نمایش «فصل شکار بادبادک‌ها» نوشته و کارگردانی جلال تهرانی که نمایشی تک‌پرسوناژ است، از نیمه تیرماه و با بازی بهنوش طباطبایی در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

 

سایت خبری تئاتر: جلال تهرانی درباره جدیدترین فعالیت خود در زمینه کارگردانی تئاترگفت: قصد دارم نمایش «فصل شکار بادبادک‌ها» را با بازی بهنوش طباطبایی در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببرم.

وی درباره زمان در نظر گرفته شده برای اجرای عمومی «فصل شکار بادبادک‌ها» یادآور شد: پیش از این بنا بود این تئاتر را از اوایل تیرماه، شاید ۷ تیرماه، روی صحنه ببریم ولی روند تمرین به دلایلی بیش از حد انتظار طول کشیده است، به همین دلیل امیدوارم اجرای «فصل شکار بادبادک‌ها» با کمی تأخیر از نیمه‌‌ تیرماه شروع شود.

این نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر درباره این موضوع که آیا «فصل شکار بادبادک‌ها» در راستای تجربه قبلی‌اش در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر یعنی نمایش «سیندرلا» قرار دارد یا نه، متذکر شد: ممکن است به لحاظ فرم همواره در پی تکامل تجربه‌هایی در پروژه‌های متوالی باشم اما تا آن‌جا که بتوانم شکل‌های یک پروژه را در پروژه‌های بعدی تکرار نمی‌کنم. «سیندرلا» شکل خودش را داشت، این پروژه هم شکل خودش را خواهد داشت زیرا بر پایه‌ پرسش‌های متفاوتی بنا شده است؛ منظورم پرسش‌های ساختاری است.

تهرانی دلیل انتخاب سالن اصلی را برای اجرای نمایش «فصل شکار بادبادک‌ها» به عنوان اثری تک‌بازیگر، نیاز این پروژه به صحنه‌ای با عمق و ارتفاع بالا ذکر کرد تا بتوان با توجه به موضوع نمایش که بادبادک‌ها هستند، آسمان را در حد امکان، تداعی کرد.

نویسنده و کارگردان نمایش‌های «تک سلولی‌ها» و «دو دلقک و نصفی» درباره زمان نگارش نمایشنامه «فصل شکار بادبادک‌ها»، اظهار کرد: نگارش این متن حدود ۳ تا ۴ سال طول کشید و در اوایل سال ۹۲ به پایان رسید.

این هنرمند عرصه تئاتر درباره این نکته که آیا دغدغه‌ای شخصی انگیزه نگارش و اجرای نمایش «فصل شکار بادبادک‌ها» بوده یا خیر، تصریح کرد: من با دغدغه‌های شخصی‌ام تئاتر کار نمی‌کنم بلکه با پرسش‌های ساختاری‌ام‌ اثری را به صحنه می‌برم و این تئاتر هم ساختار منحصر خود را دارد.

تهرانی در پایان یادآور شد: من تا به حال در کارنامه فعالیت‌های خود، تجربه اثری تک پرسوناژ را نداشتم و نمایش «فصل شکار بادبادک‌ها» تنها یک بازیگر دارد و از این نظر تجربه‌ای جدید برای من است.

جلال تهرانی پیش از این نمایش «دو دلقک و نصفی» را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برد و نمایش‌های «مخزن»، «تک سلولی‌ها»، «هی مرد گنده گریه نکن» و «به صدای زمین گوش کن» از جمله آثاری هستند که با نویسندگی و کارگردانی او در مجموعه تئاتر شهر و تالار مولوی روی صحنه رفته‌اند.

تهرانی سال ۹۲ نمایش «سیندرلا» را با حضور گلاب آدینه، بهنوش طباطبایی، بهزاد عبدی و مجید آقاکریمی در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه برد.

 

اخبار مرتبط:

کاریکاتور/ با پول اجرا بگیرید

«بازی استریندبرگ» در تماشاخانه استاد انتظامی اجرا می شود

یکتا ناصر به «عاشقانه های نا آرام» پیوست

آثار راه یافته به مرحله بازبینی جشنواره تئاتر رضوی معرفی شدند

«دژاوو» شنبه هم اجرا می‌شود

محمود عزیزی رئیس جشنواره تئاتر شهر شد

تینو صالحی «وُو» را اجرا می‌کند

تفاهم نامه شهرداری با تماشاخانه سنگلج

برپایی کارگاه بازیگری برای اجرای یک نمایش

مودبیان کارگاه «چخوف خوانی» برگزار می‌کند

انصراف نیما دهقان از اجرای «طویله آباء»