یک جایی از فیلم «کاناپه» بهانهای شد برای توقیف این فیلم؛ ولی روزی یکی از مدیران برجسته وزارت ارشاد به من گفت: «چقدر لطف کردی که با بیحجابی باعث شدی بهانهای برای توقیف این فیلم وجود داشته باشد وگرنه ما نمیدانستیم چطور این فیلم را توقیف کنیم.» اگر این بهانه نبود، نمیدانستم چطور میخواستند این اثر من را هم توقیف کنند.
فیلم «کاناپه» ساخته کیانوش عیاری، در ظاهر روایتی ساده از یک ماجرای خانوادگی است: پدری که برای حفظ آبروی خانوادهاش، تلاش میکند کاناپهای کهنه اما قابل استفاده را به خانه بیاورد تا مبادا در جلسه خواستگاری دخترش، نبود این وسیله رایج، مایهی شرم شود.
عباس کیارستمی گفتند من بازیگری را میخواهم که وقتی به او پیشنهاد میکنم این فیلم را بازی کند، به هیچ وجه پیشنهاد را نپذیرد!
سازمان اوج که در این سالها با ورود به حوزه سینما توانسته فیلمهای قابل تاملی را بسازد، تصمیم گرفته به سینماداری نیز ورودی داشته باشد. این سازمان که فعالیت چند وجهی دارد به تازگی پردیس چارسو را اجاره کرده است.
علی سرتیپی تهیهکننده سینما درباره اکران آنلاین فیلم «آغوش باز»، پخش سریال کمدی رضا عطاران و اکران فیلم «رکسانا» توضیح داد.
اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی، فیلم جدید خود را با بازیگران مطرح فرانسوی پاییز امسال در پاریس کلید میزند. او اعلام کرده که فعلاً قصد ساخت فیلم در ایران را ندارد.
حسین سلیمانی، بازیگر سینمای ایران، به عنوان یکی از اعضای هیات داوران هفتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم «آمیکورتی» در ایتالیا انتخاب شد.
کمیته تعیین نرخ دستمزد مدیران تهیه و پشتیبانی تولید سینمای ایران نرخ دستمزدهای سال ۱۴۰۴ را اعلام کرد.
مقایسه حمله خرس در سریال «پایتخت» با آثار هالیوودی، نتیجهای جز سرخوردگی برای عوامل تولید سینمای ایران ندارد و ما را از بررسی نمونههایی که سینمای ایران به مواجهه کاراکترهایش با حیوانات وحشی پرداخته غافل میکند. درحالیکه سینمای ایران با تکیه بر کارکردهای جلوه ویژه، میتواند خالق مواجهههای جذابتری از کاراکتر فیلمهایش با حیوانات برای خلق لحظات نفسگیر در فیلمها باشد.
فروش اولین اکران سال پس از گذشت حدود دو ماه به بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان رسیده و از چند روز آینده تعدادی فیلم جدید جایگزین برخی فیلمهای اکران نوروزی میشوند.
فیلم «شوهر ستاره» ساخته ابراهیمایرجزاد دوشنبه، یکم اردیبهشت در سالن استاد ناصری، برنامه ششصد و هجدهم سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمیآید.
نمایشگاه نقاشیرضا بابک با عنوان «با بابک» در گالری ثالث برگزار میشود.
کیانوش عیاری پس از گذراندن سالی سخت که بیشتر روزهای آن با بیماری گذشت، در همین ابتدای سال نو فیلم جدید خود را کلید میزند.
بهرهبرداری افراطی از تکنیک مجازی و فیلمبرداری در استودیو باعث شده فیلم موسی کلیمالله تصنعی و در برخی از صحنهها شبیه لایواکشن و انیمیشن شود. در نمای اکستریم لانگ شات از مصر باستان، رود بزرگ نیل، اهرام مصر، کاخ فرعون و… فضا و لوکیشن شبیه کارتون شده است.
محسن تنابنده با شاهنقش «نقی معمولی» تبدیل به یکی از چهرههای محبوب سینما و تلویزیون شد. به مناسبت پخش سریال پرطرفدار «پایتخت 7» مروری بر کارنامه و تعداد تماشاگران فیلمهایش داشتیم.
پرده سینماها از اردیبهشتماه با فیلمهای جدید، رنگ و رویی تازه پیدا میکند.
شادمهر راستین معتقد است که سینمای زیرزمینی در ایران برخلاف کشورهایی چون آمریکا یک جریان انتخاب شده از سوی فیلمسازان نیست، بلکه سینماگران ایرانی به دلیل مساعد نبودن شرایط تولید فیلم این نوع فیلمسازی را انتخاب کردهاند.
هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم سیدنی، بخش ویژهای را مرور تمامی آثار جعفر پناهی فیلمساز ایرانی اختصاص داده است.
دبیر شورای صنفی نمایش با مثبت ارزیابی کردن اکران نوروزی و پیشبینی روندی بهتر با اکران فیلمهای جدید بیان کرد: فیلم «پیر پسر» با وجود داشتن پروانه نمایش به دلیل بروز اختلاف میان دو پخشکننده، فعلا قراردادی در شورای صنفی نمایش ندارد.
فیلم سینمایی «دایناسور» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردیها پیوست.