کمیته انتخاب فیلم اسکار فرانسه بعد از تجربه فیلم «آناتومی یک سقوط» سال پیش، تعداد اعضای کمیته و زمان مدت کار آنها را افزایش داد.

چارسو پرس: به نقل از ورایتی، کمیته اسکار فرانسه که وظیفه‌اش انتخاب فیلم نماینده این کشور برای شرکت در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار است، با تغییر جدی روبه‌رو شد.


در اطلاعیه‌ای که دیروز (جمعه) از سوی هیات ملی فیلم فرانسه منتشر شد، اعلام شد این کمیته پس از این با ۱۱ عضو و ۵ نفر جایگزین تشکیل خواهد شد که نشان دهنده افزایش قابل توجه از ۷ عضو فعلی است. این کمیته همچنین به جای دوره یک ساله، در هر دوره ۲ سال کار می‌کند و رییس هیات ملی فیلم فرانسه هم دیگر به عنوان ناظر در جلسات آن شرکت نخواهد کرد.


در بیانیه‌ای که کمیته برای مطبوعات ارسال کرده تاکید شده این تغییرات برای همگانی‌تر شدن بحث‌ها، تنوع دیدگاه‌ها و ماهیت مخفی بودن رای هر یک از اعضا انجام شده است.


بیشتر بخوانید: اخبار و مطالب سینمای جهان


کمیته اسکار فرانسه سال پیش با انتخاب «طعم چیزها» ساخته تران آن‌هونگ به جای فیلم «آناتومی یک سقوط» ساخته ژوستین تریه برنده نخل طلای جشنواره کن با اعتراض‌های زیادی مواجه شد و در نهایت نامزدی بهترین فیلم بین‌المللی اسکار را هم کسب نکرد، در حالی که «آناتومی یک سقوط» که با بی‌مهری روبه‌رو شده بود، نامزدی بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر زن برای ساندرا هولر و تدوین فیلم را کسب کرد و در نهایت جایزه اسکار فیلمنامه غیراقتباسی را برد.

این در حالی است که اولیویه هنرارد به تازگی جایگزین دومینیک بوتونات رییس سابق هیات ملی فیلم فرانسه شده که پس از محکوم شدن به ۳ سال حبس از سوی دادگاه به اتهام تجاوز جنسی به پسرخوانده‌اش از سمت خود کناره‌گیری کرد.