فیلم سینمایی «پیر پسر» در ادامه‌ی موفقیت‌های بین‌المللی خود برنده جایزه بهترین فیلم در بخش سینمای جهان از سی و ششمین دوره جشنواره فیلم گالوِی (Galway) ایرلند شد.
 چارسو پرس: شب گذشته برندگان جشنواره فیلم گالوی ایرلند مشخص شد و بهترین فیلم بخش سینمای جهان این رویداد سینمایی به طور مشترک به فیلم سینمایی «پیر پسر» ساخته‌ی اکتای براهنی و یک فیلم از کارگردان فلسطینی با عنوان «به سوی سرزمین ناشناخته» اعطا شد.

فیلم سینمایی «پیر پسر» ساخته‌ی اکتای براهنی به تهیه کنندگی بابک حمیدیان و حنیف سـروری و سرمایه گذاری ارسلان براهنی و امیرحسین عبدالهی، در سومین حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه اصلی سی و ششمین دوره فستیوال بین المللی فیلم‌ گالوِی ایرلند  پذیرفته شده بود.

جشنواره فیلم گالوی ایرلند در فهرست فستیوال‌های سینمایی مورد تایید آکادمی اسکار نیز قرار دارد.

بیشتر بخوانید: مطالب و اخبار سینمای ایران


دومین ساخته‌ی سینمایی اکتای براهنی با بازی حامد بهداد، لیلا حاتمی، محمد ولی زادگان و با هنرمندی حسن پورشیرازی و محمدرضا داوودنژاد، فهیمه رحیم نیا، علی رحیمی، میثم غنی زاده، مهسا باقری، مهری کاظمی، هژیرسام، وحید رحمتی و ..  پیش‌تر نیز برنده جایزه پرده بزرگ بهترین فیلم از پنجاه و سومین دوره فستیوال فیلم روتردام شده و در فستیوال فیلم ترانسیلوانیا رومانی نیز به عنوان بهترین پرفورمنس و اجرای بازیگران مورد تحسین قرار گرفت.

همچنین حسن پورشیرازی برای بازی در این فیلم سینمایی جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد بیست و سومین دوره‌ی فستیوال فیلم ترانسیلوانیا رومانی را از آن خود کرده است.

پخش بین الملل این فیلم به عهده کمپانی پخش هفت چشمه با مدیریت میلاد خسروی است.