رییس جدید انجمن تئاتر کرمانشاه رکن اصلی پیشرفت تئاتر را بحث آموزش دانست و گفت: در حال حاضر برای تامین بودجه آموزش تئاتر در مضیقه هستیم.

پایگاه خبری تئاتر: هدایت حیدری به سابقه درخشان تئاتر کرمانشاه در سطح کشور اشاره کرد و تئاتر استان را یکی از ارکان برتر تئاتر در کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استان کرمانشاه حرفی برای گفتن در زمینه تئاتر کشور دارد، خاطرنشان کرد: این به این معنی نیست که ما به نقطه مطلوب رسیده‌ایم بلکه باید تلاش خود را برای رسیدن به نقطه متعالی در زمینه تئاتر افزایش دهیم.

رییس انجمن تئاتر کرمانشاه به مطلوب بودن زیرساختهای تئاتر استان اشاره کرد و یادآور شد: با همت مسئولین استان، کرمانشاه از نظر زیرساختهای تئاتر جزء استانهای برتر کشور محسوب شده و مجتمع تئاتر شهر کرمانشاه یکی از فاخرترین مجتمع های فرهنگی هنری در سطح کشور می‌باشد.

حیدری تاکید کرد: در حال حاضر از لحاظ زیرساختی هیچ مشکلی نداریم و تنها مشکل ما بحث اعتبارات تخصیص داده شده به تئاتر استان می‌باشد.

وی با بیان اینکه رکن اصلی پیشرفت تئاتر در استان بحث آموزش است، خاطرنشان کرد: آموزش نیازمند بودجه و امکانات است که در این زمینه در مضیقه هستیم

حیدری با بیان اینکه انتظار زیادی از مسئولین بابت تخصیص اعتبارات بسیار به تئاتر استان نداریم، گفت: ما تنها به بودجه‌ای که بتواند به پیشبرد آموزش‌های تئاتر کمک کند، هم بسنده می‌کنیم.

رییس انجمن تئاتر کرمانشاه به وجود بخشهای مختلف تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی و عروسکی در کرمانشاه اشاره کرد و اظهارداشت: در حال حاضر بیشترین حجم کار در زمینه تئاتر صحنه‌ای است و دفتر تئاتر خیابانی کرمانشاه نیز از جمله فعال‌ترین دفاتر تئاتر کشور است.

وی در خصوص اینکه چرا در تئاتر استان از نمایشنامه های بومی کمتر استفاده می‌شود، گفت: در حال حاضر در زمینه تولید نمایشنامه‌های خوب بومی دچار مشکل هستیم و به همین علت باید از نمایشنامه‌های دیگر مناطق و کشورها استفاده کنیم. البته در سالهای اخیر اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته، بصورتی که 25 اثر ارسال شده به جشنواره استانی تئاتر همه ایرانی بودند و نمایشنامه‌هایی نیز به زبان کردی نوشته شده بودند.

رییس انجمن تئاتر کرمانشاه فرهنگ را زیرساخت و پایه هر جامعه‌ای عنوان کرد و گفت: در هجوم بی‌امان فرهنگ بیگانه، نیاز به فرهنگ بومی و ملی بیشتر احساس می‌شود و اگر نتوانیم داشته‌های خود را به وسیله هنر به نسل بعد منتقل کنیم، قطعا فرهنگ و زبان بومی ما از بین خواهد رفت.

وی معتقد است: زبان هنر تاثیرگذارترین شیوه انتقال فرهنگ به نسل آینده است، اما با بودجه‌های قطره چکانی وزارت ارشاد نمی‌توان این مهم را به ثمر رساند و دغدغه‌های فرهنگی جامعه را پاسخ داد، مگر بتوان ارگانهای دیگر اجتماع را وارد کار کرد.

حیدری با گله‌مندی از حضور کمرنگ شهرداری در عرصه‌های فرهنگی و هنری، گفت: شهرداری کرمانشاه در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری تعطیل است و به هیچ یک از تقاضای هنرمندان جواب مثبت نمی‌دهد.

وی معتقد است: فرهنگ‌سازی هنری با نوشتن چند بنر میسر نمی‌شود و باید شهرداری هزینه‌های بسیاری را برای انجام کارهای فرهنگی بنیادی انجام دهد.

به گفته رییس انجمن تئاتر کرمانشاه فعالیتهای شهرداری آنچنان در این بخش کمرنگ است که حتی هنوز معاونت فرهنگی در این نهاد تشکیل نشده و تنها یک سرپرست به صورت موقت در آنجا فعالیت دارد.