست ندارند و چون این علاقه وجود ندارد، نمی توان آنها را با این هنر آشنا کرد.

بازیگر نمایش «ادیپوس» درباره افت کیفیت آثار نمایشی ابراز کرد: متاسفانه نمایش هایی که این روزها در سالن های مختلف می بینم از افت کیفی زیادی برخوردارند. کیفیت آثار نمایشی ما از لحاظ زبانی، تماتیک و مضمونی بسیار پایین آمده اند و حتی تئاتر شهر اعتبار خودش را از دست داده است. تئاتر خصوصی در کشور ما تعریف نشده و آگاهی درستی نزد مدیران ما در این زمینه
وجود ندارد بنابراین تئاتر خصوصی برای هنرمندان ما تبدیل به سراب شده است. تئاتر ما مثل خانواده ای پرجمعیت شده که پدر و مادر خانواده در سانحه ای از بین رفته اند و الان کودکان قد و نیم قد این خانواده بی سرپرست رها شده اند.

حسینی در پایان صحبت هایش متذکر شد: در عرصه بین المللی هم تئاتر ایران از جایگاهی برخوردار نیست. اینکه در جشنواره های سطح پایینی در استونی و ترکیه و ارمنستان و ... تئاتر اجرا کنیم که به اعتبار ما نمی افزاید. چرا نباید تئاتر ما سوبسید داشته باشد و مورد حمایت دولت قرار گیرد؛ کاری که در تمام کشورهای دنیا رخ می دهد.

 

اخبار مرتبط:

کاریکاتور/ با پول اجرا بگیرید

«بازی استریندبرگ» در تماشاخانه استاد انتظامی اجرا می شود

یکتا ناصر به «عاشقانه های نا آرام» پیوست

آثار راه یافته به مرحله بازبینی جشنواره تئاتر رضوی معرفی شدند

«دژاوو» شنبه هم اجرا می‌شود

محمود عزیزی رئیس جشنواره تئاتر شهر شد

تینو صالحی «وُو» را اجرا می‌کند

تفاهم نامه شهرداری با تماشاخانه سنگلج

برپایی کارگاه بازیگری برای اجرای یک نمایش

مودبیان کارگاه «چخوف خوانی» برگزار می‌کند

انصراف نیما دهقان از اجرای «طویله آباء»