پایگاه خبری تئاتر: قطب الدین صادقی در ابتدای این کارگاه گفت: تئاتر امری سازنده برای بازیگری است و بازیگران بزرگ همواره خواستار بازگشت به تئاتر هستند تا از این هنر خوراک بازیگری بگیرند.
این کارگردان تئاتر در ادامه گفت: بازیگر باید از درون نقش خود را باور کند تا بتواند در نقش خود جا افتاده و در آن قالب جای گیرد.
او مهمترین کار بازیگر را کار در خلوت و تنهایی دانست و گفت: کارگردان حرکات را طراحی میکند و بازیگر با متن عالمانه نویسنده، نوع بیان دیالوگها را باید تشخیص دهد.
صادقی با بیان اینکه برداشت نویسنده باید متناسب با متن باشد، افزود: برداشت بازیگر فضا و حرکت را تعیین میکند.
قطب الدین صادقی زمان و مکان را در اسکلتسازی بازیگری مهم دانست و افزود: بازیگر متناسب با برداشت فضا، زمان و مکان را تعیین میکنند.
او با بیان اینکه موقعیت دراماتیک را باید در بازیگری لحاظ کرد، افزود: خلق موقعیت، نوع حرکت و دیالوگ سه متدی است که باید در بازیگری مد نظر قرار گیرد.
این کارگردان و پیشکسوت تئاتر بیان کرد: یکی از ویژگیهای طراحی انجام حرکت، ویژگی آن حرکت است و برای خلق حرکت باید در ابتدا موقعیت، سپس حرکتهای شخصی را انجام داد و سوم باید حرکاتی را که مرتبط با زندگی است، درآورد.