نمایش «شانه کردن در آینه شکسته پنجاه پاره در باد» نوشته و کار علی‌نرگس‌نژاد با نگاه ویژه به مسائل خبرنگاران به صحنه می‌رود.

 

سایت خبری تئاتر: علی‌نرگس‌نژاد که قصد دارد به زودی نمایش «شانه کردن در آینه شکسته پنجاه پاره در باد» را در تالار انتظامی خانه هنرمندان به صحنه ببرد، با اشاره به شکل‌گیری این اثر گفت: «این نمایش مونولوگی است که با حضور امیر پوریا منتقد سرشناس اجرا می‌شود. البته صدای دو بازیگر دیگر در نمایش، بازیگر اصلی را همراهی می‌کند.»

او با بیان این‌که دوست داشتم در مورد خبرنگاران کاری انجام بدهم، ادامه داد: «این نمایش، موقعیت درام یک خبرنگار است که مجبور می‌شود خروسی را سر ببرد، اما با محذورات اخلاقی و کشمکش‌های درونی روبه‌رو می‌شود.»

نرگس‌نژاد در رابطه با شیوه اجرایی این نمایش عنوان کرد: «این اثر نیز همانند کارهای قبلی‌ام است و از شیوه اجرایی متفاوتی تبعیت نمی‌کند. اگر کسی کارهای قبلی من را دیده باشد، با شیوه اجرایی عجیبی روبه‌رو نخواهد شد.»

کارگردان نمایش «بادی که تو را خشک کرد مرا برد» با اشاره به حضور امیر پوریا به عنوان بازیگر اظهار کرد: «یکی از اصلی‌ترین دلایل این مسأله آشنایی و دوستی میان ماست و این‌که شیوه کاری یکدیگر را می‌پسندیم. البته این قانون کلی نیست و تنها دوست داشتیم کاری را با هم انجام دهیم. در این میان تجربه آقای پوریا در تدریس بازیگری و روزنامه‌نگار و منتقد بودن نیز تاثیر داشت.»

نرگس‌نژاد درباره انتخاب بازیگران توضیح داد: «این کار را از 15 سال قبل شروع کردم. جالب است در این میان دوستان به افرادی که اکنون در بدنه تئاتر حرفه‌ای فعالیت می‌کنند و در زمان آغاز فعالیت‌شان سابقه بازیگری نداشتند، توجه نمی‌کنند. بله، پژمان جمشیدی از جمله بازیگرانی بود که کارش را با من آغاز کرد، اکنون در بدنه تئاتر کار می‌کند. در این مدت  به تمام بازخوردها با دیده احترام نگاه کردم، اما این به معنای تایید آن‌ها نیست. الویت اول در انتخاب بازیگر، تناسب شخصیت و دیدگاه آن نمایش نسبت به کاراکتر است.»

نمایش «شانه کردن در آینه شکسته پنجاه پاره در باد» نوشته و کار علی نرگس‌نژاد و با بازی امیر پوریا، روشنک گرامی و نیره رستگار، به زودی در تالار انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه می‌رود.

 

اخبار مرتبط:

«در اعماق» به نفع هنرمندان بیمار به روی صحنه می رود

اجرای نمایش "سنجاب های شنگول و منگول" برای هنرمندان و خبرنگاران

برپایی دوره دوم کارگاه‌ کمدی خلاق توسط کوروش نریمانی

اجرای آیین‌های سنتی ماه رمضان در برج میلاد

برنامه‌های اداره کل هنرهای نمایشی برای ماه مبارک رمضان

«هاکلبری فین» تمدید شد

تئاتر باران جشن خصوصی تئاتر برپا می‌کند

رحمت امینی «جیجک علیشاه» را در سنگلج اجرا می‌کند

اجرای پرفورمنس «خارش - هنر مقصود» در گالری محسن