محمدباقر قالیباف با تأکید بر اینکه مجموعه تئاتر صبا از مجهزترین مجموعه‌های تئاتری ساخته شده در کشور در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اظهار کرد: بهتر است مدیریت مجموعه با خانه هنرمندان باشد.

 

سایت خبری تئاتر: شهردار تهران که شامگاه دوشنبه ۱ تیرماه ضیافت افطاری را با حضور هنرمندان عرصه‌های مختلف میزبانی کرد، درباره وضعیت بهره‌برداری از مجموعه تئاتر صبا که از مجهز‌ترین مجموعه‌های تئاتری ساخته شده در کشور است و طی یک سال گذشته چندین موعد زمانی برای بهره‌برداری آن تعیین شد ولی به سرانجام نرسید، به خبرنگار مهر گفت: یکی از سیاست‌های شهرداری تهران در یک دهه گذشته، توسعه زیرساخت‌های هنر و مسائل فرهنگی در شهر تهران بوده است. شاهد هستید که این توسعه در ابعاد مختلف، چه در حوزه‌های مختلف هنر نظیر موسیقی، سینما و تئاتر و چه در حوزه‌های دینی نظیر توسعه مساجد و حسینیه ها انجام شده است.

وی یادآور شد: فرهنگ کشور ما به همه این اقدامات نیازمند است و به همین خاطر این اقدامات و امور توسط شهرداری تهران در دست انجام هستند.

قالیباف درباره نحوه بهره‌برداری و مدیریت مجموعه‌های تئاتری و هنری ساخته شده توسط شهرداری تهران، توضیح داد: همه سعی ما این بوده است که بهره‌برداری از این مجموعه ها را به فعالان حوزه‌های هنر و صاحبان اصلی آن‌ها، واگذار کنیم. فکر می کنم تجربه‌ای که طی ۶ تا ۷ سال گذشته به طور مستقیم با خانه هنرمندان و در زمینه تماشاخانه ایرانشهر داشتیم یا کاری که در حوزه فرهنگسرای خاوران اتفاق افتاده، در این راستا است.

شهردار تهران درباره چگونگی مدیریت مجموعه تئاتری صبا، با بیان اینکه در مورد مجموعه صبا با دکتر سرسنگی در خانه هنرمندان صحبت کرد‌ه‌ایم، تأکید کرد: امسال انشاء‌الله مجموعه صبا با تمام امکانات به صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد. آنچه که مسلم است، ما نمی‌خواهیم و قصد نداریم بهره‌برداری مجموعه صبا را به یک تشکیلات اداری وصل کنیم. قطعا بهره‌برداری این مجموعه با مدیریت هنرمندان و با خانه هنرمندان خواهد بود. 

وی ادامه داد: من از دوستان خواسته‌ام در این مورد پیشنهاد بدهند و قرار شده که سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و خانه هنرمندان ایران پیشنهاد مشخص خود را برای بهره برداری از مجموعه تئاتری صبا ارائه دهند.

قالیباف یادآور شد: معتقدیم که مجموعه تئاتری صبا اگر مانند تماشاخانه ایرانشهر زیر نظر خانه هنرمندان ایران اداره شود، بهتر است. پیشنهاد بهره‌برداری را بر عهده سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و خانه هنرمندان ایران گذاشته‌ایم.

شهردار تهران درباره زمان دقیق بهره‌برداری از مجموعه تئاتری صبا، تأکید کرد: فکر می کنم چون خرده‌کاری‌هایی در مجموعه صبا باقیمانده، بهتر است زمان دقیقی را ارائه ندهم ولی به طور قطع در سال جاری مجموعه تئاتر صبا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 

اخبار مرتبط:

مسائل خبرنگاری تئاتر می‌شود

نغمه ثمینی کارناوال «اعتراف» را در مکتب تهران برگزار می‌کند

برگزاری سومین دوره کارگاه‌های آموزشی در خانه عروسک

اجرای دو نمایش جدید در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی

یک منتقد سینما بازیگر تئاتر شد

خوانش «هملت دبستانی» در مکتب تهران

اجرای نمایش«روایتی تازه از قصه ای کهن» در اداره تئاتر

افتتاح نمایش «اولئانا» با حضور شیرین بزرگمهر

«خانه نمایش دا» افتتاح می‌شود

اجرای نمایش «اهانت به تماشاگر» در تماشاخانه دراما

اپرای «خیام» پروژه جدید بهروز غریب پور

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران انتخاب شد

چه نمایش‌هایی در تهران روی صحنه است؟