«مت بلونی» گزارش می‌دهد که تهیه‌کنندگان فیلم ممکن است از فینیکس و به بار آوردن میلیون‌ها دلار زیان مالی شکایت کنند. فینیکس به اعتقاد تهیه‌کنندگان قراردادش را نقض کرده و باید خسارت‌های این رفتار را جبران کند.
چارسو پرس:  تهیه‌کنندگان فیلم همجنسگرایانه «تاد هینز» شکایت از «واکین فینیکس» را پس از کناره‌گیری ناگهانی او بررسی می‌کنند.

بازیگر «جوکر» (Joker) پنج روز پیش از شروع فیلمبرداری از این فیلم کناره‌گیری کرد. «کریستین واشون» تهیه‌کننده فیلم این اتفاقات را «کابوس» خوانده و در پیامی حذف شده در فیسبوک گفته است که مقصر دانستن آن‌ها به این دلیل که بازیگری دگرجنس‌گرا برای این فیلم انتخاب کرده‌اند «فقط وضعیت را بدتر» می‌کند.

«مت بلونی» از «پاک نیوز» گزارش می‌دهد که تهیه‌کنندگان فیلم ممکن است از فینیکس و به بار آوردن میلیون‌ها دلار زیان مالی شکایت کنند. فینیکس به اعتقاد تهیه‌کنندگان قراردادش را نقض کرده و باید خسارت‌های این رفتار را جبران کند.

در صورتی که واکین فینیکس حاضر به پرداخت خسارت‌ها نشود، نه تنها تهیه‌کنندگان از او شکایت می‌کنند، بلکه بدنامی او بر بازاریابی «جوکر: جنون مشترک»  سایه می‌اندازد. بلونی می‌گوید کمپانی فرانسوی ام‌کی-۲ و گروهی دیگر سرمایه‌گذاران اروپایی چند میلیون دلار برای این پروژه هزینه کرده‌اند: «و حالا تمایل دارند پولشان را پس بگیرند.»

بیشتر بخوانید: رتبه‌بندی بهترین فیلم‌های واکین فینیکس


پروژه بدون عنوان کارگردان «کارول» (Carol) یک رومنس همجنسگرایانه با رده سنی بالاتر از ۱۷ سال (NC-17) است که داستانش در دهه ۱۹۳۰ لس‌آنجلس قرار داده شده.

بر اساس گزارش‌های غیررسمی، صحنه‌های جنسی فیلم باعث شده فینیکس از فیلم کناره‌گیری کند اما خود او پیشنهاد تولید این فیلم را به هینز می‌دهد. در گزارش بلونی آمده است که امکان انتخاب بازیگر جایگزین برای فینیکس وجود ندارد مگر اینکه برد پیت ناگهان در دسترس قرار بگیرد.

«هالیوود ریپورتر» پس از جدایی فینیکس گزارش داد که این بازیگر در فیلم «ناپلئون»  رفتار مشابهی داشته و تهدید کرده است که اگر «پل توماس اندرسون» برای بازنویسی فیلمنامه استخدام نشود از پروژه کناره‌گیری می‌کند. او چند روز پیش از فیلمبرداری «جوکر» به کارگردانی «تاد فیلیپس» و چند پروژه دیگر برای حضور مقابل دوربین ابراز تردید کرده بود اما بالأخره راضی شد که برگردد.

«ریدلی اسکات» در مصاحبه با «امپایر» گفته بود که فینیکس در زمان فیلمبرداری «ناپلئون» مکرراً فیلمنامه را «زیر سؤال» می‌برده و باعث ایجاد «تغییرات قابل‌توجهی» در فیلم شده است: «با واکین، ممکن است فیلم لعنتی را بازنویسی کنیم چون او معذب می‌شود. و این اتفاق در مورد «ناپلئون» رخ داد.»

اسکات با این حال بازنویسی فیلمنامه «ناپلئون» توسط کارگردان «مرشد» را تأیید نکرده است.