جابر رمضانی با اشاره به آغاز تور تابستانی اجرای نمایش «صدای آهسته برف»، عنوان کرد در حاشیه حضور این نمایش در دو فستیوال اروپایی قرار است فیلم کوتاهی با عنوان «تهران» را در پاریس بسازد.

 

سایت خبری تئاتر به نقل از مهر: جابر رمضانی کارگردان نمایش «صدای آهسته برف» درباره اجرای این اثر نمایشی در اروپا گفت: قرار است نمایش «صدای آهسته برف» ۲۸ ژوئن یک تک اجرا در هشتمین فستیوال «آی تی سلف» (IT self) در ورشو لهستان داشته باشد. این جشنواره به صورت رقابتی برگزار می شود و نمایش هایی از کشورهای آلمان، آمریکا، بلژیک، اسپانیا، لهستان، ایتالیا، لیتوانی و ... در این فستیوال حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: بعد از اجرا در این فستیوال گروه تئاتر «سوراخ تو دیوار» راهی کشور ایتالیا خواهد شد و در فستیوال «اُپن استیج» شهر ونیز نمایش «صدای آهسته برف» را اجرا خواهد کرد. در این فستیوال ما دو اجرا در تاریخ ۴ و ۵ جولای داریم. این فستیوال رقابتی نیست اما جشنواره ای معتبر است که در ابعاد بزرگ و به مدت ۱۵ روز برگزار می شود. در این جشنواره نمایش هایی از کشورهای مختلف حضور خواهند داشت و خود کشور ایتالیا نیز با یک نمایش در این فستیوال شرکت می کند. ویژگی این فستیوال این است که تمام نمایش ها در صحنه های روباز اجرا خواهند شد.

کارگردان نمایش «اسکیس» درباره اجرایی که در این جشنواره دارند، توضیح داد: نمایش «صدای آهسته برف» ساعت ۹ شب که شهر فضای ساکت تری دارد اجرا خواهد شد. با توجه به ویژگی هایی که نمایش ما دارد و اهمیت سکوت در اجرای این اثر، استیجی که برای اجرا انتخاب شده در مکان آرامی در شهر ونیز قرار دارد اما پشت صحنه استیج ما دریا قرار دارد و طبیعتا در اجرای این نمایش صدای دریا را خواهیم داشت. البته به همین علت در طراحی صدای نمایش تمهیداتی اندیشیده ایم تا مود اجرا با صدای دریا همخوانی داشته باشد.

رمضانی درباره تور اجرای این نمایش در آسیای شرقی نیز بیان کرد: تور اروپایی این نمایش اواخر تیرماه پایان می یابد اما از اواسط مردادماه مجددا تور دیگری را آغاز خواهیم کرد و این بار به کشورهای آسیای شرقی چون فیلیپین و مالزی سفر می کنیم. در تور اروپایی نمایش «صدای آهسته برف» افسانه ماهیان، فربد فرهنگ و صادق ملکی به دلیل اجراهایی که در ایران دارند با ما همراه نخواهند بود و به جای آنها شیما میرحمیدی، سعید بهنام و پویا پورامین به عنوان بازیگر در این نمایش بازی می کنند. البته بازیگران اصلی نمایشی در تور آسیای شرقی با ما همراه هستند و نمایش با حضور بازیگرانی که در اجرای ایران این نمایش حضور داشتند به صحنه خواهد رفت.

این کارگردان جوان تئاتر درباره فیلم کوتاهی که در اروپا کارگردانی خواهد کرد، گفت: قرار است بعد از اجرا در فستیوال ونیز  سفری به پاریس داشته باشیم و فیلمی کوتاه با عنوان «تهران» را در کشور فرانسه بسازیم. نویسنده این فیلم پوریا  کاکاوند است و من کارگردانی آن را بر عهده خواهم داشت. از حدود دو ماه قبل پیش تولید این فیلم آغاز شده و تعدادی از  دوستان ما از جمله روشنک مرادی که عضو گروه «سوراخ تو دیوار» است، اشکان نوروزخانی مدیر تصویربرداری، سارا شاملو و نیما عقیانی از اعضا گروه موسیقی «میگرن» که در فرانسه ساکن هستند شرایط حضور گروه در پاریس را بررسی و پیش تولید اثر را از چندین روز پیش آغاز کرده اند. به دلیل حضور این دوستان در فرانسه ما برای تصویربرداری و تولید فیلم در فرانسه نگرانی نخواهیم داشت.

 

اخبار مرتبط:

مسائل خبرنگاری تئاتر می‌شود

نغمه ثمینی کارناوال «اعتراف» را در مکتب تهران برگزار می‌کند

برگزاری سومین دوره کارگاه‌های آموزشی در خانه عروسک

اجرای دو نمایش جدید در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی

یک منتقد سینما بازیگر تئاتر شد

خوانش «هملت دبستانی» در مکتب تهران

اجرای نمایش«روایتی تازه از قصه ای کهن» در اداره تئاتر

افتتاح نمایش «اولئانا» با حضور شیرین بزرگمهر

«خانه نمایش دا» افتتاح می‌شود

اجرای نمایش «اهانت به تماشاگر» در تماشاخانه دراما

اپرای «خیام» پروژه جدید بهروز غریب پور

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران انتخاب شد

چه نمایش‌هایی در تهران روی صحنه است؟