در حالی که طرفداران بی‌صبرانه در انتظار بازگشت سریال پرسروصدای «آرکین» (Arcane) هستند، نتفلیکس رسما اعلام کرد که این مجموعه با فصل دوم به پایان خواهد رسید.
چارسو پرس: «آرکین» که بر اساس بازی محبوب «لیگ آو لجندز» استودیوی رایت گیمز ساخته شده، یکی از تحسین‌شده‌ترین انیمیشن‌های چند سال اخیر است و قصه‌ی دو خواهر به نام وای و جینکس را روایت می‌کند که قربانیان کشمکش‌های خونین دو شهر هستند و از یکدیگر جدا شده‌اند. ما رویدادها را در چند دوره‌ی زمانی، از چشمان این دو خواهر می‌بینیم و قصه به تدریج گسترده‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌شود.

فصل اول در پاییز ۲۰۲۱ منتشر شد و پس از استقبال غیرمنتظره‌ از آن، فصل دوم هم به سرعت تایید شد. این فصل که قرار است نوامبر ۲۰۲۴ در دسترس قرار بگیرد، طبق اعلام نتفلیکس، مجموعه را به پایان خواهد رساند؛ آن‌ها در تریلرهای اخیر «آرکین» نیز به این مسئله اشاره کرده‌اند؛ خبر تلخی که بی‌تردید طرفداران را ناامید خواهد کرد.

چرا نتفلیکس نمی‌خواهد سریال «آرکین» را ادامه بدهد؟


تصمیم نتفلیکس برای کنسل کردن «آرکین» بی‌گمان سوال‌برانگیز است. فصل اول امتیاز کامل ۱۰۰% را در سایت راتن‌تومیتوز کسب کرده و رضایت مخاطبان نیز ۹۶% است که آمار درخشانی به حساب می‌آید. با این تفاصیل، انتظار می‌رفت که نتفلیکس بخواهد با ادامه دادن سریال، داستان این مجموعه محبوب را گسترش دهد.

در سوی دیگر، پایان دادن نتفلیکس به «آرکین» بعد از دو فصل، خلاف جهت جریان اقتباس‌های بازی‌های ویدئویی است. این روزها، تقریبا همه سرویس‌های استریمینگ از جمله پرایم ویدیو و مکس، به سمت محتوای مبتنی بر بازی‌های ویدئویی تمایل پیدا کرده‌اند و عملکرد خوبی هم داشته‌اند. سریال‌هایی مانند «آخرین بازمانده از ما» و «فال‌آوت» سرانجام طلسم اقتباس‌های ناموفق را شکستند و می‌توانند مسیر را برای اقتباس‌های بعدی هموار کنند. با این اوصاف، بهترین تصمیمِ غول بزرگی مانند نتفلیکس این بود که «آرکین» را ادامه دهد.

با این حال، نتفلیکس تنها مهره کلیدی در توسعه‌ی این سریال نبوده است. حدود ۵ ماه قبل، پس از اینکه رایت گیمز حدود ۱۱ درصد از کارکنان خود را اخراج کرد، بعضی از طرفداران این استودیو، احتمال کنسل شدن این مجموعه بعد از فصل دوم را پیش‌بینی کردند، زیرا در حالی که زیرساخت‌ها برای تولید فصل جدید فراهم بود، تولید آن نزدیک به سه سال به طول انجامید. این تاخیر و فاصله، نشان می‌دهد که رایت گیمز شرایط مناسبی را ندارد و احتمالا دیگر نمی‌تواند بخشی از انرژی و بودجه‌ی خود را صرف انیمیشن «آرکین» کند.

حالا باید منتظر ماند و واکنش طرفداران را دید؛ ضمن اینکه عملکرد فصل دوم در جذب مخاطب شاید در نهایت باعث شود تا نظر نتفلیکس و رایت گیمز تغییر کند و آن را ادامه دهند. یک تئوری دیگر هم وجود دارد که همه‌ی این‌ها حقه‌های بازاریابی است، برای دریافت جواب قطعی باید ۵ ماه دیگر منتظر بمانیم.