نمایش «پیوند خونی» با دراماتورژی، طراحی و کارگردانی هوشمند هنرکار در خانه نمایش اداره تآتر روی صحنه خواهد رفت.

 

سایت خبری تئاتر: «پیوند خونی» نوشته‌ «آثول فوگارد» نویسنده، رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، بازیگر و کارگردان پرآوازه آفریقای جنوبی است. اما در اجرای اخیر، «هنرکار» برداشت تازه‌ای از اثر فوگارد ارائه خواهد داد.

وی با توجه به تحول زمانه و نیازهای دنیای امروز و تغییر روابط بشریت، نمایشنامه‌ای که بیش از پنجاه سال از عمر آن می‌گذرد و اجراهای متعددی از آن بر روی صحنه رفته‌ است را بازنویسی کامل کرده است.

نمایش «پیوند خونی» حکایت دو برادر در تلفیق نگاه این کارگردان و نویسنده نمایشنامه است.

«سلام و خداحافظ»، نوشته دیگری از فوگارد نیز اسفندماه سال 1390 به کارگردانی هنرکار در تالار انتظامی خانه هنرمندان اجرا شده بود. قصه آن نمایش هم مانند «پیوند خونی» فقط با حضور دو شخصیت روایت می‌شد.

گروه تولید این نمایش مدتی است تمرینات را آغاز کرده‌اند. جمشید صفری و مسعود محرابی بازیگران این نمایش هستند و پارسا پولادوند نیز دستیاری کارگردان را به عهده دارد. طراحی صحنه این نمایش همچون اغلب آثار این کارگردان توسط خود وی انجام شده است. «پیوند خونی» پس از ماه رمضان روی صحنه خواهد رفت.

از کارهای هنرکار در عرصه تئاتر طی سال‌های اخیر می‌توان به کارگردانی نمایش‌های «پراونه مفرغی» (1392، تئآترشهر)، «سلام و خداحافظ» (1390، تالار انتظامی خانه هنرمندان) و بازی در نمایش‌های «مهاجران» (1393) و نردبان (1393) اشاره کرد.

این کارگردان در سال‌های گذشته آثاری چون «آنتیگونه»، «پرده‌ها از راه می‌رسند»، «حوالی کافه شوکا»، «کارول»، «سگ مرده» و «آیینه» را روی صحنه برده بود.

 

اخبار مرتبط:

امین حیایی بازیگر تئاتر مهرجویی شد

سرپرست شورای ارزشیابی و نظارت تئاتر معرفی شد

معرفی هیات داوران مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان

«علیمردان خان» از مردادماه در تماشاخانه فانوس

فاز نخست بازسازی ۱۵ تیرماه به پایان می‌رسد

«بهنوش طباطبایی» با «فصل شکار بادبادک ها» در تئاتر شهر

اجرای «خیالباف ها» در نیاوران

شفیعی: تئاتر امروز نیاز به سازمان‌دهی جدید دارد

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر تمدید نخواهد شد

اجرای نمایش «خرده جنایت‌هاى زناشوهرى» در تماشاخانه فانوس

انتشار دو نمایشنامه از «فرناندو آرابال»